Vraag

• Vuurmen
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-03-2022
Goede middag allemaal,

Mogelijk een overduidelijke is-niet-mogelijk vraag maar het is een poging waard:
Ik wil graag met het hele thuiswerken mijn headset en andere spullen gebruiken voor mijn werk laptop, zodat ik niet elke ochtend en avond alles om hoef te switchen.

Na wat zoeken had ik een hele mooie UGreen usb kvm switch gevonden, besteld en werkte prima met alles wat ik gebruikte behalve mijn headset (HyperX Revolver S). Direct aansluiten op de computer werkt geweldig, aansluiten via de usb switch gaat echter wat minder goed.

Wanneer ik in een gesprek ga komt een van deze 3 dingen naar voren:
1. Het werkt (Dit is 9 van de 10 keer alleen maar het eerste gesprek wat ik start).
2. De microfoon wordt wel herkend maar er hij pikt geen geluid op.
3. De headset wordt wel herkend maar er komt geen geluid door.

Hardware die ik gebruik:
- HyperX Cloud Revolver S
- UGreen usb kvm switch 3.0 (4 poorts)

Mogelijke oorzaak zover ik kon vinden:
De externe soundcard die gekoppeld zit aan de headset vreet te veel stroom voor de hub en er zou een standaard oplader aangesloten moeten worden om het werkend te krijgen. < Dit is volgens de HyperX Reddit pagina die ik kon vinden.
Uitgevoerd maar geen effect.
Vreemde hieraan is dat het tijdens een eerste gesprek gewoon goed gaat, de eerste keer dat ik het testte was in een meeting die ruim anderhalf uur duurde, de hele tijd geen issue gehad. 5 minuten na de meeting kreeg ik weer een audio call en toen kwam het probleem naar voren.

Wat ik heb gedaan, zonder succes:
- Enkel en alleen de headset in de usb switch gezet.
- Een telefoon oplader aangesloten zodat de usb switch extra stroom kreeg, verschillende geprobeerd waaronder een fast charger van Xiaomi.
- Firmware updates uitgevoerd van de headset.

Als iemand nog suggesties heeft hoor ik dit erg graag, zou blij zijn als ik dit alles gewoon werkend kan krijgen _/-\o_
Alvast bedankt!

Nog even de Aliexpress link naar de usb switch mocht het handig zijn: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Alle reacties

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:58
@Vuurmen ben je hier al achter gekomen?
Ik loop tegen soortgelijke problemen aan

HyperX cloud (Wireles, USB dongel). Mic doet het perfect, hoor alleen zelf niets :+

Wil het graag op een USB switch werkend krijgen, heb nu ook de Ugreen.

iRacing profile *** Twitch profile

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee