Achtergrond bureaublad & aanmeldingscherm probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoortVanGrim
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-04 13:21
Hallo,

Recentelijk heb ik een tweedehandse moederbord gekocht via Alternate.
Na een schone installatie van W10H merk ik dat de achtergronden van het bureaublad en bij het aanmeldscherm automatisch veranderd in afbeeldingen die ik NIET op mijn pc heb staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-wQ2coBqDZWSYVxwnznpfhiRYM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/phoTl9mzuDo2uNe5OzGwruRM.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGLUcpsMES6g9h7tgGoRI-niWUQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t1HmDRIiUj3FzbSQ2c1OaGSt.png?f=fotoalbum_large
Het zijn die met de gezichten.

Ik ben ingelogd met mijn outlook account. Voor de zekerheid had ik opnieuw de windows sleutel ingevoerd, maar dat hielp niet.

Ik heb ook al een email naar Alternate gestuurd.. edit: Alternate heeft geantwoord
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTib0Rv5LIvFsjNwEKbTM3wbOco=/800x/filters:strip_exif()/f/image/owB92ccpnRo1ZwuHI4ZNmU1l.png?f=fotoalbum_large

Edit: codes gecheckt in PowerShell
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2VyvDj9rTWjXhndCmaiv89beks=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J93Xr6ukerl7tKZbUDb8n5PK.png?f=user_large

Wie, oh wie kan mij helpen?

[ Voor 20% gewijzigd door SoortVanGrim op 15-02-2021 17:46 . Reden: Meer informatie ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 17:41

r44

Afbeeldingen voor aanmeldscherm zitten in Windows zelf deze kan je uitschakelen.
bureaublad zitten ook in Windows maar hier kan je kiezen voor een eigen afbeelding

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoortVanGrim
Oke, na een herinstallatie, met internetverbinding, geeft windows aan dat het een Pro versie betreft. Je kan deze niet downgraden naar een Home versie dus laat ik het hierbij. Dan maar alleen een lokaal account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoortVanGrim
r44 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:17:
Afbeeldingen voor aanmeldscherm zitten in Windows zelf deze kan je uitschakelen.
bureaublad zitten ook in Windows maar hier kan je kiezen voor een eigen afbeelding
Dat weet ik. Maar het gaat erom dat de vorige eigenaar van Windows 10 Pro dit moederbord niet heeft verwijderd of losgekoppeld heeft. Elke keer als hij zijn bureaublad veranderd wordt het bij mij ook veranderd (sync) ook al heb ik een ander windows key ingevoerd.
Er zit nm al een OEM key op en die krijg ik niet verwijderd of gewijzigd. En Alternate.nl kan of mag niet de vorige eigenaar benaderen om de key los te koppelen.

Ik zou natuurlijk Microsoft kunnen benaderen. Maar tnt laat ik het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 17:41

r44

Heb je bij de schone installatie van Windows wel alle Windows partities verwijderd?

Wat je anders nog kan proberen:

Voer een opdrachtprompt uit als administrator

Type dat:

slmgr /upk en drukt op de entertoets

Hiermee verwijder je de productcode die nu bekend is in de installatie

Daarna bij Instellingen, Updates/Bijwerken, Activering je code opnieuw opgeven.
Heeft bij mij vaak - niet altijd - geholpen

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

SoortVanGrim schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:24:
[...]

Dat weet ik. Maar het gaat erom dat de vorige eigenaar van Windows 10 Pro dit moederbord niet heeft verwijderd of losgekoppeld heeft. Elke keer als hij zijn bureaublad veranderd wordt het bij mij ook veranderd (sync) ook al heb ik een ander windows key ingevoerd.
Er zit nm al een OEM key op en die krijg ik niet verwijderd of gewijzigd. En Alternate.nl kan of mag niet de vorige eigenaar benaderen om de key los te koppelen.

Ik zou natuurlijk Microsoft kunnen benaderen. Maar tnt laat ik het zo.
Ik had een vergelijkbaar probleem op een laptop; die wilde persé Windows Enterprise hebben
In de UEFI settings ergens onder Safe Boot heb ik dat kunnen disabelen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoortVanGrim
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:39:
[...]

Ik had een vergelijkbaar probleem op een laptop; die wilde persé Windows Enterprise hebben
In de UEFI settings ergens onder Safe Boot heb ik dat kunnen disabelen
Helaas zie ik die optie niet in de bios/uefi.
Pagina: 1