Zoek makkelijk watermerk voor paspoort

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06 12:43
Ik ben bezig met ImageMagick om een watermerk op een kopie paspoort te zetten zodat ik snel voor elke instantie een aparte unieke kopie kan genereren.

Ik voorzie al iets heel moois:
Dat ik een tekst (met doel van de kopie) kan opgeven; dat die mooi deels transparant op meerdere plekken van de kopie wordt aangebracht.
Uiteraard een automatisch gegenereerde datum
Misschien zelfs een deel van de kopie onleesbaar gemaakt.
Misschien zelfs een paar letters van de grote lettercode onderaan het paspoort omdraaien, zodat je altijd kunt zeggen 'dat is geen geldige kopie'.

Maar als iemand dit al ontwikkeld heeft... zou ik daar graag een kopietje van gebruiken (van de code. niet van zijn paspoort).

(wat ik al geprobeerd heb: Met Imagemagick bezig geweest. Ik heb het nog niet transparant. Gegoogled op een voorbeeld hiervoor. En gezocht in dit forum)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Letters omdraaien zou ik niet doen, dat gaat vast fout. Watermerken er overheen wel ja. Ik heb het zo weinig nodig dat handwerk het makkelijkste is, dus geen verdere tip dan dat er een kopieID app van de (NL) overheid zelf is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06 12:43
Fair enough, dat letters omdraaien is overdreven. Dat had ik verzonnen als een soort van onzichtbaar watermerk; leuk als je bv met de combinatie van verschillende verwisselingen elke kopie onzichtbaar kunt watermerken. Niet doen, want het is denk ik niet automatisch te doen.

Goed dat je de KopieID app noemt; het probleem daarmee is dat ik de kopie nodig heb in mails of print en die KopieID app zit op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:13

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

De KopieID app kan de foto ook exporteren hoor. Dan kun je hem prima uitprinten of mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Tarquin schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:38:
Fair enough, dat letters omdraaien is overdreven. Dat had ik verzonnen als een soort van onzichtbaar watermerk; leuk als je bv met de combinatie van verschillende verwisselingen elke kopie onzichtbaar kunt watermerken. Niet doen, want het is denk ik niet automatisch te doen.
Mijn gedachtegang: als de letters nodig zijn (voor verificatie) dan wil je ze vooral niet omdraaien omdat je dan afgekeurd wordt en net zo goed niets kunt sturen, of als ze niet nodig zijn dan wil je ze weglaten :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De overheid heeft hier toch een heel aardige*) app voor?

https://www.rijksoverheid...e-kopie-identiteitsbewijs

*) voor de overheid aardig dan
Pagina: 1