Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor mijn thuiswerkzaamheden en studie wil ik een nieuw systeem gaan bouwen. Daarnaast doe ik als hobby aan videobewerking en mag ik af en toe graag een singleplayer game spelen. Resolutie van games ben ik nog niet zeker van, ik zou graag de optie hebben tussen 1080p/144hz en ultrawide/60hz.
Ik speel games zoals World of Warcraft, The Witcher 3, verschillende rts games, Overwatch.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1500-1700 euro exclusief videokaart.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dell 27inch 1080p monitor. Er volgt later nog een 'dedicated' gamemonitor van 24inch 1080p/144hz óf een 34inch ultrawide.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb interesse in een Ryzen systeem wegens de goede verhalen van collega's. Voorheen altijd een intel gehad. Nadeel is nu wel dat ik een losse gpu moet hebben terwijl ik wacht tot de rtx3000 serie of eventueel rtx4000 serie goed verkrijgbaar is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
BeQuiet! is een prettig merk waarmee ik goede ervaringen heb. Verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het hebben van een stil systeem is een heel belangrijke factor voor mij. Tevens is koeling en stabiliteit erg belangrijk omdat ik op het systeem wil kunnen vertrouwen voor de komende jaren. Vandaar ook mijn keuze voor een platinum voeding (wellicht is dit overkill?)
Ga je overklokken?
Nee, daar heb ik de kennis en interesse niet voor.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb lange tijd zitten twijfelen om toch voor een Intel cpu te gaan (10900k) in verband met een onboard gpu. Uiteindelijk uit verschillende reviews/benchmarks wel begrepen met mijn beperkte kennis dat Ryzen een verstandigere investering voor mijn doelen is.
Mijn lijstje waar ik zelf bij uitgekomen ben:
Ik ben dankbaar voor elk advies wat jullie kunnen inbrengen
.
Voor mijn thuiswerkzaamheden en studie wil ik een nieuw systeem gaan bouwen. Daarnaast doe ik als hobby aan videobewerking en mag ik af en toe graag een singleplayer game spelen. Resolutie van games ben ik nog niet zeker van, ik zou graag de optie hebben tussen 1080p/144hz en ultrawide/60hz.
Ik speel games zoals World of Warcraft, The Witcher 3, verschillende rts games, Overwatch.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1500-1700 euro exclusief videokaart.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dell 27inch 1080p monitor. Er volgt later nog een 'dedicated' gamemonitor van 24inch 1080p/144hz óf een 34inch ultrawide.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb interesse in een Ryzen systeem wegens de goede verhalen van collega's. Voorheen altijd een intel gehad. Nadeel is nu wel dat ik een losse gpu moet hebben terwijl ik wacht tot de rtx3000 serie of eventueel rtx4000 serie goed verkrijgbaar is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
BeQuiet! is een prettig merk waarmee ik goede ervaringen heb. Verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het hebben van een stil systeem is een heel belangrijke factor voor mij. Tevens is koeling en stabiliteit erg belangrijk omdat ik op het systeem wil kunnen vertrouwen voor de komende jaren. Vandaar ook mijn keuze voor een platinum voeding (wellicht is dit overkill?)
Ga je overklokken?
Nee, daar heb ik de kennis en interesse niet voor.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb lange tijd zitten twijfelen om toch voor een Intel cpu te gaan (10900k) in verband met een onboard gpu. Uiteindelijk uit verschillende reviews/benchmarks wel begrepen met mijn beperkte kennis dat Ryzen een verstandigere investering voor mijn doelen is.
Mijn lijstje waar ik zelf bij uitgekomen ben:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 485,21 | € 485,21 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 174,90 | € 174,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 2,5" (2018), 2TB (128MB cache) | € 59,85 | € 59,85 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 76,90 | € 76,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 194,89 | € 194,89 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 750W | € 127,90 | € 127,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 129,- | € 129,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.442,65 | ||
Ik ben dankbaar voor elk advies wat jullie kunnen inbrengen
[ Voor 3% gewijzigd door Framboos88 op 16-02-2021 11:45 ]