Toon posts:

Prebuilt PC?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nadim
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 14:25
Hi, het liefst zou ik een losse kaart willen kopen maar gezien de levertijden en prijzen de laatste tijd vroeg ik mij af of het beter is eventueel voor een prebuilt te kiezen waar de kaarten WEL leverbaar zijn?

Bijvoorbeeld:
https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications

De goedkoopste optie €1699 incl Ryzen 7 3700x, 16GB ram, 1TB ssd, RTX 3070. Met als eventueel upgrade naar een Ryzen 9 3900, 32GB ram, 500gb ssd/1tb hdd, RTX 3070 voor €1999.

Nu vroeg ik mij af of de waarde van de overige onderdelen dit een 'goede' deal maakt. voor de RTX 3070 zou ik het liefst rond de €700~ willen uitgeven als deze leverbaar zou zijn. Dus dit betekent dat de rest van de systeem op ongeveer €1000-1300 als nieuwwaarde zou moeten zitten. Zou tof zijn als ik wat input zou kunnen krijgen van mensen die hier de laatste tijd meer mee bezig zijn dan ik.

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:22
In deze recente thread wordt een systeem besproken op basis van een Ryzen 7 3700x, om aan je antwoord te komen bedenk dan dat een 3070 een 650 Watt voeding nodig heeft, een goede kost zo'n 90 - 100 euro

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:49
Vergeet ook niet dat je nog bijna 150 euro kwijt zou zijn als winkel assembleert en Windows erbij levert.
Bovendien zijn de 3070s niet te koop voor 700 euro.

Als je vindt dat de 3070 700 euro waard is ben je of te laat of te vroeg. Je had op dag 1 moeten bestellen of nog paar maanden wachten.

Dat betekent in praktijk dat de rest onderdelen 1700- 850 - 150 = 700 euro waard moet zijn.
Mogelijk kan je een 3060 kopen als alternatief?
Of zodra AMD hun 6000 serie uitbreid?

[Voor 10% gewijzigd door 99ruud99 op 16-02-2021 09:37]

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-05 19:02
Uit de losse pols:

€300 Ryzen 7 3700x
€080 16GB ram
€120 1TB ssd

En dan nog wat schattingen
€100 moederbord (ik verwacht niet veel)
€050 PSU (waarschijnlijk goedkope troep)
€060 behuizing (idem)
€020 cpu-koeler

€~700 totaal

Plus je krijgt er windows bij, en norton antivirus voor een jaar (70 euro? oplichters). Voor een prebuild een ontzettend goeie deal aangezien de 3070 toch voor zo'n slordige 1000 euro weggaat. Als je uit gaat van €700 voor een 3070, minder goed, maar nog steeds best goed voor een prebuild. Het nadeel van zo'n PC is dat er altijd wel een of meerdere onderdelen in zitten die je liever zou willen vervangen. Ik vermoed b.v. dat dit kastje behoorlijk luidruchtig gaat worden tijdens het gamen omdat er weinig airflow aanwezig is en dat 92 mm ventilatortje zal weinig helpen.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:08
Nadeel aan pre-build is dat je achteraf tegen allerlei problemen aanloopt. Het upgraden van een pre-build is gewoon moeilijker. Bovendien zijn de kasten ook een stuk minder goed (op het gebied van airflow vooral)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee