Toon posts:

Garantie op bouwkwaliteit pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• maastricht043
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-02-2021
Ik ben sinds ik tiener was zelf bezig met allerlei pc-problemen. Het is steeds professioneler geworden en sinds 2019 ben ik dan ook officieel een eenmanszaak.

Een nieuwe klant heeft mij benaderd met de vraag om, met door hem gekochte componenten, een pc in elkaar te zetten. In principe geen probleem, echter vraagt de klant om 2 jaar "garantie op de bouwkwaliteit". Hier zit ik een beetje mee, want wat moet je daar onder verstaan? Vanzelfsprekend geef ik geen garantie op de hardware, want die koopt hij zelf, maar als de pc daarna eenmaal werkt, waar zou ik dan nog garantie op moeten/kunnen geven? Ik wil dit graag goed geborgd/duidelijk hebben voordat ik aan de klus begin.

Wat zouden jullie onder "garantie op bouwkwaliteit" verstaan?

Alle reacties

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:44

Malantur

BBG'er
Wat verstaat hij onder garantie op de bouwkwaliteit? Het enige wat ik mij kan voorstellen is een slecht gemonteerde koeler of te weinig koelpasta wat de schuld is van de monteur en eventueel op langere termijn pas zichtbaar kan worden..

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:56
de klant bedoelt ermee: hij kan met alle problemen bij jou komen, en jij lost het op (oa garantie regelen met de winkels, alle software problemen, etc etc) . Is enkel slim als je er meer dan 50 euro bij krijgt. Met +30 euro per jaar onderhoudsgarantie.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
99ruud99 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:48:
de klant bedoelt ermee: hij kan met alle problemen bij jou komen, en jij lost het op (oa garantie regelen met de winkels, alle software problemen, etc etc) . Is enkel slim als je er meer dan 50 euro bij krijgt. Met +30 euro per jaar onderhoudsgarantie.
Jij bent de klant?

Je moet hem vragen wat hij vraagt. Ik vind het een raar verzoek, want 'bouwkwaliteit' is lastig te kwatificeren

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:37
Waar heb je het over dan? Roestvorming aan dragende delen?

Scheuren door verzakking?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• maastricht043
418O2 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:52:
[...]

Jij bent de klant?

Je moet hem vragen wat hij vraagt. Ik vind het een raar verzoek, want 'bouwkwaliteit' is lastig te kwatificeren
Lastig te kwantificeren leek mij ook. Ik had ook al in mijn hoofd de klant dat nog verder te vragen.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:56
https://azerty.nl/product...lage-1-jaar-ondersteuning

hier geven ze aan wat er bij hun "bouwkwaliteit garantie" zit, ik verwacht dat klant iets vergelijkbaars bedoelt.
De pc-assemblage met 1 jaar ondersteuning omvat het volgende:

Jouw onderdelen worden gecontroleerd op compatibiliteit
Het moederbord wordt voorzien van de meeste recente BIOS-versie
Alle onderdelen worden professioneel geassembleerd tot een volledige pc
De bekabeling wordt zorgvuldig bijeengebonden om een optimale luchtdoorvoer te realiseren
Het geassembleerde systeem wordt getest om eventuele defecten vanuit de fabriek direct te ondervangen
De pc wordt extra zorgvuldig ingepakt voor transport
1 jaar ondersteuning op de werkuren van eventuele serviceaanvragen over het systeem als geheel (op de onderdelen blijft de originele fabrieksgarantie van toepassing)

De pc-assemblage met 1 jaar ondersteuning omvat niet:

Aanpassingen op de fabrieksgarantie van de onderdelen, de originele garantieduur en –voorwaarden blijven van toepassing op de afzonderlijke producten
Ondersteuning op problemen die veroorzaakt worden door onjuist gebruik, gebruikersschade, door software of door virussen
Garantie op onderdelen die niet wordt gedekt door de fabrieksgarantie van het beschadigde onderdeel

[Voor 74% gewijzigd door 99ruud99 op 16-02-2021 11:18]

• maastricht043
99ruud99 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:18:
https://azerty.nl/product...lage-1-jaar-ondersteuning

hier geven ze aan wat er bij hun "bouwkwaliteit garantie" zit, ik verwacht dat klant iets vergelijkbaars bedoelt.

[...]
Dat is een goede om eens even goed te bekijken. Bedankt.

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03 15:36
Installeer alles zoals is aangegeven in de handleidingen van de bijbehorende componenten. Klaar (;))

Team anti-scalp

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:52

sapphire

Die-hard pruts0r

99ruud99 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:48:
Ik had het niet beter kunnen zeggen maar dit riekt naar bovenstaande :X

Gabriël ITX

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee