Helaas is gisteren tijdens Stellaris iets in mijn moederbord uitgefikt, dus is het tijd voor een nieuwe PC. Mijn vorige was gebaseerd op de BBG van mei 2014 de Mini ITX alleen dan in een Silverstone RVZ01. Hoewel ik enorme fan ben van de kleine kast is MiniITX toch wel beperkend. Kabelhuishouding en onderdelen vervangen veel gedoe. Ik wil dus voor mijn nieuwe pc een hele kleine ATX kast vullen met spul. Ik heb voor mijn werk een 4k scherm maar game meestal op 1080p. Er zit nu een GT1060 3gb in maar als videokaarten weer leverbaar zijn ga ik die upgraden
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Doe voornamelijk strategy achtige games dus mn videokaart heeft het niet zwaar (maar heb eigenlijk wel zin cyberpunk te spelen). Voor werk doe ik licht grafische zaken. Ik bewerk ook nog al eens fotos.
Wat mag het systeem gaan kosten?
900e is wel de max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
WD Green HDD, 3TB
Crucial M500 2,5" 240GB
Samsung 850 Evo 250GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[ivoor de kast wil ik denk ik de Jonsbo RM2 Zwart die lijkt groot genoeg maar niet te groot.
daar moet dan een processor moederbord geheugen PSU en misschien een processor koeler? in (ik weet nog steeds niet waarom de stockkoeler niet goed is)[/i]
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hou wel van intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een kleine, strakke kast maar wel ATX. redelijk stil is wel fijn. geen RGB geen doorzichtige toestanden en ik hoef ook geen waterkoeling. Overklokken doe ik ook niet aan.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Ik wil weten of mijn keuzes logisch zijn. Budget van 900e hoeft niet per se op. Moet ik een processorkoeler nemen en wat voor 1. Is die Jonsbo kast een beetje ok. Werkt het geheugen met het moederbord en is dit de beste keus voor de volgende 7 jaar? Is op dit moederbord over een aantal jaar een nieuwe processor te prikken? En hoe beperkend is de Jonsbo kast voor de toekomst als ik een nieuwe videokaart wil kopen?
Ik dacht zelf aan zoiets
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Doe voornamelijk strategy achtige games dus mn videokaart heeft het niet zwaar (maar heb eigenlijk wel zin cyberpunk te spelen). Voor werk doe ik licht grafische zaken. Ik bewerk ook nog al eens fotos.
Wat mag het systeem gaan kosten?
900e is wel de max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
WD Green HDD, 3TB
Crucial M500 2,5" 240GB
Samsung 850 Evo 250GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[ivoor de kast wil ik denk ik de Jonsbo RM2 Zwart die lijkt groot genoeg maar niet te groot.
daar moet dan een processor moederbord geheugen PSU en misschien een processor koeler? in (ik weet nog steeds niet waarom de stockkoeler niet goed is)[/i]
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik hou wel van intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een kleine, strakke kast maar wel ATX. redelijk stil is wel fijn. geen RGB geen doorzichtige toestanden en ik hoef ook geen waterkoeling. Overklokken doe ik ook niet aan.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Ik wil weten of mijn keuzes logisch zijn. Budget van 900e hoeft niet per se op. Moet ik een processorkoeler nemen en wat voor 1. Is die Jonsbo kast een beetje ok. Werkt het geheugen met het moederbord en is dit de beste keus voor de volgende 7 jaar? Is op dit moederbord over een aantal jaar een nieuwe processor te prikken? En hoe beperkend is de Jonsbo kast voor de toekomst als ik een nieuwe videokaart wil kopen?
Ik dacht zelf aan zoiets
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-10700F Boxed | € 259,- | € 259,- |
1 | Moederborden | MSI Z490-A PRO | € 145,- | € 145,- |
1 | Behuizingen | Jonsbo RM2 Zwart | € 72,- | € 72,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 38,70 | € 38,70 |
1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX432C16FB4K2/32 | € 134,95 | € 134,95 |
Totaal | € 649,65 |