Toon posts:

tcp/ip probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een netwerk maar op de client computer geeftie alleen maar TCP/IP aan en het adapter naam staat er niet achter.. de kaart zelf is wel geinstalleerd alleen de TCP/IP protocol geeft niet aan dat het om die kaart gaat..

hoe kan ik ervoor zorgen dat TCP/IP wel de kaart aangeeft.. (tis een realtek)

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Hee jou heb ik net ook al op de FAQ van NT gewezen he :?

[topic=152460]
Aangezien de meeste vragen met betrekking tot troubleshooting vaak betrekking hebben tot TCP/IP, is het handig om eerst de volgende zaken te checken voordat je een vraag stelt met betrekking op TCP/IP.

Kunnen de machines elkaar pingen ? (Ook al zien ze elkaar bijvoorbeeld niet in Network Neighborhood)

Kun je de localhost pingen ? ( 127.0.0.1 / machinenaam) De volgende die je pingt is de IP van je eigen machine, en daarna probeer je de rest van het netwerk. (Zo kun je verifiëren of je TP/IP stack goed geladen is.)

Zitten de machines wel in dezelfde IP-range ?

Voorbeeld van een goede en een foute configuratie:

PC1= 192.168.1.1 / 255.255.255.0 en
PC2= 192.168.1.2 / 255.255.255.0 is goed,
PC1 = 192.168.2.1 / 255.255.255.0 en
PC2 = 110.168.1.1 / 255.255.255.0 is niet goed, die gaan elkaar niet zien

Zorg dat je altijd je volledige IP adressen en subnetmaskers post, deze info is erg belangrijk.
Gewoon bij je netwerkkaart

Toevoegen > Protocol > TCP/IP

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Ik snap er ook niet echt veel van, maar ik krijg de indruk dat je met Windows9X werkt en je netwerkkaart niet geinstalleerd hebt.

Misschien handig om in je device manager te zoeken naar de gehate vraagteken devices en daar de juiste driver bij te zoeken.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 20:15 schreef CheapAss het volgende:
ik heb een netwerk maar op de client computer geeftie alleen maar TCP/IP aan en het adapter naam staat er niet achter.. de kaart zelf is wel geinstalleerd alleen de TCP/IP protocol geeft niet aan dat het om die kaart gaat..

hoe kan ik ervoor zorgen dat TCP/IP wel de kaart aangeeft.. (tis een realtek)
Stacks al opnieuw geinstalleerd (stacks=netwerkonderdelen) ? ->> en idd zoals eerder gemeld ff kijken bij Systeem of er evt conflicten zijn met je Realtec netwerkkaart

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Beste CheapAss:

Als je eerste topic gesloten wordt kan je beter eens goed nadenken voor je een tweede topic opent. In dit geval dus even de FAQ lezen en de search gebruiken.

Daar ben je in je vorige topic ook al op gewezen, dus bij deze hoop ik dat de boodschap écht tot je doordringt, en je me niet dwingt om verdere stappen te ondernemen.

Dit topic is gesloten.