Vermoedelijk niet frontpage waardig, maar ik zag het op VTM nieuws: https://www.autoweek.nl/a...s-audi-europees-probleem/
Straf dat ook autoproducenten deze problemen hebben!
Straf dat ook autoproducenten deze problemen hebben!
Virussen? Scan ze hier!
Ik had steeds het idee dat de yields van nieuwe CPU’s, GPU’s niet goed waren. Misschien ook wat creatie van schaarste door veel te laat beginnen produceren (of te vroeg promoten), maar dat auto chips last hebben van de grote vraag naar computers en zo “in de rij moeten aanschuiven”, had ik niet gedacht.wildhagen schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:47:
Heeft ook al op de FP gestaan hoor, 10 dagen terug al. Zie nieuws: GM legt productie drie autofabrieken stil wegens chiptekorten
Ook op IT-gebied is daar al voor gewaarschuwd: nieuws: Nvidia: GeForce RTX 3000-tekorten kunnen nog 'enkele maanden' aanhouden etc.
Er zijn ook bitcoin-miners bezig om veel van die apparatuur op te kopen, dat helpt, zacht gezegd, ook niet bepaald mee want zorgt voor schaarste en extreme prijzen.poing schreef op zondag 14 februari 2021 @ 15:01:
[...]
Ik had steeds het idee dat de yields van nieuwe CPU’s, GPU’s niet goed waren. Misschien ook wat creatie van schaarste door veel te laat beginnen produceren (of te vroeg promoten), maar dat auto chips last hebben van de grote vraag naar computers en zo “in de rij moeten aanschuiven”, had ik niet gedacht.
Ok, auto’s hebben nieuwe tech, maar gebruiken ze zo’n complexe chips dat ze op dezelfde lijn geproduceerd worden?
Virussen? Scan ze hier!
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq