Toon posts:

Nieuwe PC, boot loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ParAppie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-03 16:40
Beste Tweakers,

Ik heb vandaag mijn nieuwe H1 (met nieuwe schroeven, wacht nog op de vervangende riser) gebouwd en ben hierbij tegen een paar problemen aangelopen. Bij het opstarten van de PC krijg ik een Memory PMU Training error, wat als het goed is zou betekenen dat ik een defecte RAM stick heb. Niet het grootste probleem, maar ik dacht dat dat geen invloed zou moeten hebben op mijn volgende probleem:

Als ik Windows 10 probeer te installeren vanaf een USB stick blijft deze op het Windows 10 logo hangen, waarbij het onderste kwart van het scherm horizontale strepen krijgt die in de BIOS niet te zien zijn (https://imgur.com/a/lTaESmo). Om te controleren of dit niet aan mijn oude 660ti lag heb ik deze gewisseld met de andere 660ti die ik had liggen en een andere usb gepakt, maar het probleem blijft helaas hetzelfde.

Mijn componenten:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 369,95€ 369,95
1MoederbordenMSI MPG B550I Gaming Edge WiFi€ 180,-€ 180,-
1VideokaartenMSI N660Ti PE 2GD5/OC€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenNZXT H1 Wit/Zwart€ 360,69€ 360,69
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18€ 87,89€ 87,89
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 129,-€ 129,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.127,53

Beste antwoord (via ParAppie op 14-02-2021 20:03)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:09
Welke biosversie staat op het bord? Je hebt minimaal v14 nodig wil de 5600X ondersteunt worden. Op eerdere versies kan het systeem vaak wel naar het bios maar een OS installeren zit er niet in.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Uszka
Welke biosversie staat op het bord? Je hebt minimaal v14 nodig wil de 5600X ondersteunt worden. Op eerdere versies kan het systeem vaak wel naar het bios maar een OS installeren zit er niet in.

• ParAppie
Er staat een BIOS versie van E7C92AMS.110, als ik de nieuwste bios download en flash zou dat het dus op moeten lossen?

• Uszka
Yep, updaten naar v14. Zou de beta bios nog even niet doen.

• ParAppie
Dat was hem, dankjewel! Ik had aangenomen dat mijn moederbord al daarvoor geüpdatet was maar schijnbaar was dat toch niet het geval.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee