Vraag

• Mr_Mojo27
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-08-2022
Beste tweakeraars,

In 2016 heb ik dankzij jullie hulp mijn eerste gaming pc gebouwd en deze loopt tot op heden nog vlekkeloos. Nooit problemen mee gehad! Nu ben ik na bijna 5 jaar wel toe aan een dikke upgrade.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit wordt een gaming pc. Ik wil moeiteloos op 1440p en 144Hz kunnen gamen. De games die ik speel zijn onder andere BF, MW:COD en ook singleplayer games als AC Valhalla, Death Stranding en Cyberpunk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van € 2.000,-.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals in de titel staat van de topic wordt dit een Lian Li PC-O11 Dynamic (white) build. De kast heb ik hier dan ook staan. Verder neem ik voorlopig mijn huidige toetsenbord (Corsair Raptor K30), muis (Logitech Performance MX) en beeldschermen (Benq RL2455HM) (2x) mee. Deze zal ik nadat ik mijn pc heb gebouwd wel gaan vervangen. Ik heb de Samsung Odyssey G7 op het oog als vervanging voor mijn huidge beeldschermen. Toetsenbord ben ik nog aan het rondkijken. Muis wellicht de Glorious Race model O.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ik vanuit mijn huidige pc niks ga meenemen qua componenten heb ik dus alles nodig behalve randapparatuur. Deze zal ik daarna gaan vervangen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lian Li , Asus, met name de ROG Strix lijn / Nzxt (merk van mijn huidige build en is prima bevallen) en Corsair.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De laatste games kunnen spelen op max settings en hoge fps. Voor singleplayer games zou de optie willen hebben om met ray tracing aan te kunnen spelen.

De build moet wit zijn met hier en daar wat zilver accenten en in mindere mate zwart accenten, omdat deze ook terugkomen in de kast. RGB en veel ook! Dat is een van de redenen waarom ik voor deze kast heb gekozen. Ik wil minimaal 9 RGB fans erin hebben. Het liefst wil ik de nieuwe fans van Lian Li, maar die zijn helaas nergens op voorraad en ik heb geen idee of ze op korte termijn op voorraad komen.

Ga je overklokken?
Hoeft niet perse. De mb die ik heb gekozen is niet met de intentie om te gaan overklokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik twijfel over sommige onderdelen die ik heb gekozen en dan met name het moederbord. Moet ik niet liever voor een X570 mb kiezen zoals de Asus Prime X570-Pro in plaats van de Asus ROG STrix B550-A die ik heb gekozen. Mijn keuze voor de cpu staat min of meer vast namelijk de AMD Ryzen 5 5600X (ik heb nu een intel cpu en wil graag amd uitproberen) . GPU ligt er echt aan wat er op voorraad komt in de komende 2 maanden. Een 2080 TI of een 3060/3070 als er niet teveel prijsverschil is.

Ik wil zoveel mogelijk Asus ROG Strix (witte) onderdelen hebben, zoals de AiO, mb, maar helaas hebben ze dan geen losse rgb fans van dit merk waardoor ik dan voor Corsair moet kiezen of het liefst de Lian Li Uni fans maar ook deze zijn helaas op dit moment niet te verkrijgen. Of ik zou ook voor de AIO van Corsair kunnen gaan, de Corsair ICue H150i Elite Capellix Liquid.

Graag wil ik jullie mening over deze build en wat jullie zouden aanpassen. Wel aub met het oog op een witte build. Alvast bedankt!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 369,95€ 369,95
1MoederbordenASUS ROG Strix B550-A Gaming€ 167,90€ 167,90
1VideokaartenAsus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC White Edition€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3070 SUPRIM 8G€ 689,-€ 689,-
1CasemoddingLian Li Lian-Li O11D-1 Riser Card / Vertical Kit€ 59,56€ 59,56
1WaterkoelingASUS ROG Strix LC 360 White Edition€ 219,95€ 219,95
1VentilatorenCorsair LL120 RGB LED White (Triple Pack), 120mm€ 92,17€ 92,17
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16W€ 103,-€ 103,-
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Wit€ 134,90€ 134,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 129,-€ 129,-
Totaal€ 1.965,43

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:21
De Lian Li SL120 fans zul je in het buitenland moeten kopen. Bij Caseking bijvoorbeeld. Alsnog een maand levertijd. Alternatief is bestellen uit Azie, maar dan is de levertijd misschien nog langer en moet je duanekosten betalen. Caseking heeft de Lian Li AIO volgende week wel op voorraad.

Van de Riser kit is er ook een witte versie beschikbaar onder het typenummer O11-1W.

500GB is een beetje weinig. Pak liever gelijk 1TB: pricewatch: Kingston A2000 1TB

De kans bestaat dat geheugen niet stabiel gaat draaien op Ryzen. De Vengeance kits met Z in het type nummer werken wel altijd stabiel. Echter die zijn helaas niet in het wit te koop. Ik zou in dit geval de gok maar wagen of een HyperX / G.Skill kitje nemen.

[Voor 14% gewijzigd door Djarune op 14-02-2021 16:57]

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:53

ParaWM

Pro Prutser

Zou voor zo'n mooi nieuw modern systeem altijd voor 32GB ram gaan. Eens met het SSD advies van 1TB. Verder mooie lijst!

Sinterklaas wil bier !

• Mr_Mojo27
@Djarune bedankt voor je reactie. Ik ga de site van Caseking in de gaten houden. Wellicht dat volgende week in NL ook de Lian Lia AIO op voorraad komt en anders bestel ik hem daar. De fans komen idd in maart op voorraad. Ik ga dan ook maar daarop w8ten. Ik wil heel de graag de Lian Li fans vanwege de uitstraling en een stuk minder kabels dan bijv de Corsair fans.

Ik lees gemende verhalen over de riser kit van Lian li dus ik twijfel nog wel of ik deze ga kopen. Mocht ik dat wel doen dan ga ik voor de witte. Bedankt!

Wat betreft de SSD kan ik inderdaad beter meteen de 1TB pakken.

• Mr_Mojo27
@ParaWM ik ben van plan om in de toekomst nog eens 16gb erbij te doen als dat nodig is. Voor nu zou 16 gb wel meer dan genoeg moeten zijn toch.

De SSD ga ik idd omwisselen voor een 1TB variant.

Jij ook bedankt voor je reactie!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:33
Wat voor voeding zit in de oude built? Die gaan vaak heel.lang mee als je goede spullen hebt gekocht.

mixing a drink and music

• Mr_Mojo27
@Boefmans Een Seasonic M12II Evo 520W. Ik laat deze in de oude build zitten omdat ik die ga weggeven. Maar bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee