Vraag

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-03 12:12

Fiets

A.K.A. Bambi

Topicstarter
Hoi!

Ik ben op zoek naar een iets stevigere 15" laptop die wel een tijdje meegaat op de batterij

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral licht administratie werk en werken op een remote desktop. Soms fotobewerking (fotoboeken)

Wat is je budget?
Zo tussen de 800 en 900 euro is wel de max.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop gaat overal mee naar toe. Gewicht niet heel belangrijk, accuduur wel. En hij moet wel een beetje tegen een stootje kunnen, al gaat ie in een padded rugzak. Liever geen geheel plastic laptop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Heb gekeken naar verschillende Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 laptops en de Acer Swift 3 SF314-42-R1B6.
Beide lijken wel goed, maar het lukt niet echt om de knoop door te hakken.

16gb memory lijkt mij wel future proof
500gb opslag is wel het minimale wat nodig is.

Edit:// was bezig met toevoegen van laptops aan post toen ik op enter drukte. met wijzigen kan ik ze niet meer toevoegen...

[Voor 6% gewijzigd door Fiets op 16-02-2021 11:44]

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Alle reacties

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:35

DarkUnreal

Postmaster General

De accuduur van de M1 macbooks zijn behoorlijk goed! Goedkoopst is 1.129,10. Is dat geen optie (al gaat het wel over je budget)? iig volledig metalen body, goede accuduur, retina display

13:37

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:02

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:55
De lenovo is wel stukje groter/ zwaarder.
Heeft wel iets sneller ramgeheugen, en 2x gen 3.2 usb ipv 1 gen 3.2 en 1 2.0 . Vraag is of je dat verschil merkt.

De acer heeft weer iets beter scherm... al zegt reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2021 dat de lenovo hogere maximale helderheid heeft. Rest van de onderdelen schelen telkens klein beetje. Kan belangrijk zijn voor fotobewerken.

[Voor 46% gewijzigd door 99ruud99 op 16-02-2021 11:55]

• Fiets

Fiets

A.K.A. Bambi

Topicstarter
- Apple M1 zal thuis eens in de groep gooien (het is natuurlijk een stuk anders dan Windows ;-) )
- Een ProBook zal ik in mijn vergelijking mee nemen, die kunnen idd ook goed zijn ik kan mij alleen iets herinneren over een E serie die je juist niet moest hebben.
- Acer had ik nog niet bekijken, ga ik doen!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:02
Die HP Probooks gebruiken ze bij ons in het bedrijf (bouwbedrijf) nog om een heistelling mee te stabiliseren bij wijze van spreken :-)
Ik heb van de ca 350 Probooks die ik in de vingers heb gehad, maximaal 5 weg moeten gooien die uit zichzelf stuk gingen, de rest was allemaal vervanging door ouderdom. Laatst nog 1 vervangen, die was al 9 jaar oud, de beste man (uitvoerder) was er tevreden mee en zag geen reden voor een nieuwe :-)

PS: die HP's zitten nog schroeven in, kan je zelf nog hardware aan wisselen.
YouTube: 🛠️ HP ProBook 450 G7 - disassembly and upgrade options

[Voor 19% gewijzigd door Bushie op 16-02-2021 12:10]

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:51
Fiets schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:59:
- Een ProBook zal ik in mijn vergelijking mee nemen, die kunnen idd ook goed zijn ik kan mij alleen iets herinneren over een E serie die je juist niet moest hebben.
Die E-serie doet mij eerder denken aan de Thinkpads van Lenovo. Die is inderdaad kwalitatief iets minder dan bijvoorbeeld de T-serie.

@Bushie: Is het niet slimmer om voor de 450 G8-versie van de Probook te gaan? Binnenkort komt ook de 455 G8 uit, met AMD. Dat is misschien wel de beste keuze, alleen moet je er wel één te pakken zien te krijgen, want de verkrijgbaarheid van AMD-modellen is momenteel nogal mager.

Ik vrees wel dat een Probook met 500 GB SSD en 16 GB RAM buiten budget valt... Die worden vaak verkocht voor € 1.100-1.200.

[Voor 33% gewijzigd door LievenD op 16-02-2021 16:05]

• Fiets

Fiets

A.K.A. Bambi

Topicstarter
Bedankt voor alle tips, vooral de probook had ik nog niet echt bekeken (ook vanwege de prijs) maar ga ik nu meenemen in de afweging en misschien het budget ophogen.

8Gb geheugen zou ook nog best kunnen, heb al gezien dat er upgrade mogelijkheden zijn. Maar ze zijn we vaak 256 Gb + 8gb of 512 Gb + 16Gb. Naja, ik ga nog verder rondsnuffelen en kom er binnenkort op terug. Nogmaals bedankt!

Edit: Ondertussen is duidelijk geworden dat ze een nieuwe laptop krijgt van haar werk.... dus een nieuwe is niet echt meer nodig. Thx!

[Voor 14% gewijzigd door Fiets op 18-02-2021 06:52]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee