Toon posts:

Microfoon voor student/gamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Annow
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-09-2022
Hallo allemaal

Mijn eerste forum gebruik ooit, schiet me niet af als er wat mis is ;-)!

Ik ben een student en gamer en volg tegenwoordig online mijn lessen. Ik ben opzoek naar een microfoon. Ik heb momenteel een logitech g pro x headset maar zou graag een micro willen kopen voor wat extra geluids kwaliteit.

Welke microfoon raden jullie aan?

Budget maakt niet zoveel uit, mijn max prijs ligt rond de 150 euro tot de 200 euro.

Ook vraag ik me af als een geluidskaart mijn kwaliteit van audio ( zowel input als output) erg verbeterd?

mvg
Melvin

Beste antwoord (via Annow op 19-02-2021 10:52)

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 15:46

Turismo

Clobberin' time!

Hi en welkom neem ook even het Het algemeen beleid #groeten door ;)

De term extra geluids kwaliteit is natuurlijk enorm subjectief, wat jij als goed ervaart kan een ander (zeg audiofiel/purist) als slecht ervaren.

Wat ik altijd neem als uitgangspunten is streams of youtube kijken en als ik het goed vind klinken uitzoeken welke mic zij gebruiken.

1 van de betere is de
pricewatch: Røde NT-USB microfoon
Een andere populaire, maar zeker niet heel bijzonder of beter is de pricewatch: Blue Microphones Yeti USB condensermicrofoon Zwart is gewoon bekend omdat veel streamers/vloggers dit hebben

Gek genoeg heeft Trust ook een best goede microfoon pricewatch: Trust GXT 256 Exxo

Wat ik je wel kan aanraden is een popfilter erbij te gebruiken om de harde "P's" eruit te halen.
En denk goed aan de plaatsing van de microfoon, heb je een arm er bijvoorbeeld bij nodig?

Kijk gewoon eens wat Youtube reviews van de bovenste 3, is zat over te vinden en maak daar je beoordeling over hoe goed je t vind klinken, ze zitten sowieso in verschillende prijsklasses.

btw dit zijn allemaal usb microfoons, dus dat doet niks met je eigen geluidskaart, ze verwerken onafhankelijk de microfoon audio.
En ja meestal als je er niks mee hebt gedaan, heb je waarschijnlijk een rechtoe rechtaan geluidskaartje, uiteraard zal een upgrade naar een premium oplossing beter klinken, vraag is alleen ga je dit merken en heb je dit echt nodig? Volgens mij is de focus meer je input dan de output ook.

[Voor 12% gewijzigd door Turismo op 16-02-2021 16:39]

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 15:46

Turismo

Clobberin' time!

Hi en welkom neem ook even het Het algemeen beleid #groeten door ;)

De term extra geluids kwaliteit is natuurlijk enorm subjectief, wat jij als goed ervaart kan een ander (zeg audiofiel/purist) als slecht ervaren.

Wat ik altijd neem als uitgangspunten is streams of youtube kijken en als ik het goed vind klinken uitzoeken welke mic zij gebruiken.

1 van de betere is de
pricewatch: Røde NT-USB microfoon
Een andere populaire, maar zeker niet heel bijzonder of beter is de pricewatch: Blue Microphones Yeti USB condensermicrofoon Zwart is gewoon bekend omdat veel streamers/vloggers dit hebben

Gek genoeg heeft Trust ook een best goede microfoon pricewatch: Trust GXT 256 Exxo

Wat ik je wel kan aanraden is een popfilter erbij te gebruiken om de harde "P's" eruit te halen.
En denk goed aan de plaatsing van de microfoon, heb je een arm er bijvoorbeeld bij nodig?

Kijk gewoon eens wat Youtube reviews van de bovenste 3, is zat over te vinden en maak daar je beoordeling over hoe goed je t vind klinken, ze zitten sowieso in verschillende prijsklasses.

btw dit zijn allemaal usb microfoons, dus dat doet niks met je eigen geluidskaart, ze verwerken onafhankelijk de microfoon audio.
En ja meestal als je er niks mee hebt gedaan, heb je waarschijnlijk een rechtoe rechtaan geluidskaartje, uiteraard zal een upgrade naar een premium oplossing beter klinken, vraag is alleen ga je dit merken en heb je dit echt nodig? Volgens mij is de focus meer je input dan de output ook.

[Voor 12% gewijzigd door Turismo op 16-02-2021 16:39]

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:14
The T.bone SC 420 USB Desktop-Set (59 euro)

283 reviews, 4.5/5 sterren
https://www.thomann.de/nl...c_420_usb_desktop_set.htm

En als je per se meer wilt uitgeven, gewoon een Rode NT en verder niet meer nadenken. :)

[Voor 55% gewijzigd door Negakinu op 16-02-2021 16:41]

too old, too cold

• PCFreak96
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-03-2021
Negakinu schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:38:
The T.bone SC 420 USB Desktop-Set (59 euro)

283 reviews, 4.5/5 sterren
https://www.thomann.de/nl...c_420_usb_desktop_set.htm

[Afbeelding]

En als je per se meer wilt uitgeven, gewoon een Rode NT en verder niet meer nadenken. :)
Een vriend van mij heeft deze ook, en voor het geld is hij echt super! _/-\o_

• Annow
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-09-2022
Erg bedankt! :)

• Caspooky
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-06-2021
Als je draadloosheid fijn vind raad ik erg de Modmic Wireless aan. De geluidsqualiteit is geweldig voor de prijs/grootte, en de batterij gaat lang genoeg mee. :) Het fijne is dat -als je meerdere koptelefoons hebt- je gewoon het op de andere kan plakken, door middel van de magnetische basis.

139€ op Amazon NL: https://www.amazon.nl/-/e...ess&qid=1613891264&sr=8-1

Natuurlijk een nutteloze feature als je koptelefoon bedraad is (Modmic heeft ook bedrade versies, goedkoper en iets beter).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee