Vraag

• Hogebrugster
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-03 13:08
Mijn vraag
Ik heb twee vragen:

1. Sinds een tweetal weken kan ik geen foto's en video's meer zien die ik via Whatsapp binnen krijg. De melding is: Downloaden mislukt. Download kan niet worden voltooid. Probeer het later opnieuw.
2. Ik krijg zo af en toe de melding van Fout geheugenkaart.

Na het helemaal uitzetten en opnieuw aanzetten kan ik de foto's en video's wel bekijken, maar dat is eenmalig.
Na deze actie komt de melding over een foute geheugenkaart vaak ook niet terug.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android versie 10.
Whatsapp versie 2.21.2.18

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Whatsapp helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd van uit Play Store

Beste antwoord (via Hogebrugster op 17-02-2021 18:48)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Hogebrugster is je opslag niet vol toevallig?

En maak je gebruik van een SD kaart?

Verder heb ik je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Hogebrugster is je opslag niet vol toevallig?

En maak je gebruik van een SD kaart?

Verder heb ik je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

• Hogebrugster
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-03 13:08
@rens-br Dank voor je antwoord.
Naar aanleiding van jouw vraag of ik een SD kaart gebruikte heb ik de opslag van deze kaart naar de interne opslag gewijzigd. En toen had ik geen problemen meer.
Zoals ik ook al schreef had ik af en toe een melding dat er een geheugenkaartfout was. Nu blijkt inderdaad dat deze kaart niet goed meer werkt.

• DianeM
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik heb hetzelfde probleem; sinds enkele dagen kan ik geen foto's meer downloaden of uploaden in Whatsapp. Ik heb een Huawei P10light. Ik heb al alles geprobeerd. Er is genoeg opslag op mijn telefoon, ik heb goede wifi verbinding, heb in instellingen al alles nagekeken en alles lijkt ok. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen, voor de rest werkt mijn telefoon prima! Enkel het probleem met de foto's in Whatsapp, de rest van whatsapp werkt nog wel goed. Help!

• OnePlus Nord
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik heb exact hetzelfde probleem als DianaM.
Twee dagen oude telefoon met 128 GB geheugen (een OnePlus Nord). Werkt fantastisch.....alles geprobeerd wat ik op internet kon vinden. Alles is in orde......maar downloaden van afbeeldingen in Whatsapp lukt niet.
Op het moment van klikken op de foto blijft hij roepen: Downloaden mislukt. Download kan niet worden voltooid. Probeer het later opnieuw.
Wie weet de oplossing?

• Pinda_
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-01-2022
Hallo Allemaal,

ANTWOORD EN OPLOSSING PROBLEEM!!!!

Mijn naam is Michael en mijn vader had het zelfde probleem met het downloaden van data op zijn nieuwe telefoon. Ik heb heel wat topics afgelezen en video's beken voor een werkende solutie.

Na lang zoeken stuitte ik op deze video, de video met uitleg leek zo simpel en ik had persoonlijk geen vertrouwen in de oplossing. Echter werkte het wel!

YouTube: How To Fix Android 11 Whatsapp Media Download Issue ?

Wat er in deze video omschreven wordt zou ik even in stappen hieronder benoemen.

1. Open de map van media bestanden van WhatsApp. Deze map in je telefoon heet hoogstwaarschijnlijk ook "WhatsApp"
2. Druk op 3 puntjes of de optie om de mapnaam aan te passen. Hernoem de map in alles wat je zelf maar wil, als het maar geen "WhatsApp" meer heet.
3. Wanneer de bovenstaande stappen zijn voltooid, start je je telefoon opnieuw op.
4. Wanneer de telefoon opnieuw opgestart is, en alle bovenstaande stappen correct uitgevoerd zijn, ben je als het goed is weer in staat om data via WhatsApp te kunnen downloaden.

Ik hoop dat de omschreven stappen effectief zullen werken op de problematiek in deze topic. Het heeft voor het toestel van mijn vader wel gewerkt.

Mijn vader liep tegen dit probleem aan na een software update van Android 10 naar Android 11.

Het toestel betreft een Motorola G9.

Ik hoop jullie hiermee voldoende geholpen te hebben en dat de uitwerking ook effectief zou zijn op jullie toestellen.

-Pinda
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee