Toon posts:

Beeld naar tweede TV krijgen naar signaalswitch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Clairebear
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-02-2021
Hi,

Ik heb, denk ik, een hopeloze vraag :)

Wij hebben een groot TV in de living met Proximus decoder. Tussen de eetkamer en keuken hebben we een klein TV aan de muur hangen aangesloten met coax waar we altijd gewoon niet digitaal tv hebben gekeken. Nu de signaal switch eraan komt probeer ik te denken hoe we daar beeld kunnen krijgen.

Er is geen plaats om nog een decoder bij te zetten en ik heb weinig goesting om nog één te huren.
Kabel doortrekken van decoder in de living gaat niet.
De TV is minder dan 2 jaar oud en beschikt over DVB-T2 en DVB-C.
Ook plaats voor een CI module.

Vorige jaar kregen alle posten de mededeling boven dat ze zouden verdwijnen door de signaalswitch. Is ook effectief gebeurd, toen hebben we de TV terug laten zoeken naar posten maar we kregen alleen VRT, Canvas ezv totdat we ontdekte, als we terug scrolde van posten 3, 2, 1, 0, kwamen we op veel posten, weliswaar in slechte kwaliteit. De posten beginnen allemaal met C of S...

Nu krijgen we terug melding op al deze posten dat de signaal gaat verdwijnen. Ik kijk heel vaak BBC in de ochtend en zou het echt missen. Zijn er misschien manieren wat ik niet van weet om toch beeld te krijgen?

Ik had gedacht aan een tweedehands CI kaart te kopen maar wij zijn geen klanten bij Telenet en Proximus werkt niet met CI kaarten. Heb ook gedacht of het mogelijk was de beeld van de andere TV door te sturen met powerlines of zo? Ik vind het geen probleem om de decoder in de living aan te zetten voor beeld op de tweede televisie te krijgen, staat toch altijd op BBC...

Heeft iemand misschien een tip?
Bedankt!!

Alle reacties

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Je zegt dat je kleine tv in de keuken tv-signaal krijgt via de coax-kabel.
Als je geen klant bent bij Telenet, hoe(via wie) krijg je dan momenteel dat tv-signaal over coax aangeleverd?

Heb je niet toevallig toch een abbo voor enkel kabel-tv bij telenet lopen?

[Voor 61% gewijzigd door roeleboel op 16-02-2021 14:29]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee