Toon posts:

Windows van 32 naar 64 bit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• antwerp1880
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-06-2021
Mijn vraag
Heb reeds verschillende maal de handleiding gevolgd om over te schakelen van 32 naar 64 bit maar het lukt steeds niet ?
wat doe ik mis

Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD Ryzen 5 3500X 6-Core Processor 3.60 GHz
Geistalleerd Ram geheugen:16,0 GB (3,44 GB beschikbaar)
Apparaat- id :C2D7E8BB-39E9-47BE-8BE6-B09E1A2C14C3
produkt -id : 00326-10000-00000-AA146
Editie : Windows 10 Home
Versie : 20H2
Installatie datum : 28/‎07/‎2020
Buid bestuuringssysteem : 19042.804
Ervaring : Windows Feature Experience Pack 120.2212.551.0

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...heb media creation tool gedownload op usb stik 32 gb opgeslagen vervolgens de instructies gevolgd

Alle reacties

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:46
Kan niet kan alleen via herinstallatie. - Of als je dat juist wilt: volg een handleiding schone installatie Windows 10 bv. https://www.windows-helpdesk.nl/10-installatie-usb-maken/ en https://computertotaal.nl...-van-een-stick-doe-je-zo/

[Voor 74% gewijzigd door NimRod1337 op 15-02-2021 12:11]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:10

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

antwerp1880 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:07:
het lukt steeds niet ?
wat doe ik mis
Vooral heel veel details achterwege laten ;) Begin eens met onze Quickstart en neem ons dan stap-voor-stap mee door wat je allemaal doet.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• antwerp1880
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-06-2021
hallo, heb de richt lijnen van windows -helpdesk reeds 3 x uitgevoerd , krijg op het einde de melding dat deze niet geschikt is voor mijn pc
Robill welke details moet ik nog geven ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:31
Welke richtlijnen bedoel je? Heb je een link?

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:13
antwerp1880 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:06:
Robill welke details moet ik nog geven ?
euh alle details?

Wat wil "het lukt steeds niet" zeggen?
Krijg je een foutmelding? Zoja, welke exact? Zonee, wat dan wel? Blijft het process hangen, herstart de pc, krijg je een bluescreen...?
Welke exacte instructies heb je gekregen?
Welke stappen heb je exact ondernomen?
Tijdens welke stap loopt het mis?
Waar heb je die media creation tool gedownload? Welke versie?
Hoe was die USB stick geformatteerd?
...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:47
Mogelijk heb je tijdens de installatie van de 32bit Windows versie je schijf ingedeeld als MBR terwijl je voor de 64bit Windows in UEFI mode GPT mode nodig bent. Dit is vrij eenvoudig aan te passen, er vanuitgaande dat er nog geen belangrijke data op je schijf staat (en er verder geen schijven aangesloten zijn).

Start je pc opnieuw op vanaf je USB stick met de 64-bit Windows 10 setupbestanden. Begin niet met de standaard setup maar druk op Shift+F10, je krijgt nu een cmd prompt. Type daar het volgende in:
Type diskpart
At the DISKPART prompt, type list disk. Note the disk number you want to convert.
At the DISKPART prompt, type select disk <disknumber>
At the DISKPART prompt, type clean
At the DISKPART prompt, type convert gpt
Type nu exit om diskpart te beëindigen en nog een keer exit om het cmd prompt vesnter te sluiten.

Ga nu verder met de normale setup.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 11:11

nelizmastr

Goed wies kapot

Nielson schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:29:
Mogelijk heb je tijdens de installatie van de 32bit Windows versie je schijf ingedeeld als MBR terwijl je voor de 64bit Windows in UEFI mode GPT mode nodig bent. Dit is vrij eenvoudig aan te passen, er vanuitgaande dat er nog geen belangrijke data op je schijf staat (en er verder geen schijven aangesloten zijn).

Start je pc opnieuw op vanaf je USB stick met de 64-bit Windows 10 setupbestanden. Begin niet met de standaard setup maar druk op Shift+F10, je krijgt nu een cmd prompt. Type daar het volgende in:

[...]
Type nu exit om diskpart te beëindigen en nog een keer exit om het cmd prompt vesnter te sluiten.

Ga nu verder met de normale setup.
UEFI is niet verplicht voor 64-bit. Dat is het niet. Je kon XP 64-bit ook al installeren in 2003 toen UEFI nog niet eens was uitgevonden, dat is bij Windows 10 nog niet anders :)

Verder is het wel een goed idee om Windows inderdaad niet meer in Legacy modus te installeren. Daar zijn geen geldige argumenten meer voor anno 2021.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee