Toon posts:

Open source Blog of tijdslijn om lokaal te draaien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• delodic
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 14:38
Een maand geleden ben ik voor het eerst vader geworden. Nou lijkt het me leuk om een soort tijdslijn of blog te maken waar mijn vrouw en ik posts kunnen maken. Een beetje zoals Facebook maar dan lokaal. Ik heb een nuc thuis waar home assistant / hassio op draait en idealiter draai ik een image ernaast voor de tijdslijn software.

Ik heb echter geen idee wat er beschikbaar is en ben benieuwd of jullie ideeën hebben wat er mogelijk is.

Ik ben op zoek naar software die het volgende kan
- posts met tekst en foto's. Filmpjes zou ook tof zijn
- een zoekfunctie en tags om op te zoeken
- een tijdslijn waar je goed doorheen kunt navigeren
- idealiter kan ik het als docker oid draaien
- liefst gratis
- zou mooi zijn als ik het een format is dat de tand des tijds goed doorstaat. Of gemakkelijk te exporteren is oid

Ik zat te denken aan iets als WordPress maar ben benieuwd of er andere goede opties zijn

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou ook zeggen WordPress.
Het gaat al een tijdje mee, ik verwacht dat het nog wel een tijdje meegaat, dus wat continuïteit betreft zit je goed. Het draait op +- 40% van de websites inmiddels, dus dat verdwijnt niet zomaar. Handig als je er een meerjaren project van wil draaien.

Daarbij kun je het praktisch overal op draaien, zeker als het een eenvoudig blogje moet zijn. Dus je zit niet aan zware systeemeisen vast.

Foto's kun je taggen, blogposts hebben datums, en met een leuk thema kun je het er uit laten zien zoals je wilt.

En natuurlijk gefeliciteerd nog :)

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:02

g0tanks

Moderator CSA
+1 voor WordPress. Als je op een gegeven moment geen zin meer hebt om te hosten is het daarna ook vrij makkelijk om er statische html-pagina's van te maken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Yup.
TERW_DAN schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:42:
Het gaat al een tijdje mee, ik verwacht dat het nog wel een tijdje meegaat, dus wat continuïteit betreft zit je goed. Het draait op +- 40% van de websites inmiddels, dus dat verdwijnt niet zomaar.
Nog een voordeel van zo wijd verspreid zijn is dat er "zeker" wel migraties naar andere tools gaan komen als Wordpress toch over 10 of 20 jaar stopt.

'Groot dus verdwijnt niet' is niet per se waar. De hele wereld zocht met Netscape op Altavista naar Geocities en Myspace - tot ze even later opeens niet meer bestonden. Als je daarna overstapte op Google Reader want veelgebruikt had je even later daar een probleem. :P Werkstukken die ik als jochie op heb geslagen als .doc zijn niet meer te openen in de huidige Word-versies. Etc.
Voor dergelijke leuke langetermijnprojecten dus vooral ook vooraf nadenken over migratie / digitale duurzaamheid.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• delodic
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 14:38
Ok, de moeite waard dus om eens in te zoomen op wordpress dan.
Dank voor de reacties :)

Edit: Ik zie dat wordpress ook verschillende plugins heeft om een timeline interface te krijgen. Precies wat ik zoek :)

[Voor 40% gewijzigd door delodic op 16-02-2021 16:07]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee