Toon posts:

hulp aansluiten Headset

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• tjabeloekie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-02-2021
Beste allemaal,

onlangs heb ik deze gaming desktop gekocht : Lenovo IdeaCentre G5 14AMR05 90Q10037MH.
Daarbij heb ik een headset steelartic 3 gekocht, bedraad. Nu krijg ik het niet voor elkaar om de microfoon hiervan aan het werk te krijgen en lees ik dat het lastig is om bij deze desktop de bedrade headset aan het werk te krijgen. Ik heb een paar foto's toegevoegd van mijn uitgangen en wat voor kabels er bij zitten.

Ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben voor wat hulp.

Alvast dank.

Groet Martijn

Alle reacties

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:46
Heb je aan de achterkant geen aansluitingen voor 3,5mm? Je moet 1 poort hebben voor Audio uit en 1 poort voor Audio 1 (groen en roze vaak).

Welke aansluitingen heb je nu geprobeerd?

• tjabeloekie
Aan de achterkant heb ik helaas maar 1 uitgang/ingang.. Zie foto. Deze is groen. Het lijkt me toch niet dat er pc's zijn die maar 1 uitgang aan de achterkant hebben/ hier geen oplossing voor is?!

Alvast dank

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04:40
Hoe zou je het volgens de handleiding van de IdeaCentre moeten aansluiten?

• tjabeloekie
Aan de voorkant er in. Dat heb ik meerdere malen gedaan maar ik heb 2 stekkers die er in moeten maar alleen maar 1 ingang. Ik kan dus ook prima geluid horen maar mijn microfoon doet het daardoor niet. IS er buiten een andere headset kopen nog een andere optie?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:32

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat een gekke PC... het lijkt net een laptop/smartphone-stijl 4-pool invoer. Heel ongewoon op PC's. Je ziet het vaker bij OEM's dat er van allerlei standaarden wordt afgeweken. Een van de (vele) redenen dat ik ze zelf niet koop. Naast dat upgraden eigenlijk zelden kan...

Enfin, je zit met die PC opgescheept (hij lijkt net z'n hele back I/O te missen...), en je wilt toch een headset.

Dat wordt een USB geluidskaart aanschaffen, gekke splitter kabels (headset naar telefoon oid...), of een USB headset.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03 16:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heb je de headset al geprobeerd aan te sluiten zonder die verloopkabel? De bovenste kabel van de bovenste foto rechtstreeks in de aansluiting op de voorkant en dus niet de onderste kabel van de bovenste foto gebruiken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:46
Of de huidige headset ruilen en inwisselen voor:

- Een headset die een USB aansluiting heeft
- Een headset via Bluetooth (mits je pc bluetooth heeft)

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:27
Je hebt een headset nodig met een 3.5mm jack plug die zowel de microfoon als de headset in 1 stekker heeft zitten. (aan de voorkant aansluiten).
Dit komt op hetzelfde neer als een 3.5mm aansluiting voor oortjes/microfoon op je mobiele telefoon.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:02
Dat heeft z'n headset ook:
Connector Type 4-pole 3.5mm
https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-3

Dus wat @Janoz aangeeft zou gewoon moeten werken.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:58
TRRS (wat hierboven 4-pool werd genoemd) heb je in twee smaken: OTMP en CTIA. De headset is vrijwel zeker CTIA, dat wordt tegenwoordig vrijwel door iedereen gebruikt, maar ik kan nergens terugvinden wat de IdeaCentre gebruikt.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:27
Nielson schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:19:
Dat heeft z'n headset ook:

[...]

https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-3

Dus wat @Janoz aangeeft zou gewoon moeten werken.
Oeps, was uitgegaan van de foto's. Dom van mij 8)7

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-03 16:54

g0tanks

Moderator CSA
Janoz schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:07:
Heb je de headset al geprobeerd aan te sluiten zonder die verloopkabel? De bovenste kabel van de bovenste foto rechtstreeks in de aansluiting op de voorkant en dus niet de onderste kabel van de bovenste foto gebruiken.
Het lijkt mij ook dat dit moet werken. Anders kan je een compact USB-geluidskaartje kopen met 4-pole ingang: https://www.amazon.nl/Ven...fdtelefoon/dp/B07V8MCVYK/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• tjabeloekie

Bovenstaande splitter heb ik al aangeschaft op advies van een kennis. Helaas tot nu geen reactie.
Het geluid doet het als ik dit aanzet. Helaas doet alleen de microfoon het nog steeds niet. Ook niet als ik alleen de 3,5 kabel er in stop. MIjn pc is gloednieuw dus daar zou het niet aan moeten liggen lijkt me.

Nogmaals dank voor al jullie reacties maar tot op heden lukt het me niet. Moet ik iets in drivers doen want dat lees ik ook wel . In configuratiescherm herkent ie de microfoon maar geluid komt er niet uit. Hij staat niet op mute en geluid staat ook niet uit.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03 16:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, dat kabeltje is exact de inverse van die onderste kabel van de eerste foto. Misschien is het handig om eens wat dingen uit te gaan sluiten. Probeer de koptelefoon eens ergens anders op, en probeer ook eens iets anders op je PC aan te sluiten. Dit kun je bijvoorbeeld proberen met een headsetje wat je bij je telefoon hebt gekregen. Sluit deze eens aan op je computer en kijk of dat werkt. Probeer je koptelefoon ook eens aan je telefoon en controleer of de microfoon werkt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:58
Microfoon is niet per ongelijk gemute? Volgens de website hoort er een knopje op een van de schelpen te zitten.

[Voor 48% gewijzigd door hcQd op 15-02-2021 13:56]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:02
Krijg je bij het inpluggen van de hoofdtelefoon toevallig zo'n popupje van de Realtek HD Audio Manager welk apparaat je hebt aangesloten?

Als je de taal op het Nederlands hebt staan staat er als ik het goed heb twee keer 'Hoofdtelefoon', maar is de ene dus alleen hoofdtelefoon (Headphone) en de andere hoofdtelefoon+microfoon (Headset).

• tjabeloekie
Ik heb inmiddels vanalles geprobeerd.

De logica is voor mezelf nog ver te zoeken.
Als ik test via discord en de headset aansluit op mijn lenovo laptop, dan gebeurt er vrij weinig.
Geluid ontvangen en luistern bijv via spotify lukt. SPraakherkenning via discord lukt niet.
Als ik de oortjes van mijn telefoon in mijn laptop duw, werkt het afluisteren en controleren van mijn spraak via discord prima ( gaat deze dan niet gewoon via luidsprekers)?!.
Echter via mijn desktop niet. Aangezien mijn LG beeldscherm geen luidsprekers heeft, zal dat het wel zijn.
Wat ik dan niet begrijp is het verschil op mijn laptop.

Er blijft boven water staan dat het grootste probleem, mijn mic, het niet doet.
Als er geen oplossing komt, ben ik er wel klaar mee en is mijn andere vraag:

Mocht ik nou een draadloze headset kopen, is dit probleem dan opgelost?

Voor de laatste keer, dank
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee