Toon posts:

overzetten opgenomen TV programma van externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• janenedi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-04-2021
Mijn vraag
Aan mij Ziggo Humax decoder (gecombinaeerd met Samsung TV) hangt een usb externe harde schijf waarop ik TV programma's opneem. Die schijf is te klein dus ik wil hem vervangen door een grotere, maar er staan een aantal programma's op die ik zou willen overzetten naar de nieuwe externe harde schijf. Kan dat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Een Humax decoder van Ziggo, aan een Samsung TV en een Freecom 320GB externe harde schijf

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het lukt niet de schijf via de Mac te benaderen. Je kan hem alleen opnieuw formatteren en dat is niet bedoeling

Alle reacties

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:42
Is ext3. Voor de Mac kun je software van Paragon gebruiken.

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-03 13:24
Gaat niet is versleuteld,ook met Paragon niet.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:42
Sinds wanneer.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-04 15:42
Theodor schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:49:
Dat kan niet als je een Mediabox gebruikt... maar met de Humax decoders moet het wel kunnen.

https://community.ziggo.n...-en-deze-laten/td-p/22904

Uitleg hier betreft dan om het voor elkaar te krijgen op Windows, maar in principe is de werkwijze voor Mac hetzelfde... je moet de Mac eerst even leren met wat software (zoals Paragon) om het bestandsysteem te kunnen lezen, vervolgens kan je de bestanden gewoon kopiëren.

of via FTP

https://community.ziggo.n...-voor-de-Humax/td-p/22376

[Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 15-02-2021 13:59]

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:02
Theodor schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:49:
Kun je iets meer details hierover geven? Als de bestanden op het bestandssysteem versleuteld zijn, is dat nog geen enkel probleem voor de use case van TS. Zolang het een "normaal" ext3 filesystem is, zou dit geen problemen moeten geven.

TS wil alleen een grotere schijf gaan gebruiken en de bestaande opnames meenemen. Ik zou verwacht dat je met een beetje partition editor (die ext3 ondersteunt, zoals gparted) prima het filesysteem as-is kunt kopiëren naar de nieuwe externe schijf en dan uitbreiden om de volledige schijf te kunnen gebruiken (als dat niet al automatisch gebeurt bij een kopie maken). Afhankelijk van je Mac zou je dan wel even moeten herstarten naar een LiveCD van GParted of een VM aanmaken (met bijvb. VMware Fusion, Parallels of VirtualBox)

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-03 13:24
Heb het zelf geprobeerd bestanden kun je wel zien maar het zijn geen ts bestanden dus in ieder geval kon er niks mee....
En ja met een Humax gaat dat prima en je kunt ze ook bewerken reklame eruit enz.
Ow verkeerd gelezen dacht een opname van tv op harde schijf,op de humax gewoon via ftp doen is het makkelijkste...

[Voor 47% gewijzigd door Theodor op 15-02-2021 16:20]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee