Toon posts:

Product onterecht retour genomen?

Pagina: 1
Acties:

• helo45th
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-03 10:21
De titel is misschien een beetje misleidend maar ik wist gewoon even niet hoe ik dit beter kon verwoorden...

Dit is inmiddels al een wat langer lopend probleem welke ook ergens in de reviews terug is te vinden. Ik zal proberen het kort samen te vatten:

- Laatste week van januari een product gekocht in de aanbieding, scheelde ong 35,- (iets minder dan 20%) vergeleken met gewoon. Netjes bevestiging gekregen en uiteindelijk een verzendbevestiging + T&T
- Helaas niks geleverd gekregen, het pakket was nooit aangekomen bij de desbetreffende koerier. Hier hebben wij meerdere malen achteraan gebeld (zowel naar verkoper, als koerier als specifieke vestiging). Dit heeft tot 3 februari geduurd voordat er gemeld werd dat zij niks meer voor ons konden betekenen omdat er eerst een onderzoek gestart moest worden. De verkoper hoopte dat dit na het weekend van 6/7 februari opgelost zou zijn.
- Op 3 februari hebben wij aangegeven een officiële klacht te willen maken van het incident en hun hierbij tot 8 februari de tijd gegeven om het product te leveren of om met een concrete deadline van levering te komen. Indien dit niet zou gebeuren zouden wij verdere stappen ondernemen. Wij hebben hierna niks meer mogen vernemen van de verkoper.
- Op 9 februari hebben wij een aangetekende brief verstuurd om de verkoper in gebreke te stellen en ze nog 14 dagen te geven om te leveren voordat wij eventuele schade (de misgelopen korting) op hun gaan verrekenen. Hierin ook verzocht om een (schriftelijke)reactie te geven maar uiteraard hier ook nog niks over mogen ontvangen
- Vandaag (15 februari) kreeg ik een mailtje dat mijn retourzending was ontvangen en ik mijn geld terug zou krijgen. Ik heb nooit iets ontvangen, laat staan retour gestuurd... De klantenservice was vandaag onbereikbaar (20 minuten in de wacht en vervolgens doorgeschakeld maar nooit opgenomen).

Mijn vraag is nu, welke stappen kan ik nu nog ondernemen? Het volgende hebben wij al gedaan:
- Contact klantenservice (meerdere malen!!!)
- Klacht ingediend bij de winkel zelf
- Schriftelijk in gebreke gesteld (zonder reactie)
- Klacht aangemaakt bij Thuiswinkel waarborg

Mijn doel is enerzijds natuurlijk om mijn product met korting te ontvangen maar ook wel een beetje principieel moet ik toegeven.

Indien nodig kan ik meer informatie geven :) ik heb bewust de naam van de verkoper even uit het verhaal gelaten omdat het niet mijn doel is om deze hier af te branden.

Edit: Het scheelde geen 40,- maar 33,- Niet 25% korting maar 15%

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Helaas reageert de winkel nergens op wat het lastig maakt om te bewijzen dat je contact hebt opgenomen. Ik zou het product ergens anders kopen en daarna het verschil in prijs bij de winkel als schade opvoeren. Waarschijnlijk kost je dat nog een aangetekende brief (met een betalingstermijn voor het prijsverschil) en daarna een dagvaarding, dus je moet even kijken of dat de moeite waard is. Er is geen haast bij, dus ik zou even wachten of er een reactie op de klacht komt voordat je weer een aangetekende brief stuurt.

• helo45th
GlowMouse schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:42:
Helaas reageert de winkel nergens op wat het lastig maakt om te bewijzen dat je contact hebt opgenomen. Ik zou het product ergens anders kopen en daarna het verschil in prijs bij de winkel als schade opvoeren. Waarschijnlijk kost je dat nog een aangetekende brief (met een betalingstermijn voor het prijsverschil) en daarna een dagvaarding, dus je moet even kijken of dat de moeite waard is. Er is geen haast bij, dus ik zou even wachten of er een reactie op de klacht komt voordat je weer een aangetekende brief stuurt.
Excuus, het was niet goed uitgelegd. Alleen vandaag was de klantenservice niet te bereiken. Voor de rest hebben we een opname van elk gevoerd telefoongesprek + ontvangstbevestiging aangetekende brief + mailwisseling.

In de aangetekende brief heb ik al aangegeven om het prijsverschil bij hun te gaan verhalen, alsmede de verzendkosten van eventuele brieven. Officieel hebben ze nog een week de tijd maar gezien het allemaal wel heel officieel wordt ben ik gewoon bang dat ik een stap o.i.d. vergeten ben en ze er misschien nog onderuit komen via een "loophole"

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De loophole is dat ze zeggen dat je er nooit op had mogen vertrouwen dat er een overeenkomst is gesloten, omdat 25% korting wel erg veel is voor het specifieke product.

De precieze stappen zijn om na 25 februari te zeggen dat ze in verzuim zijn, dat je de koopovereenkomst ontbindt, dat je het product elders hebt gekocht, dat je X euro schade hebt, en dat je die uiterlijk 11 maart op je rekening ontvangen wilt hebben. Op 12 maart kun je dagvaarden.

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Advocaat van de duivel: wist je misschien dat de "aanbieding" niet helemaal klopte? Ookal was de korting maar 25%, je dreigt imo al heel snel met stappen ondernemen etc.

Is dat niet omdat je weet dat de prijs eigenlijk niet klopte? Om wat voor product gaat het eigenlijk?

Try SCE to Aux

• helo45th
het betreft een tablet met een "normale" prijs van 219. Hij is in het verleden wel vaker afgeprijsd in acties naar 185 en 189. 25% was ook wel heel ruim geschat zo snel dus dat pas ik even aan...

Dat ik snel stappen wil ondernemen is vooral uit irritatie omdat in deze tijd er geen één keer contact is opgenomen met mij terwijl dit tot 4x aan toe wel beloofd was. Daarbij is mij meerdere malen een andere uitleg gegeven over waar mijn bestelling bleef en zijn we vooral steeds afgescheept met "hij komt morgen echt aan"

@GlowMouse Thanks voor de stappen! Dit helpt voor mijzelf even als overzicht

• Anoniem: 1271350
  • Registratie: November 2019
  • Niet online
Wat een agressie richting de webwinkel. Officiele klacht, schriftelijke in gebreke stelling.. Schade verhalen blabla.. We hebben het hier over 2 weken, waar mogelijk gewoon iets mis is gegaan (mogelijk bij de post). In hun systeem is het dus retour gekomen, zal nietde eerste keer zijn dat het ergens in het distributiecentrum fout gaat (dhl uit eigen ervaring)
Overigens wens ik je veel succes met je gelijk halen. Je hebt in het beginsel geen aantoonbare schade. Een rechter zal de agressieve toon met gebrekestelling binnen een week ook menemen in haar oordeel. Dat je ze niet eens de kans geeft om het uit te zoeken. Ik zou jouw direct op de blacklist zetten.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:18
helo45th schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:01:
@GlowMouse Thanks voor de stappen! Dit helpt voor mijzelf even als overzicht
Welke motivatie ga je geven voor de schade die je hebt geleden door het niet hebben van de tablet?
Anoniem: 1271350 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:25:
Overigens wens ik je veel succes met je gelijk halen. Je hebt in het beginsel geen aantoonbare schade. Een rechter zal de agressieve toon met gebrekestelling binnen een week ook menemen in haar oordeel. Dat je ze niet eens de kans geeft om het uit te zoeken. Ik zou jouw direct op de blacklist zetten.
Ik heb aantoonbare schade geleden, 5 minuten van mijn leven verspilt met het lezen van dit topic. oOo

[Voor 47% gewijzigd door Cardinal op 15-02-2021 18:30]

• helo45th
Ik vraag hier om advies, niet om kritiek. Daarbij probeer ik op een officiële manier mijn gelijk te krijgen omdat communicatie haast onmogelijk is en zij al meerdere malen niet hun belofte zijn nagekomen.

Overigens ben ik misschien wel wat snel geweest met de officiële in gebreke stelling, daarin heeft @Anoniem: 1271350 gelijk. Ik kon echter niks terugvinden over een termijn die hier voor geld behalve "redelijk". Na alle eerdere communicatie vond ik dit vrij redelijk maar dat kan ook goed door de frustratie zijn gekomen.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17
Cardinal schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:25:
[...]

Welke motivatie ga je geven voor de schade die je hebt geleden door het niet hebben van de tablet?

[...]

Ik heb aantoonbare schade geleden, 5 minuten van mijn leven verspilt met het lezen van dit topic. oOo
De extra euros die je moet betalen omdat hij duurder is?

En ja dat kan prima. Wat de shop doet is gewoon onwettig. Maar ze doen het toch want iedereen is poes lief en aardig. En wij zijn groot en machtig. En een consument gaat toch niet naar een rechter stappen is veel te veel gedoe. En rechtsbijstand doet afkopen met deze bedragen. Dus dat is lekker makkelijk.

En ik hoop dat bedrijven het ooit gaan leren. Naar die enkele die naar een rechter zal stappen doen we wel mee schikken. Is goedkoper als ons aan de wet houden.

@helo45th in gebreken stellen is toch niets meer als officieel aangeven dat ze hun afspraken niet nakomen? En ze nog een laatste kans geeft dit wel te doen?

[Voor 8% gewijzigd door loki504 op 15-02-2021 19:11]

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:18
helo45th schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:43:
Ik vraag hier om advies, niet om kritiek. Daarbij probeer ik op een officiële manier mijn gelijk te krijgen omdat communicatie haast onmogelijk is en zij al meerdere malen niet hun belofte zijn nagekomen.
Advies, laat maar vallen want je gaat hier nooit je gelijk krijgen. Ze kunnen het niet leveren en gaan over tot het terug betalen, redelijker dan dat kan niet en dat binnen 14 dagen is behoorlijk rap.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17
Anoniem: 1271350 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:25:
Wat een agressie richting de webwinkel. Officiele klacht, schriftelijke in gebreke stelling.. Schade verhalen blabla.. We hebben het hier over 2 weken, waar mogelijk gewoon iets mis is gegaan (mogelijk bij de post). In hun systeem is het dus retour gekomen, zal nietde eerste keer zijn dat het ergens in het distributiecentrum fout gaat (dhl uit eigen ervaring)
Ja hij mogelijk wat agressief richting de winkel als in ik wil dit en dat. Maar dat geeft de winkel natuurlijk niet het recht om er met de pet naar te gooien. Want er is meerdere malen contact geweest met TS en winkel. Er is zelfs een officieel onderzoek geweest. En die moet nu wel klaar zijn. En moet de winkel dus gewoon opnieuw 1tje sturen. En niet zomaar geld terug storten.

Webshops doen altijd maar alles vanuit de consument laten komen. Maar een pro actieve houding is er bijna niet meer bij.

En schade heeft hij zeker wel geleden. Er moet nu immers meer betaalt worden voor die tablet(tenzij ze hem nu wel weer opsturen).

En ja het is corona. En dat ze zullen het vast druk hebben. Daar zal een recht in verband met tijd misschien rekening mee houden. Maar dat wil niet zeggen dat ze ineens zomaar de overeenkomst kunnen ontbinden.

En zover ik weet doet het post bedrijf er altijd een sticker op waarom het pakket terug gaat. En is dat niet duidelijk dan mail/bel je de klant om te vragen hoe of wat.

En gelukkig mag je geen blackblist aanmaken. Dan wel achteraf ineens toepassen.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Zullen we allemaal weer op de discussie reageren in plaats van op de man? Dat discussieert een stuk gezelliger. Daarbij mogen ook de moraalridderreacties achterwege blijven, gezien deze ook niets toevoegen.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee