Toon posts:

voltages P4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n pc is dan wel niet over geclockt maar denk dat deze vraag hier toch het meeste kans heeft beantwoord te worden :)

Het probleem is dus dit:

Mijn 3,3 volt is nog wel eens te laag (2,9X volt) Asus probe begint dan te piepen en m'n spellen beginnen te haperen :( Hier word ik gek van. Is die 2,9X nou eigenlijk schadelijk voor m'n pc of kan dit geen kwaad? Anders zet ik de 10% marge gewoon op 15% en ben ik van het gezeur af.

De 3,3 komt alleen onder de 3 volt als de processor belast wordt (spelletjes). Doe ik niks is de lijn kaars recht (op 3,1 volt)

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Het kan wel degelijk schadelijk zijn, maar ik zal je de theorie hiervan onthouden. Koop gewoon een goed voeding, zeker als je toch in een P4 investeert.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Lijkt me idd verstandig om een goede voeding te kopen... zo'n ding gebruik je toch je hele leven lang (als je een goede koopt tenminste =) en als intel niet weereens met een nieuwe stekker komt... (p4)

Mijn Chieftech is 340 watt max, heeft een p4 stekkertje en maakt wel veel lawaai =) Maar op 7 volt nie meer q=Þ

Ik zou gewoon een 300 a 350 watt voeding kopen die GOED is... q=)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 300 watt voeding :) Toen ik mijn pc destijds kocht was er maar een kast met en P4 geschikte voeding, die heb ik toen genomen.
Ik heb 'm bij powerline in zoetermeer gekocht.

De:
fortron-source FSP300-60BT Pentium IV Power Supply
Misschien toch niet de juiste (keuze) geweest? Of is er misschien toch wat anders aan de hand?