Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe PC, boot loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ParAppie
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 21:38
Beste Tweakers,

Ik heb vandaag mijn nieuwe H1 (met nieuwe schroeven, wacht nog op de vervangende riser) gebouwd en ben hierbij tegen een paar problemen aangelopen. Bij het opstarten van de PC krijg ik een Memory PMU Training error, wat als het goed is zou betekenen dat ik een defecte RAM stick heb. Niet het grootste probleem, maar ik dacht dat dat geen invloed zou moeten hebben op mijn volgende probleem:

Als ik Windows 10 probeer te installeren vanaf een USB stick blijft deze op het Windows 10 logo hangen, waarbij het onderste kwart van het scherm horizontale strepen krijgt die in de BIOS niet te zien zijn (https://imgur.com/a/lTaESmo). Om te controleren of dit niet aan mijn oude 660ti lag heb ik deze gewisseld met de andere 660ti die ik had liggen en een andere usb gepakt, maar het probleem blijft helaas hetzelfde.

Mijn componenten:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 369,95€ 369,95
1MoederbordenMSI MPG B550I Gaming Edge WiFi€ 180,-€ 180,-
1VideokaartenMSI N660Ti PE 2GD5/OC€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenNZXT H1 Wit/Zwart€ 360,69€ 360,69
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18€ 87,89€ 87,89
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 129,-€ 129,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.127,53

Beste antwoord (via ParAppie op 14-02-2021 20:03)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:09
Welke biosversie staat op het bord? Je hebt minimaal v14 nodig wil de 5600X ondersteunt worden. Op eerdere versies kan het systeem vaak wel naar het bios maar een OS installeren zit er niet in.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Uszka
Welke biosversie staat op het bord? Je hebt minimaal v14 nodig wil de 5600X ondersteunt worden. Op eerdere versies kan het systeem vaak wel naar het bios maar een OS installeren zit er niet in.

• ParAppie
Er staat een BIOS versie van E7C92AMS.110, als ik de nieuwste bios download en flash zou dat het dus op moeten lossen?

• Uszka
Yep, updaten naar v14. Zou de beta bios nog even niet doen.

• ParAppie
Dat was hem, dankjewel! Ik had aangenomen dat mijn moederbord al daarvoor geüpdatet was maar schijnbaar was dat toch niet het geval.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True