Geen BIOS of beeld na vervangen van PSU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkiwakki
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:09
Na het vervangen van mijn PSU, kwam de pc maar enkele seconden op en viel die uit.

Alles goed gechecked, maar hij blijft uitvallen.
Ik heb stuk voor stuk alles afgekoppeld, tot ik alleen keyboard, scherm via onboard, ram en cpu heb steken (cpu cooler er wel af om te kijken of ik tot de bios kan) en hij blijft nu iets langer aan, maar valt uit na 40 seconden.

In die 40 seconden start hij op als normaal, ik hoor geen beeps van het mobo of zaken die niet normaal lijken. Alle leds branden en fans draaien. Maar mijn scherm komt maar niet aan en ik vermoed dat hij ook niet tot de bios kan, op del duwen om de bios te forceren lijkt ook niet te lukken, schermen blijven oranje.

Dan zou ik denken dat mijn M2 waar mijn OS op staat de oorzaak zou zijn, maar hoe dan ook krijg ik geen beeld, als ik mijn andere schijven aansluit dan hoor/voel ik ze draaien.

Mijn BIOS heb ik wel moeten flashen om een i7 te kunnen gebruiken, ik heb dus ook al een cmos reset geprobeerd.. Verschillende methodes als batterij even eruit en weer in als ook met de schroevendraaier de jumper nabootsen..

Als ik mijn gpu er insteek (oudere en een nieuwe) krijg ik nog steeds geen leven..

Weet iemand wat ik nog kan proberen om tot in de bios te komen of wat ik nog kan testen om te troubleshooten want ik weet niet wat ik nog meer kan doen dan een ander mobo halen en testen..

Gigabyte z170 gaming rev 5
I7 7700k
4x8gb corsair vengeance
Rtx 3060 of gtx 1060
Corsair m2 500gb
Tx850m coolermaster < nieuwe psu
600b cooler master < oude psu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:10
Ik neem aan dat je ook alle kabels van je nieuwe PSU gebruikt? Heb je foto's van hoe alles zit aangesloten?
Als je je oude PSU terug plaatst, werkt alles dan wel weer gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkiwakki
Ja ik heb de nieuwe kabels gebruikt en ook geprobeerd om de oude voeding terug te gebruiken, maar daar krijg ik ook geen beeld of bios mee. Ik denk niet dat ik veel kan mis doen waar de kabels insteken, 4+4 naast de cpu cooler en 24pin, en dan al je devices..
Maar ik krijg zelfs geen beep, ook niet als ik luidsprekers of oortjes insteek. En ik meen mij te herinneren dat mijn mobo beepjes kan maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:10
pakkiwakki schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:51:
Ja ik heb de nieuwe kabels gebruikt en ook geprobeerd om de oude voeding terug te gebruiken, maar daar krijg ik ook geen beeld of bios mee. Ik denk niet dat ik veel kan mis doen waar de kabels insteken, 4+4 naast de cpu cooler en 24pin, en dan al je devices..
Maar ik krijg zelfs geen beep, ook niet als ik luidsprekers of oortjes insteek. En ik meen mij te herinneren dat mijn mobo beepjes kan maken..
Beste oplossing is alles even uit je kast halen, en op een andere plek (bv op je moederbord doos) weer even opbouwen.
En lees ik nou dat je zonder CPU cooler probeerde te testen? Dat moet je sowieso nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 09:54
welke bios versie heb je geinstalleerd?
heb je beide hdmi aansluitingen geprobeerd?
heeft je monitor hdmi of displayport?

en ik geloof dat de meeste cpu fans gemonitord worden en dat je pc uit gaat als er geen cpu fan gedetecteerd wordt? kan iemand dit bevestigen?

en waarom heb je je psu vervangen? deed hij het daarvoor wel? in welke volgorde heb je welke stappen gedaan?

oude psu geprobeerd?

-flashen?
-testen?
-psu vervangen?

[ Voor 24% gewijzigd door Japidoff op 14-02-2021 17:22 ]

gang is alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@pakkiwakki Bios F20 ?
7700K zou ik op Z270 gebruiken, Z170 loopt niet lekker

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkiwakki
Update: na de batterij er een half uurtje uit te laten en de gpu eringestoken en ipv hdmi een vga kabel met display port adapter gebruikt en ik zag het logo van gigabyte en viel dan uit.

Opnieuw power aan en del ingedrukt en ik kwam in de bios met vrijwel alle componenten aangesloten en alle disken waren zichtbaar. Boot sequence was ook OK, maar wou kijken of ik verder kom voor ik begin met formateren.

Uiteindelijk aan windows, maar helaas opeens viel hij opnieuw uit.. En ging hij aan en uit in enkele seconden.
Dan nog maals alle kabels nagekeken, maar terug geen beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkiwakki
Hackus schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:28:
@pakkiwakki Bios F20 ?
7700K zou ik op Z270 gebruiken, Z170 loopt niet lekker
Nog geen problemen, buiten in het begin en nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkiwakki
Japidoff schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:19:
welke bios versie heb je geinstalleerd?
heb je beide hdmi aansluitingen geprobeerd?
heeft je monitor hdmi of displayport?

en ik geloof dat de meeste cpu fans gemonitord worden en dat je pc uit gaat als er geen cpu fan gedetecteerd wordt? kan iemand dit bevestigen?

en waarom heb je je psu vervangen? deed hij het daarvoor wel? in welke volgorde heb je welke stappen gedaan?

oude psu geprobeerd?

-flashen?
-testen?
-psu vervangen?
Mijn oude psu leek niet sterk genoeg voor mijn gpu, witte ledjes aan de 8pin tijdens het gamen tot crashen toe.
Dat is de hoofdreden dat ik mijn psu switch

Na wat opzoekwerk leek het voor een paar momentjes geen erg te testen zonder cooler.. Namelijk een serieuze blok om telkens op en af te halen..

Ik heb eerst alles afgekoppeld en mijn schijven eruitgehaald, de oude psu eruit en de andere op zijn plaats (los) en alles geconnecteerd en dan met zo min mogelijk devices porberen booten en toen merkte ik, ow dit is niet goed

Het enige waar ik moeite mee had was de 24pin die zeer moeilijk los kwam en bij de nieuwe moest ik er ook wel wat kracht op zetten.. Dus ik dacht misschien kapot, maar ben daarnet toch in windows kunnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkiwakki
update:

Ik typ dit vanop de PC waarover het gaat.
na alles te dubbel checken en de pc kon opstarten tot en met een game opstarten heb ik hem op de bureau geplaatst en alles aangesloten.

Wat issues met de 3 schermen, maar op zich kan ik hier wel mee leven (de verkeerde toont het windows aanlog scherm) en mijn analoge audio jacks blijken ook niet meer te werken.

Ik ga hem formateren en kijken of ik alles in orde krijg.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!!
Pagina: 1