Toon posts:

Achtergrond bureaublad & aanmeldingscherm probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SoortVanGrim
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:41
Hallo,

Recentelijk heb ik een tweedehandse moederbord gekocht via Alternate.
Na een schone installatie van W10H merk ik dat de achtergronden van het bureaublad en bij het aanmeldscherm automatisch veranderd in afbeeldingen die ik NIET op mijn pc heb staan.

Het zijn die met de gezichten.

Ik ben ingelogd met mijn outlook account. Voor de zekerheid had ik opnieuw de windows sleutel ingevoerd, maar dat hielp niet.

Ik heb ook al een email naar Alternate gestuurd.. edit: Alternate heeft geantwoord

Edit: codes gecheckt in PowerShell

Wie, oh wie kan mij helpen?

[Voor 20% gewijzigd door SoortVanGrim op 15-02-2021 17:46. Reden: Meer informatie]

Alle reacties

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:26
Afbeeldingen voor aanmeldscherm zitten in Windows zelf deze kan je uitschakelen.
bureaublad zitten ook in Windows maar hier kan je kiezen voor een eigen afbeelding

44

• SoortVanGrim
Oke, na een herinstallatie, met internetverbinding, geeft windows aan dat het een Pro versie betreft. Je kan deze niet downgraden naar een Home versie dus laat ik het hierbij. Dan maar alleen een lokaal account.

• SoortVanGrim
r44 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:17:
Afbeeldingen voor aanmeldscherm zitten in Windows zelf deze kan je uitschakelen.
bureaublad zitten ook in Windows maar hier kan je kiezen voor een eigen afbeelding
Dat weet ik. Maar het gaat erom dat de vorige eigenaar van Windows 10 Pro dit moederbord niet heeft verwijderd of losgekoppeld heeft. Elke keer als hij zijn bureaublad veranderd wordt het bij mij ook veranderd (sync) ook al heb ik een ander windows key ingevoerd.
Er zit nm al een OEM key op en die krijg ik niet verwijderd of gewijzigd. En Alternate.nl kan of mag niet de vorige eigenaar benaderen om de key los te koppelen.

Ik zou natuurlijk Microsoft kunnen benaderen. Maar tnt laat ik het zo.

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:26
Heb je bij de schone installatie van Windows wel alle Windows partities verwijderd?

Wat je anders nog kan proberen:

Voer een opdrachtprompt uit als administrator

Type dat:

slmgr /upk en drukt op de entertoets

Hiermee verwijder je de productcode die nu bekend is in de installatie

Daarna bij Instellingen, Updates/Bijwerken, Activering je code opnieuw opgeven.
Heeft bij mij vaak - niet altijd - geholpen

44

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

SoortVanGrim schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:24:
[...]

Dat weet ik. Maar het gaat erom dat de vorige eigenaar van Windows 10 Pro dit moederbord niet heeft verwijderd of losgekoppeld heeft. Elke keer als hij zijn bureaublad veranderd wordt het bij mij ook veranderd (sync) ook al heb ik een ander windows key ingevoerd.
Er zit nm al een OEM key op en die krijg ik niet verwijderd of gewijzigd. En Alternate.nl kan of mag niet de vorige eigenaar benaderen om de key los te koppelen.

Ik zou natuurlijk Microsoft kunnen benaderen. Maar tnt laat ik het zo.
Ik had een vergelijkbaar probleem op een laptop; die wilde persé Windows Enterprise hebben
In de UEFI settings ergens onder Safe Boot heb ik dat kunnen disabelen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• SoortVanGrim
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:39:
[...]

Ik had een vergelijkbaar probleem op een laptop; die wilde persé Windows Enterprise hebben
In de UEFI settings ergens onder Safe Boot heb ik dat kunnen disabelen
Helaas zie ik die optie niet in de bios/uefi.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee