APS QS1 en Y600 3*340w 38graden en 3*340w 20Graden alles naar het Oosten 92 graden. Zuid set sma sunnyboy 2100b 8*255w 38 graden 178graden zuid || Warmtepomp onder cnstructie Panasonic MDC 9kw j-series enkel radiatoren maar lage temperaturen
Is er iemand die hier een idee over heeft? Warmdak is dus bovenlangs 15cm pir geisoleerd en de kopse kant boven de schuifpui niet.
Ik heb heel sterk het vermoeden dat we koude toetreding hebben via de kopse kant. Er komt dan dus kou via de kopse kant tussen de stucplaat aan de binnenkant en het dakbeschot en isolatie aan de buitenkant?
APS QS1 en Y600 3*340w 38graden en 3*340w 20Graden alles naar het Oosten 92 graden. Zuid set sma sunnyboy 2100b 8*255w 38 graden 178graden zuid || Warmtepomp onder cnstructie Panasonic MDC 9kw j-series enkel radiatoren maar lage temperaturen
In principe hoef je bij een warm dak constructie m.b.t. de houten balken geen probleem met vocht te krijgen.
Alleen als de trespa nu niet is geisoleerd, dan zal je tegen de trespa wel condens aan de binnenkant krijgen.
Bij het isoleren met ALU PIR platen hoef je ook geen folie toe te passen. Die zijn al dampdicht. Wel naden afplakken van binnen uit.
Soms ben ik bijna gelukkig
Zie hieronder een voor en zijaanzicht let niet op de teken skills:-(
Wat ik dus bedoel in het voor aanzicht zit boven de pui een strook trespa tot aan het dak, hiermee wordt de kopse kant boven de pui afgedekt.
Als er achter deze trespa geen isolatie is aangebracht (weet ik eigenlijk 100% zeker) dan heeft het warm dak weinig zin toch. Warm dak houd naar boven de kou buiten maar komt via de kopse kant boven de schuifpui weer binnen.
Of ben ik nu gek en zoek ik naar geesten
:strip_exif()/f/image/REancB9E8Ts2NM526jI9gCHS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UtaZP180Jh0i9ymBQsxnqIiQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Je hebt gelijk, dat is een koudebrug. Alleen is het een relatief klein oppervlak. Maar isoleren kan geen kwaad. Ik zie ook niet direct daardoor een vochtprobleem ontstaan.
Je zou nu ook al condens aan de binnenkant van de trespa moeten hebben. Maar zolang dat weg kan en niet naar binnen loopt, dan is dat ook geen probleem. Isoleren zal daar geen invloed op hebben.
Soms ben ik bijna gelukkig
Maakt wellicht niet het grote verschil maar toch zal zeker iets helpen qua koude aangezien dit in de oostenwind ligt.