Toon posts:

Feedback eerste build (Grafische toepassing)

Pagina: 1
Acties:

• ThomasSP
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-12-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou met deze computer graag willen focussen op het gebruik van 3D tekensoftware zoals bv: blender en gewone teken/schets programma’s zoals AutoCAD, Krita ... .
Voornamelijk dus voor meer grafische programma’s en toepassingen.
Momenteel gaat het voornamelijk om het 3D modelleren (en sculpteren), kleinere animaties en het maken van renders.
Ik gebruik nu een laptop maar zou terug overschakelen naar een desktop.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het bedrag dat ik momenteel wil besteden ligt rond de €1000 (excl. Windows, schermen, softwares,...).
Misschien iets minder dus dan de doorsnee builds voor dit type programma’s.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik nog geen componenten die ik kan overnemen.
Ik zou nu overschakelen van een laptop naar een desktop.
Standaard muis en toetsenbord gaan wel mee samen met een pen tablet.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaand heb ik een lijst met een voorbeeld samenstelling.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb hierbij niet echt een voorkeur, zolang alles kan samenwerken met elkaar.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast is niet echt een belangrijk aspect en moet vooral functioneel zijn, er moet dus ook geen verlichting aanwezig zijn op de componenten.
Waarschijnlijk zal de kast ergens weg staan en dus niet zichtbaar op het bureaublad.
Bij het maken van renders of het zwaarder belasten is het normaal dat het geluidsniveau wel kan stijgen dus ook hier geen echte voorkeur aan, maar natuurlijk hoe stiller hoe fijner om te werken.
Het draaien van verschillende programma's tegelijk kan gebeuren, multitasken is dus wel iets dat kan voorvallen (tijdens het renderen andere dingen kunnen doen).

Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.

Wat verwacht je van ons?
Ik had graag jullie inzicht en ervaringen over de samenstelling eens gehoord omdat ik nog niet van alles op de hoogte ben.
Ik wil hier wel graag over bijleren, ik zou de computer dus graag zelf willen monteren.
Tenzij jullie zouden aanraden dat een pre-build hierbij beter tot zijn recht zou kunnen komen.

Ik weet ook niet juist of er nieuwigheden aan zitten komen waardoor ik beter nog even wacht met de aankoop en eventuele prijsdalingen van componenten afwacht.
Ik ben op zoek naar een computer die toch wel nog even mee zou kunnen gaan met mijn huidige eisen en doelen en naar de toekomst toe nog uitbreidbaar is.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenASRock B550M Pro4€ 94,90€ 94,90
1VideokaartenGigabyte AORUS Radeon RX 580 4GB€ 0,-€ 0,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 66,08€ 66,08
1Geheugen internHyperX Fury black HX432C16FB3K2/16€ 79,07€ 79,07
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 60,91€ 60,91
1Solid state drivesWD Blue SSD 2,5" (3D v-nand (TLC)) 1TB€ 94,95€ 94,95
Totaal€ 594,91

De "Gigabyte AORUS Radeon RX 580 4GB" stond vroeger aan een €285,00 maar deze lijkt momenteel niet meer beschikbaar te zijn.
Ik zoek hierbij nog naar een geschikt alternatief maar sommige lijken moeilijk leverbaar momenteel.
Ik dacht misschien aan deze alternatieven:
"MSI GeForce GTX 1650 Super Ventus XS OC"
"Gigabyte Radeon RX 5500 XT OC 4G"

Alvast bedankt voor jullie ervaring en mening hierbij!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Geen enkele videokaart is op dit moment verkrijgbaar tegen een fatsoenlijke prijs. Alternatief is een FirePro of Quadro kaart.

Probeer ook geen gebruikte AMD te vinden. Door de mininghipe gaan ze voor de dubbele nieuwprijs naar een nieuwe eigenaar. In mindere mate geldt hetzelfde voor nVidia van de laatste 3 jaar. Er wordt de toenmalige nieuwprijs gevraagd en meestal wordt dat er nog voor betaald ook.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee