Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneManOwnage87
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
Hallo Allen,

Ik maak niet zo vaak een topic dus hoop dat het volgens de regels is. Na ong. een maand zoeken kon ik deze informatie nergens vinden dus wou ik het graag delen voor eventuele anderen.

Ik heb een HyperX Cloud Flight S gekocht, met het idee hier een modmic op aan te sluiten i.p.v. de orginele mic. I.v.m. slechte kwaliteit orgineel.

Je loopt al snel tegen 2 problemen aan. Modmic heeft een 3.5mm trs jacket. (T = mic, r = mic = s = aarde) En de hyperx 3.5mm jacket heeft een TRRS. Een omvormer van TRS naar TRRS werkt niet omdat de jacket van de hyperx aangepast is door ledlights, dus geen CTIA of OMTP standaard.

De informatie die ik NIET kon vinden op het internet en klantenservice van Hyperx weigerde te geven was de configuratie van de Hyperx 3.5mm microfoon TRRS jacket.

Deze heb ik ontmanteld en ziet er als volgt uit: T = +microfoon, R = Aarde/-microfoon, R = LED1, S = LED2.

Uiteindelijk kan je nu de microfoon op 2 manieren werken maken. De jacket van de hyperx aanpassen door opnieuw te solderen. (Ik raad dit persoonlijk af, omdat vaak de bedrading vast zit door isolatiemateriaal en als je geen rekening houdt met de led input er mogelijk andere problemen ontstaan)
Of de microfoon aan te passen.

Ik heb gekozen voor het aanpassen van de modmic, ik heb een 4polig 3.5mm male jacket besteld. En de TRRS als volgt aangesloten. T = +microfoon, R = aarde/ground. R = niks, S = niks. (LET OP! Wel goed isoleren om kortsluiting tussen T & R te vermijden)
Door op R & S niks aan te sluiten werkt de LED functie niet die toch al niet aanwezig is.

Na deze aanpassing werkt mijn modmic nu op de aansluiting van de Hyperx zelf :)

Hopelijk heeft iemand wat aan deze informatie. :)