Toon posts:

Nieuwe Muis/Toesenbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• koekienator
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-02-2021
Ik zoek een?
Muis en Toetsenbord,

Wat is je budget?
Niet een specifiek buget, heb momenteel G3/G15 deze zijn toch wel redelijk aan vervanging toe. Ga er van uit dat ik de volgende combinatie ook weer ~10 jaar gebruik. heb liever duur(zaam) dan budget.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb over de jaren heen alleen Logitech gehad qua muis/toetsenboard, niet bekend met andere merken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Speel momenteel op een laptop met extre muis/toetsenbord/scherm, ben aan het sparen voor een high end systeem. Speel vooral MMO/ROGUE rpgs, wil zodra mijn pc het toe laat ook weer meer shooters spelen.

Muis
Heb hier en daar wat gelezen over de MMO muizen met vele knoppen, zij deze ook geschikt om competatief schooters te spelen? Denk aan Overwatch / CS:GO.
Ben al die knoppen op de muis niet gewend, dus voorkeur gaat wel uit naar nauwkeurigheid voor shooters (mocht dit nog een ding zijn tegenwoordig?)

Toetsenbord
Qua toetsenbord sta ik er vrij neutraal in, van alle fucties van de G15 heb ik letterlijk in al die jaren 1 macro knop gebruikt voor push tot talk omdat ik veel keybinds heb met WoW en die macro knoppen zijn makkelijk in te drukken met mijn pink. Qualitatief maar simpel heeft dan ook de voorkeur, mechanisch schijnt erg fijn te zijn. Licht gevend/RGB is wel iets waar ik niet meer zonder mee kan.

Zeker nu door Corona zit ik veel achter de computer, goede ergonomie is geen overbodige luxe.
Buget speelt niet echt een rol, onderhoud mijn spullen goed, dus het gaat ook lang mee.

[Voor 3% gewijzigd door koekienator op 15-02-2021 11:27]

Alle reacties

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-03 19:12
Gewoon lekker een muis kopen die lekker in de hand ligt en niet te veel over nadenken.. op het moment dat de muis invloed gaat hebben op je gameprestaties van shooters spreken we over top 100(0) spelers. Oftewel niet heel interessant voor de standaard huis tuin keuken gamer

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:29
vraag je vooral af: heb je grote of kleinere handen
knop bij duim en bij ringvinger is wel handig, rest is heel persoonlijk.

toetsenbord: wel geen polssteun / membraan of mechanisch / wil je rgb?

• koekienator
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-02-2021
Wat is het verschil tussen mechanisch en niet mechanisch?
Van mijn vrienden krijg ik dus vaak de opmerking "ja gewoon"...

heb update gepost met voorkeur lichtgevend/rgb.

[Voor 23% gewijzigd door koekienator op 15-02-2021 11:28]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:29
membraan voel je een "klik" wanneer hij aanslaat, zoals laptops vaak hebben.
mechanisch heeft een soort "schuifsysteem", waardoor je geen klik hebt. Ze zijn daardoor net wat beter, maar ook duurder.

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-03 19:12
En om niet verwarrend te zijn.
Bij membraan hoor je geen klik
Bij mechanisch hoor je het aanslaan vaak juist wel
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee