Vraag

• batlleTOPField3
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-04 11:34
Mijn vraag
Vorige week Woe (10-02-2021) voor €80 een Asus ROG Strix GTX 1080 Ti OC gekocht op Marktplaats.
Problemen waren al bekend, prijs is er ook naar. Garantie is ook verlopen.
Echter heb ik naar mijn weten alles geprobeerd, maar niks werkt.
Wie o Wie kan mij helpen? Of kan ik de kaart het beste verkopen en er iets anders voor terug kopen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD Ryzen 5 2600
2x4GB en 2x8GB RAM
Asus ROG Strix GTX 1080 Ti
Asus B450-F Gaming
Windows 10 Pro 64 Bit
Gigabyte GP-P750GM

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kaart gedemonteerd om te kijken of er onderhuids wat mis is. Niks geks te vinden.
Volledige schone installatie Windows 10 Pro 64 Bit - Helpt niet.
I.p.v. 1 voeding kabel met "Piggy" kabel, 2 losse voeding kabels naar de videokaart gelegd, helpt niet.
BIOS Re-Flashen, helpt niet.
Memory en Core underclocken, helpt niet.
Contact gehad met Asus, zij zeiden dat de garantie was verlopen en de reparatie gaat via de winkel waar de kaart is gekocht. Echter reageert de verkoper niet op Marktplaats voor waar de kaart is aangekocht.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Welke voeding gebruik je, merk en type ?

al BIOS ge-flashed ?

[Voor 5% gewijzigd door Hackus op 16-02-2021 13:07]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• batlleTOPField3
Hackus schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:04:
Welke voeding gebruik je, merk en type ?

al BIOS ge-flashed ?
De voeding die ik gebruik is:
Gigabyte GP-P750GM
pricewatch: Gigabyte GP-P750GM

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat is echt een baggervoeding https://www.igorslab.de/e...ffected-by-total-damages/

oa deze is stuk beter pricewatch: MSI MPG A650GF

Gigabyte
pricewatch: Gigabyte Aorus P750W

[Voor 20% gewijzigd door Hackus op 16-02-2021 13:16]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• batlleTOPField3
Maar daar mag naar mijns inzien niet aan liggen. Een GTX 1050 Ti en RX Vega 56 doen het gewoon hartstikke goed in dezelfde build.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

batlleTOPField3 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:19:
[...]

Maar daar mag naar mijns inzien niet aan liggen. Een GTX 1050 Ti en RX Vega 56 doen het gewoon hartstikke goed in dezelfde build.
Je GPU heeft al problemen, en je gebruikte PSU is ook niet 1 van de beste..... Ik geef je dat aan, maar zeg niet dat het vervangen van voeding de defecte GPU hersteld

• batlleTOPField3
Hackus schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:21:
[...]

Je GPU heeft al problemen, en je gebruikte PSU is ook niet 1 van de beste..... Ik geef je dat aan, maar zeg niet dat het vervangen van voeding de defecte GPU hersteld
Oke, in ieder geval hartelijk dank! :)

• gamesbond007
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-05 22:44
Beste BattleTOP,

Je hebt een goeie psu genoeg power voor een 1080 ti en heeft (80) keurmerken.

Artifacts krijgt je naar mijn weten als je vram kapot is een indien de gpu chip zelf op zijn laatste loodjes zijn.

Probeer gpuz of de memory zichtbaar is en anders. İs er bij vraag en aanbod en tweaker die reparaties uitvoert misschien kan hij je adviseren.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:16

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Als je voor 80e een gtx1080ti koopt waarvan al bekend is dat hij problemen heeft, dan weet je toch dat je iets koopt wat niet meer te fixen is, wrs is die al door meerdere mensen onderzocht en weer doorverkocht, en allemaal tot dezelfde conclusie komen, if its too good to be true, it probably aint..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• batlleTOPField3
gamesbond007 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:58:
Beste BattleTOP,

Je hebt een goeie psu genoeg power voor een 1080 ti en heeft (80) keurmerken.

Artifacts krijgt je naar mijn weten als je vram kapot is een indien de gpu chip zelf op zijn laatste loodjes zijn.

Probeer gpuz of de memory zichtbaar is en anders. İs er bij vraag en aanbod en tweaker die reparaties uitvoert misschien kan hij je adviseren.
Memory is zichtbaar in GPU-Z.

Ik ga iemand zoeken, dank! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamer_2905
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 30-04 23:34
De GPU memory/core underclocken kan helpen met artifacting!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Oude topics mogen in de sloot blijven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee