Vraag

• Marien Laan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-02-2021
Mijn vraag
...Kan de Eufy Homebase ook via wifi (draadloos) werken en niet via de ethernetkabel, en zo ja, hoe stel je in?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Eufy Homebase 2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Via ethernetkabel werkt de Homebase met de video deurbel wel.

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Deze vraag lijkt me beter passen bij de domotica-buren dus ik verplaats het bij deze even :)

Inhoudelijk: sowieso kan het door bedraad te verbinden met een apparaat dat vervolgens weer de WiFi verbinding verzorgt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Ja hoor, werkt hier naar behoren. Bij instellen koppelen met een kabel en daarna in de instellingen koppelen aan de Wi-Fi.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:13
Yeebo schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:12:
Ja hoor, werkt hier naar behoren. Bij instellen koppelen met een kabel en daarna in de instellingen koppelen aan de Wi-Fi.
Kan dit ook met andere WiFi dan de deurbel wilt hangen?

Ik heb een woning zonder kabel internet., wel WiFi. Nu kan ik even naar mijn broer, kabel erin pluggen en instellen. En dan in mijn woning ophangen.

Of werkt dat niet?

• Yeebo
  • Niet online
MaStar schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:16:
[...]

Kan dit ook met andere WiFi dan de deurbel wilt hangen?

Ik heb een woning zonder kabel internet., wel WiFi. Nu kan ik even naar mijn broer, kabel erin pluggen en instellen. En dan in mijn woning ophangen.

Of werkt dat niet?
Je stelt de Wi-Fi eenmaal in de app in. De deurbel zelf verbindt niet met Wi-Fi, die verbindt direct met de HomeBase die dan weer als bridge fungeert naar je internetaansluiting.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-04 18:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Hij ondersteund geen adhoc dus je hebt ergens een AP nodig.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• MaStar
Yeebo schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:19:
[...]

Je stelt de Wi-Fi eenmaal in de app in. De deurbel zelf verbindt niet met Wi-Fi, die verbindt direct met de HomeBase die dan weer als bridge fungeert naar je internetaansluiting.
Ah, maar je hebt een LAN kabel nodig om de deurbel te installeren?

• MaStar
DukeBox schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:20:
Wat bedoel je met AP?

• MaStar
Yeebo schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:19:
[...]

Ah mooi. Maar hoe sluit je de HomeBase daarna aan op een ander wifi netwerk in de andere woning?

• Yeebo
  • Niet online
MaStar schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 07:43:
[...]

Ah mooi. Maar hoe sluit je de HomeBase daarna aan op een ander wifi netwerk in de andere woning?
Je kunt in de app een ander Wi-Fi netwerk selecteren, maar dan kan je alleen kiezen uit netwerken in de buurt. Dus wat dan denk ik de snelste oplossing voor je is, is om je PC of ander device als bridge in te stellen en zo de HomeBase te koppelen.

• MaStar
Yeebo schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 07:52:
[...]

Je kunt in de app een ander Wi-Fi netwerk selecteren, maar dan kan je alleen kiezen uit netwerken in de buurt. Dus wat dan denk ik de snelste oplossing voor je is, is om je PC of ander device als bridge in te stellen en zo de HomeBase te koppelen.
Ah top. In mijn nieuwe woning heb ik wel WIFI, maar geen kabel.

Dus kan hem bij mijn broer die een kabel heeft instellen en dan meenemen naar mijn nieuwe woning

• DukeBox

DukeBox

Een WiFi Access Point

• MaStar
En hoe kan ik dat het beste doen?
Heb daar geen verstand van.

• MaStar
Yeebo schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:12:
Ik heb de app geïnstalleerd, maar krijg alleen maar de optie tot LAN kabel.

• MaStar
DukeBox schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:20:
Kan dit met de laptop of desktop? Wat is handig?

• DukeBox

DukeBox

MaStar schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:23:
Kan dit met de laptop of desktop? Wat is handig?
Nee, je hebt een AP nodig die de de communicatie tussen de camera en homebase faciliteert. Ik weet het niet zeker maar volgens mij is zelfs DHCP een vereiste.

• MaStar
DukeBox schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:31:
[...]

Nee, je hebt een AP nodig die de de communicatie tussen de camera en homebase faciliteert. Ik weet het niet zeker maar volgens mij is zelfs DHCP een vereiste.
OK. Dit kan dus niet zonder LAN kabel?

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03 11:00
Ik ga binnenkort deze Eufy (wifi) deurbel aanschaffen, met Homebase station en een extra chime (Coolblue);

- heb ik echt die extra chime nodig, zodat je het op zolder ook hoort als er wordt gebeld?
- komt er geluid uit de Homebase beneden, als er wordt gebeld?
- heb ik een transformator nodig voor deze Eufy, of volstaat de oude transformator vd oude deurbel?

[Voor 54% gewijzigd door apacer op 17-08-2022 15:20]

• 74Eric74
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-04 15:23
apacer schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:16:
Ik ga binnenkort deze Eufy (wifi) deurbel aanschaffen, met Homebase station en een extra chime (Coolblue);

- heb ik echt die extra chime nodig, zodat je het op zolder ook hoort als er wordt gebeld?
- komt er geluid uit de Homebase beneden, als er wordt gebeld?
- heb ik een transformator nodig voor deze Eufy, of volstaat de oude transformator vd oude deurbel?
Ik heb een Chime, maar die was eigenlijk niet echt nodig. Bij mij staat de homebase in de gang beneden, dus boven hoor ik deze ook.

Er komt geluid uit de Homebase als er aangebeld wordt.

Ik heb de standaard beltrafo gebruikt, 12V 8VA, werkt prima tot nu toe.

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03 11:00
74Eric74 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 05:21:
[...]

Ik heb een Chime, maar die was eigenlijk niet echt nodig. Bij mij staat de homebase in de gang beneden, dus boven hoor ik deze ook.

Er komt geluid uit de Homebase als er aangebeld wordt.

Ik heb de standaard beltrafo gebruikt, 12V 8VA, werkt prima tot nu toe.
Dank voor je reactie! :)

Begrijp ik het nou goed, dat je deze Eufy-wifi ook zonder stroom kan aansluiten, dan via accu dus? 8)7

• 74Eric74
apacer schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:59:
[...]

Dank voor je reactie! :)

Begrijp ik het nou goed, dat je deze Eufy-wifi ook zonder stroom kan aansluiten, dan via accu dus? 8)7
Je kan de deurbel inderdaad, zonder extra draden die de deurbel van spanning voorzien, gebruiken door middel van de accu. De ingebouwde accu werkt wel, maar als je de bel volledig tot zijn recht wil laten komen dan is een vaste aansluiting wel aan te raden. De beloofde accuduur van een maand of 6 (dacht ik?), moet je met een grote korrel zout nemen. Zeker als je langer wilt opnemen etc.

De Homebase moet wel op netspanning aangesloten zijn met de meegeleverde adapter.

• Petronella
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-12-2022
Ik kan in de app niet vinden waar je WiFi kunt instellen als je alles al hebt geïnstalleerd met de vaste kabel?

• 74Eric74
Petronella schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:47:
Ik kan in de app niet vinden waar je WiFi kunt instellen als je alles al hebt geïnstalleerd met de vaste kabel?
Homebase -> instellingen -> algemeen -> verbinding
Daar kan je voor Wifi kiezen ipv kabel.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee