Hallo, ik het de Oneplus 8T net gekocht, maar ik zie best veel Youtubers zeggen dat de batterij sneller slecht word als je de telefoon super snel oplaad. En de lader die er bij word geleverd is een 65W lader, is kan in instelling ook nergens een optie vinden voor langzaam laden ofzo, dus ik vroeg mij af. Kan ik niet beter de lader gebruiken van mijn oude telefoon als ik de batterij langer goed wil houden, die lader heeft een lagere Ampère en ook een Lagere volt.
Vraag
Alle reacties
Ik lees dat voor de 8t (wellicht in andere types ook) er 2 batterijen in zitten. Die worden dan opgeladen dankzij de warpcharge techniek. (Dus beide batterijen worden opgeladen met 32watt) Daarnaast wordt de hitte alleen gegenereerd in de lader en niet in de batterijen.
Dat zou de reden zijn dat dit de batterijen niet schaadt
Anoniem: 472287
Prachtig marketingpraatje maar het is niet zo dat je de chemie van een batterij naar je lader kan verhuizen om zo van de warmte af te komen tenzij je de batterik fysiek in je oplader monteert.Fore! schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:45:
Ik lees dat voor de 8t (wellicht in andere types ook) er 2 batterijen in zitten. Die worden dan opgeladen dankzij de warpcharge techniek. (Dus beide batterijen worden opgeladen met 32watt) Daarnaast wordt de hitte alleen gegenereerd in de lader en niet in de batterijen.
Dat verkooppraatje is ook al tig keer ontkracht. (waaronder hier op de Frontpage in een nieuwsartikel over snelladen)
@Anoniem: 472287
reviews: Vliegensvlug weer vol - Hoe we telefoons steeds sneller kunnen laden
Duurde even, zoeken op een telefoon is minder gemakkelijk.
Maar een onderzoeker geeft in dit artikel inderdaad aan dat wat betreft warmte ontwikkeling het onzin is.
Maar gebruik van dubbele batterij en zo de spanning te verdelen klopt wel. En dat lijkt dan wel zo dat dit het laden niet anders maakt als met een normale lader (alleen wel langer duurt)
reviews: Vliegensvlug weer vol - Hoe we telefoons steeds sneller kunnen laden
Duurde even, zoeken op een telefoon is minder gemakkelijk.
Maar een onderzoeker geeft in dit artikel inderdaad aan dat wat betreft warmte ontwikkeling het onzin is.
Maar gebruik van dubbele batterij en zo de spanning te verdelen klopt wel. En dat lijkt dan wel zo dat dit het laden niet anders maakt als met een normale lader (alleen wel langer duurt)