Vraag

• phoenix2149
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-02 17:38
Mijn vraag
Heeft iemand eens gehad dat ineens je Windows versie veranderd is? Kreeg vandaag meldingen dat ik moest activeren.

Na geprobeerd te hebben, bleek bij nader onderzoek mijn Windows versie ineens van Pro naar Enterprise gegaan te zijn

Heeft iemand een idee hoe dit gebeurd kan zijn

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lenovo laptop met Windows Home, geupgrade naar Windows Pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Na een beetje zoeken simpelweg de versie veranderen met de algemene product code voor WIndows Pro:
VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T

De activering is nu wel gelukt maar vind het vreemd. Maar voor mensen die dit ook hebben, simpel je de algemene product code invullen en her-activeren hielp.

Iemand dit ook eens gehad? Kan dit door een hack zijn gekomen of zo?

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

phoenix2149 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:52:
Mijn vraag
Heeft iemand eens gehad dat ineens je Windows versie veranderd is? Kreeg vandaag meldingen dat ik moest activeren.

Na geprobeerd te hebben, bleek bij nader onderzoek mijn Windows versie ineens van Pro naar Enterprise gegaan te zijn

Heeft iemand een idee hoe dit gebeurd kan zijn

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lenovo laptop met Windows Home, geupgrade naar Windows Pro

[

De activering is nu wel gelukt maar vind het vreemd. Maar voor mensen die dit ook hebben, simpel je de algemene product code invullen en her-activeren hielp.

Iemand dit ook eens gehad? Kan dit door een hack zijn gekomen of zo?
Code verwijderen.

Cheap ass key of officieel ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:35

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Dit is gewoon een generieke key, zoals die er voor alle Windows 10 versies zijn, waarmee je Win10 kan installeren.
https://www.muo.com/windows-10-generic-product-keys/
De key is echter geen licentie, die moet je nog steeds regelen binnen korte tijd.
Within 30 to 90 days (depending on the key), the generic key will expire, and you will need to add a full retail key.
This is the generic Windows 10 Professional Key.

Your activated will be done based on your Hardware-ID. All upgraded Windows 10 machines carry the generic key

VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T
Heb je dus ooit een upgrade gedaan toevallig? Van win7 of Win8 naar Win10?

[Voor 56% gewijzigd door Microkid op 14-02-2021 16:57]

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• phoenix2149
@Hackus Nee gewoon officiele code. Heeft al een jaar goed gewerkt.

@Microkid Ja klopt is de generieke code. Door deze te gebruiken is de installatie weer geactiveerd. Dit gebeurd normaal gewoon via de Microsoft server zonder tussenkomst van de originele code.

Die kon ik niet zo snel meer vinden.

Maar heb nu net ook dit gevonden:
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/my-windows-10-edition-changed-all-the-sudden-to/ab605331-d5ed-4653-a068-a9adcceed013

Nog een bron hiervan: https://answers.microsoft...47-4a2c-be82-f1b5dc4ffd86

Blijkt een bug te zijn in windows 10 Pro.

[Voor 11% gewijzigd door phoenix2149 op 14-02-2021 21:25]

• phoenix2149
Echt heel vreemd, zelfs met de generieke code bleef hij terug schieten.

Na wat verder zoeken:
- Offline gaan
- Generieke code
- Opnieuw opstarten (belangrijk, niet shutdown)
-

Nu is pro de hele avond actief. We gaan zien.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Niet toevallig een Microsoft 365 licentie van je werkgever draaien?
Als daar Intune in zit of een Windows Enterprise licentie gaat-ie ook
om naar Enterprise.

I reject your reality and substitute my own

• phoenix2149
nelizmastr schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:07:
om naar Enterprise.
Nope niets. Het enige wat ik me een beetje kan indenken zou Citrix zijn omdat mijn vrouw voor werk (ziekehuis) via citrix thuis werkt als ook voor research om in statussen te kijken in andere ziekenhuizen.

Helaas moeten constateren dat het wederom was veranderd. Vrees dat herinstallatie onvermijdelijk is. Wat een gedoe.

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Als je een officiële key hebt kan je ook de MS helpdesk bellen om te overleggen, scheelt wellicht een avondje alles opnieuw moeten installeren :)

• phoenix2149
Bart_GR schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:09:
Als je een officiële key hebt kan je ook de MS helpdesk bellen om te overleggen, scheelt wellicht een avondje alles opnieuw moeten installeren :)
Weet je... had ik geprobeerd te zoeken lukte niet maar nu ik microsoft helpdesk intik hup een nummer. Ik zal eens proberen. Laat ik het hopen.

Opnieuw installeren doe ik overigens wel eens in de zoveel tijd, maar in mijn tijd wanneer er niet veel speelt zoals research etc.

• phoenix2149
nelizmastr schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:07:
om naar Enterprise.
Potver inderdaad. Nu net iets gecontrolleerd met mijn vrouw en zie ik dat office onder de naam van mijn dochter (6 jaar :P )is ingelogd. Tis is gebeurd doordat school via teams werkte tijdens de lockdown en ze daar een account voor had gekregen. Gee eerst eens kijken of daar uitloggen helpt.

Bizar dat daarbij je windows licentie veranderd...

[Voor 4% gewijzigd door phoenix2149 op 17-02-2021 13:57]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:51

nelizmastr

Goed wies kapot

phoenix2149 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:55:
[...]

Potver inderdaad. Nu net iets gecontrolleerd met mijn vrouw en zie ik dat office onder de naam van mijn dochter (6 jaar :P )is ingelogd. Tis is gebeurd doordat school via teams werkte tijdens de lockdown en ze daar een account voor had gekregen. Gee eerst eens kijken of daar uitloggen helpt.

Dat ligt geheel aan het soort licentie, maar daar zal je niet achter kunnen komen waarschijnlijk.
Voor het onderwijs zijn weer andere licentiemodellen dan reguliere bedrijven. Veelal krijgen
leerlingen een A1 licentie en leerkrachten een A3, maar als ook bij deze school leerlingen
A3 krijgen, waar het op lijkt, want je hebt desktop office rechten, zit daar idd een upgrade van Pro naar Enterprise in gebakken.

I reject your reality and substitute my own

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:45
nelizmastr schreef op Wednesday 17 February 2021 @ 14:20:
[...]

Dat ligt geheel aan het soort licentie, maar daar zal je niet achter kunnen komen waarschijnlijk.
Voor het onderwijs zijn weer andere licentiemodellen dan reguliere bedrijven. Veelal krijgen
leerlingen een A1 licentie en leerkrachten een A3, maar als ook bij deze school leerlingen
A3 krijgen, waar het op lijkt, want je hebt desktop office rechten, zit daar idd een upgrade van Pro naar Enterprise in gebakken.
Eh...als je Office installeert en daar op inlogt is dat geen reden om je Windows licentie even te wijzigen :+
Dat kan alleen als je Windows installatie gemanaged wordt door die betreffende instantie. Daarvoor zul je hem echt wel moeten enrollen in Intune. En dat doe je dus niet door 'gewoon' in te loggen in Office 365 apps.
phoenix2149 schreef op Wednesday 17 February 2021 @ 13:55:
[...]

Daar verandert je licentie van Windows dus niet mee.

[Voor 23% gewijzigd door TheVMaster op 19-02-2021 16:56]

• phoenix2149
Kleine update.

Ik heb teams (mogelijk een rede) verwijderd en dit leek niet te helpen.

Uiteindelijk MS support geraadpleegd. Zij hebben het eea gedaan, waaronder dieper gelegen tijdelijke bestanden verwijderd. Dit lijkt te helpen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee