Lekkende Verwarming aan Radiatorknop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juniordiscart
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 14:37
Beste mede-Tweakers

Ik heb net ontdekt dat er een klein lekkage is aan mijn radiator in de slaapkamer. Het water lekt uit de radiatorknop. Mogelijk door het koude weer van afgelopen week. Kan dit gemakkelijk hersteld worden? Of is de radiator aan vervanging toe?

Het plaatje onderaan toont waar het lek zich situeert. Ik heb met een stukje keukenrol afgedept en gekeken waar het lek uit kwam.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik had reeds wat topics online gevonden waarin gezegd wordt dat de moer wel wat aan gespannen mag worden, maar dat er ook het risico bestaat dat deze stuk gaat. Nu ben ik niet vies van zelf wat klussen, vervangen of herstellen, maar ik kijk regelmatig wel wat over het hoofd of begin ergens te snel aan met alle gevolgen van dien.

Eigenlijk heb ik dus nog niets geprobeerd, maar probeer ik eerst wat advies in te winnen omtrent deze specifieke case ipv af te gaan van vergelijkbare problemen elders op het internet (en voor ik potentieel de hele slaapkamer onder water stort).

Alvast bedankt voor het meedenken! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wwm2SFH.png

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

(laten) Vervangen, zo te zien lekt die al een poosje.
Zou niet proberen om deze aan te draaien, of breekt af of gaat harder lekken.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-05 23:09
de truc is met hem wat losser te draaien en dan wat vaster. een beetje heen en weer rommelen.
draai hem muurvast ja dan ben je klaar. en loopt het eruit. dus niet de grootste bacho
maar gewoon met een klein maatje en met beleidt. wil hij niet meegeven dan moet je stoppen.

tip ik zou gewoon de kraan vervangen. voor een mooije sar kraan.
maar dan moet wel een kraan en loctite 55 (fitngdraad) halen.
voor mensen die denken dat loctite 55 lijm is nee dat is geen lijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juniordiscart
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 14:37
edsandje schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:48:
(laten) Vervangen, zo te zien lekt die al een poosje.
Zou niet proberen om deze aan te draaien, of breekt af of gaat harder lekken.
Ik denk dat je gelijk hebt in deze, dat hij al langer lekt. Vorig jaar ook opgemerkt, althans het plasje er onder, maar toen was het nog niet zo erg en dacht ik dat het van de terrasdeur kwam die ik open deed.
miciel schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:48:
tip ik zou gewoon de kraan vervangen. voor een mooije sar kraan.
maar dan moet wel een kraan en loctite 55 (fitngdraad) halen.
voor mensen die denken dat loctite 55 lijm is nee dat is geen lijm.
Ik zal me even verdiepen in de verschillende kranen en kijken wat het beste past. Binnenkort gaat dit appartment mogelijks in de verhuur. Indien de kosten redelijk zijn laat ik ze misschien best allemaal in 1 keer veranderen. :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-05 22:45
Volgens mij kosten die kraantjes 10-20 / stuk. Bij mij lekken ze ook wel iets, heb ze iets aangedraaid en meeste is "dicht". Van het voorjaar de CV maar eens aftappen en de boel vervangen. Ik doe alles in 1x anders blijf je bezig. Je zult zien dat kraan 2 na een tijdje ook gaat lekken. Ik heb sowieso 5 kranen in huis die wat gelekt hebben. Afijn het is ook 45 jaar oud ondertussen dus daar mag wel een keer wat nieuws op :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 22:16

krvabo

MATERIALISE!

Ik weet niet of je het binnenwerk los kunt kopen ergens (warmteservice heeft ze zo te zien niet), maar je kunt het binnenwerk los vervangen van de de rest van de kraan. Vaak is dit nog gewoon helemaal prima.

Dus wat je kunt doen is een vervangende kraan kopen en dan proberen of je alleen het binnenwerk er van kunt vervangen. Dit scheelt je in ieder geval de rest van de radiator loskoppelen, en de kraan er afhalen, en weer goed een nieuwe vastzetten.
En mocht het binnenwerk niet passen dan kun je alsnog de hele kraan vervangen.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PointyMaximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-04 14:27
Kan je er direct thermostaatkranen opzetten (even afhankelijk van de ruimte waar ze in staan).
Pagina: 1