Toon posts:

Lenovo Yoga Slim 7 14 of MacBook Air m1?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Moeskxr
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10-06-2022
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga voornamelijk online lessen volgen en tekst verwerken in office software als excel en word.
Wat is je budget?
Rond de 1000 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik moet hem straks weer meenemen naar de hoor en werkcolleges.

Ik heb dus een dilemma, ik moet nu kiezen tussen de Lenovo Yoga Slim 7 14 (met Ryzen 7, 16gb ram, 512gb opslag) of de MacBook air m1(met 8gb ram en 256gb opslag). Ik hecht veel waarde aan de kwaliteit van de laptop zelf, dus de behuizing en kwaliteit van het scherm etcetera.
Ik heb al verschillende reviews van beide producten gekeken maar ik zit helemaal vast. 8)7

Mijn vraag is nu: welke laptop moet ik nemen? Misschien hebben jullie zelfs betere opties?
Graag zo objectief mogelijk! :)

De laptop ga ik zeker 3 of 4 jaar lang gebruiken.

(Ik gebruik nu een MacBook Pro base model uit 2015, maar ik heb ook een Windows (game)PC dus ik ben van alle markten thuis.)

Alle reacties

• robinoet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-03 12:04
Das echt een kwestie van persoonlijke voorkeur vind ik.
Ikzelf zou altijd voor apple kiezen, maar ongetwijfeld gaan andere mensen dit tegenspreken..
Apple doet gewoon wat het moet doen, zonder te veel vragen en alle 5 minuten updates, en na verloop van tijd trager worden door alle rommel die in de registry blijft hangen en weet ik veel wat allemaal...
Ook ik heb een windows en een mac thuis, en werk met voorprong veel liever op mijn mac.
Mijn macbook blijft ook veel langer relevant dan een windows laptop.
Maar zoals ik al zei, het is persoonlijk.

• KVD90
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-03 20:00
Ik twijfelde ook tussen beide laptops, zelf denk ik er al wel uit te zijn.

In jouw situatie zou ik denk ik voor de Macbook kiezen. Beeldverhouding en scherm resolutie lijkt mij fijner van de Macbook. Na 3/4 jaar denk ik dat de Macbook meer restwaarde heeft, bovendien heb je nog een Windows PC achter de hand. Dus dan heb je een beetje best of both worlds.

Zelf denk ik dat ik voor de Lenovo ga. Ik ben niet zo thuis in MacOs. Bovendien heb ik recent nog een nieuw (Lenovo) beeldscherm gekocht en vind ik het design van de Macbook gedateerder. Zelf doe ik al 7 jaar met mijn laptop en is de restwaarde wat minder relevant. Voor het gebruik: Internet/office gebruik is voldoet deze nog steeds. Alleen de lage resolutie, brakke accu en de grote bezel zijn voor mij toch reden om naar een nieuwe te kijken.

• lhjlu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:24
Zoals bij eerdere aangegeven is dit een persoonlijke voorkeur.
Nu ben ik de gelukkige bezitter van beide apparaten.
Dus een korte vergelijking vanuit mijn perspectief.
De macbook air m1 (goedkoopste editie) hebik vanuit werk zonder betaling ontvangen.
Werkt vlot, maar voor mij minder praktisch door weinig aansluitingen. Daarentegen zeer goede accuduur en stil. Bouwkwaliteit is prima, stevig ding.
De lenovo heeft ook een geweldige accuduur. Heeft een iets groter en beter scherm (voor zover ik dat kan inschatten. Bouwkwaliteit is prima, stevige laptop, alleen het scherm kan wat fragiel overkomen.
Voor beiden geldt een extern 4k scherm aansluiten slurpt de accu iets vlotter, hierbij te vermelden dat de ondersteuning vanuit apple qua resoluties/refreshrates en juiste dock een stukje lastiger is.
Ook aan minpunt voor beiden: slechte webcam, microfoon is prima maar niet geweldig.

Mocht je willen gamen, de Macbook air heb ik niet geprobeerd, maar op de lenovo gaat dit prima (Rocket League of fifa willen prima draaien). De laptop wordt over het algemeen wel warmer, en de fan zal eerder aangaan. Minpunt hierbij is dat de accu snel warm wordt bij opladen, waardoor je de de fan sneller hoort, maar gelukkig laadt hij snel op!

Goed conclusie, beide prima laptops, ik zou persoonlijk het windows laptopje kiezen, maar dat moet je voor jezelf uitmaken.

Grootste plus en minpunten zijn daarbij: Lenovo is upgradebaar, goedkopere upgrades (als student soms leuke actie te vinden) en de macbook heeft weinig aansluit opties.
Daarentegen is de macbook lekker handzaam, gaat lang mee, en zeer vlot.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:00

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

De Macbook ken ik niet, aan de Lenovo Slim valt bijna alles te waarderen (weinig bloat, goede specs, erg snel, erg stil, lange accuduur), maar de webcam is écht slecht. Alleen zie ik hierboven dat de webcam volgens @lhjlu van een Macbook ook niet perfect is.

Toch bijzonder, zoveel camera sensors die wél in een telefoon van 400 euro geleverd kunnen worden, maar niet in laptops van boven de 1000 euro.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:45
lhjlu schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:40:
De lenovo heeft ook een geweldige accuduur. Heeft een iets groter en beter scherm (voor zover ik dat kan inschatten. Bouwkwaliteit is prima, stevige laptop, alleen het scherm kan wat fragiel overkomen.
Wat bedoel je met “beter” als je het scherm beschrijft. De resolutie is lager, contrast is wel heel goed en helderheid is ongeveer hetzelfde dacht ik?

Ik heb ze deze week beide zien staan in de MM en werd niet echt warm van het scherm van de Yoga (maar kan natuurlijk aan de instellingen gelegen hebben).

Verder eens met de reacties dat dit echt persoonlijke voorkeur is, denk dat beide perfect kunnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Moeskxr
Ik ben uiteindelijk voor de MacBook Air M1 gegaan. Het was een hele moeilijke keuze, maar voor mij had de MacBook meer voordelen dan de Lenovo Yoga.
Hij bevalt in ieder geval super goed, en ik heb tot nu toe nog geen spijt van mijn keuze!

• lhjlu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:24
nokie schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:05:
[...]

Wat bedoel je met “beter” als je het scherm beschrijft. De resolutie is lager, contrast is wel heel goed en helderheid is ongeveer hetzelfde dacht ik?

Ik heb ze deze week beide zien staan in de MM en werd niet echt warm van het scherm van de Yoga (maar kan natuurlijk aan de instellingen gelegen hebben).

Verder eens met de reacties dat dit echt persoonlijke voorkeur is, denk dat beide perfect kunnen.
Het blijft natuurlijk voorkeur.
Ik moet je gelijk geven als je vind dat er betere schermen zijn dan die van de Yoga, voornamelijk qua helderheid kan het beter. Ik vind het vooral een mooier scherm omdat het 14 inch is, inverhouding tot de Macbook ligt die mooier in de behuizing, dus vandaar dat ik het beter vind, maar het scherm ansich van de macbook heeft dan weer meer pixels. maar ik zie dat Moeskxr al een keuze heeft gemaakt.
Beide apparaten zijn gewoon een goede keuze momenteel dus veel plezier ermee!

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Allemaal leuk en aardig maar de lenovo is niet meer leverbaar toch...?

• Moeskxr
dejoma schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:27:
jazeker wel! :) https://www.lenovo.com/nl...m-7-14ARE05/p/88YGS701397

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-03 18:18
dejoma schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:27:
en hier:
pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A20087MH)

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:19
Helaas hebben ze daar alleen AMD modellen met glossy scherm. Om die reden heb ik bij Otto.nl besteld (als die tenminste nog gaan leveren). En daar ben ik heel erg blij mee. Vandaag me kapot geïrriteerd aan het reflectie in mijn (werk) Dell laptop.

https://www.otto.nl/p/122...u-16g/#?itemId=1222750068 (wel de 4500U variant)

• emphy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:26
nokie schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:05:
[...]

Geen idee of dat hier het geval is, maar voor lenovo bestaat de term "panel lottery": omdat de lcd's bij verschillende fabrikanten ingekocht worden is er een variatie in de kwaliteit in het eindproduct. Ze voldoen natuurlijk allemaal wel aan de specificaties, maar er wil bij lenovo wel eens een uitschieter naar boven tussen zitten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee