Op woensdag 15 augustus 2001 09:03 schreef Daniel Kegel het volgende:
[..]
Gisteren waren er bijna 700.000 pageviews. Op (random datum) 20 juni waren er bijna 800.000 views zonder problemen.
De conclusie 700k+ views = problemen = 2e database server wordt niet goed gebruikt is nergens op gebaseerd.
't Is gebaseerd op wat ik mee heb gemaakt toen ik server admin was. 800k views ging met 1 database ook nog wel (maar net) goed, kijk naar 1 van de slashdot pieken. Zoals de 2de database gebruikt wordt is *mijns* inziens nog niet voldoende om te profiteren van haar capaciteiten.
Ach.. je ziet het vanzelf wel een keer

Jammer trouwens dat de load van Apollo/Artemis nergens te bekijken is, dat zou wel een redelijke indicatie zijn van of het goed verdeeld is.
Maar met de kracht die het serverpark nu heeft moet veel meer te doen zijn, en 't is jammer dat dat niet gebeurd. Je kunt wel zeggen "ach, het gaat wat stroefjes, we plakken er nog een server bij aan", maar daarmee ben je er niet.
Je zult op een gegeven moment (en dat moment is volgens mij al lang geweest) toch gebruik gaan moeten maken van *echte* scalable oplossing, met goede, en supporte, hardware en software (lees: niet gesponsored/gratis).
Overigens ben ik vandaag vrij en ga ik zometeen een proefrit maken in mijn (maybe) car-to-be

Cool, ga ik ook doen, zodra ik m'n rijbewijs heb