Mijn vraag:
Ik heb 2 jonge kinderen die beide een eigen tablet hebben.
Nu wil ik deze eigenlijk bepaalde rechten geven, het liefst die ik vanaf afstand kan beheren.
Daarbij kun je denken aan:
- Bepalen welke instellingen ze wel en niet mogen aanpassen
- Bepalen welke apps ze wel en niet mogen gebruiken
- Dat ik alleen apps kan installeren voor hun
- Een tijdslimiet op de tablets
Relevante software en hardware die ik gebruik:
(2x) Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2019) 32GB Wifi
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb een app aangeschaft "Kidsplace".
Deze werkt redelijk maar niet helemaal zoals ik zou willen.
Ik heb als voorbeeld ervoor gekozen dat ze niet in de playstore mogen.
Dit werkt prima, de app is niet zichtbaar voor ze.
Als ze echter via een advertentie in een app klikken om de betreffende app te downloaden opent hij vrolijk de playstore en kunnen ze alsnog apps installeren.
Daarnaast heb ik ook Google Family Link getest maar bij deze optie worden dingen voor je geblokkeerd welke je nou juist net niet wilt blokkeren. Zo is alleen YouTube Kids beschikbaar en niet de normale YouTube en dit mag ik ook niet toestaan.
Ook heb ik geprobeerd met verschillende profielen op de tablet te werken (in het instellingen menu en daar verschillende gebruikers aan te maken). Dit is vrij beperkt en is onvoldoende.
Uiteraard heb ik ook op tweakers en google gezocht maar ik kan nog niet echt iets bruikbaars vinden.
Het mag wat kosten, maar het moet wel leuk blijven.
Iemand tips?
Ik heb 2 jonge kinderen die beide een eigen tablet hebben.
Nu wil ik deze eigenlijk bepaalde rechten geven, het liefst die ik vanaf afstand kan beheren.
Daarbij kun je denken aan:
- Bepalen welke instellingen ze wel en niet mogen aanpassen
- Bepalen welke apps ze wel en niet mogen gebruiken
- Dat ik alleen apps kan installeren voor hun
- Een tijdslimiet op de tablets
Relevante software en hardware die ik gebruik:
(2x) Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2019) 32GB Wifi
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb een app aangeschaft "Kidsplace".
Deze werkt redelijk maar niet helemaal zoals ik zou willen.
Ik heb als voorbeeld ervoor gekozen dat ze niet in de playstore mogen.
Dit werkt prima, de app is niet zichtbaar voor ze.
Als ze echter via een advertentie in een app klikken om de betreffende app te downloaden opent hij vrolijk de playstore en kunnen ze alsnog apps installeren.
Daarnaast heb ik ook Google Family Link getest maar bij deze optie worden dingen voor je geblokkeerd welke je nou juist net niet wilt blokkeren. Zo is alleen YouTube Kids beschikbaar en niet de normale YouTube en dit mag ik ook niet toestaan.
Ook heb ik geprobeerd met verschillende profielen op de tablet te werken (in het instellingen menu en daar verschillende gebruikers aan te maken). Dit is vrij beperkt en is onvoldoende.
Uiteraard heb ik ook op tweakers en google gezocht maar ik kan nog niet echt iets bruikbaars vinden.
Het mag wat kosten, maar het moet wel leuk blijven.
Iemand tips?
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl