Toon posts:

Webdav werkt niet in eigen netwerk??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kuwerti
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23-09 09:37
Hallo allemaal.

Ik heb een synology-NAS die ik met WEBDAV wil benaderen.
In mijn client op mijn laptop (NetDrive3) heb ik een connectie aangemaakt. Ik gebruik het vaste externe IP adres van mijn huis hiervoor. Op mijn router heb ik de betreffende port open gezet (geforward naar de synology webdav port)

Nu het vreemde:
Vanuit een externe lokatie (bijvoorbeeld mijn werk) kan ik nu prima webdav gebruiken.
Maar: als ik thuis zit (in mijn netwerk waar ook de synology zit) dan werkt het verbinden weer niet als ik het externe IP adres gebruik. (krijg foutmelding "Please check the connection information")

Wat dan weer wel werkt is als ik een webdav verbinding maak direct naar het interne adres van mijn synology (192.168.1.7:6347). Het lijkt wel alsof ik vanuit mijn interne netwerk niet mijn externe IP kan bereiken en dan weer terug kan gaan naar het interne netwerk??

Hoe kan dit nu? 8)7

[Voor 10% gewijzigd door kuwerti op 14-02-2021 14:15]

Alle reacties

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Je router ondersteunt waarschijnlijk niet NAT-loopback... Welke router gebruik je?

Fixing things to the breaking point...

• kuwerti
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23-09 09:37
RGAT schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:19:
Je router ondersteunt waarschijnlijk niet NAT-loopback... Welke router gebruik je?
hoi @RGAT
Ik heb een experiabox V10. Deze is vorige week omgewisseld ivm wat problemen met wifi. (daarvoor had ik OOK een experiabox V10 waar het probleemloos werkte)
(werkt het als ik mijn externe IP in de host-file zet en dan verwijs naar mijn router. dus zoiets:

88.33.44.55 192.168.1.7 ?????

• valkenier
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:23
kuwerti schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:22:
[...]

hoi @RGAT
Ik heb een experiabox V10. Deze is vorige week omgewisseld ivm wat problemen met wifi. (daarvoor had ik OOK een experiabox V10 waar het probleemloos werkte)
(werkt het als ik mijn externe IP in de host-file zet en dan verwijs naar mijn router. dus zoiets:

88.33.44.55 192.168.1.7 ?????
Als je router geen NAT loopback ondersteunt (en dat komt voor), en je toch met je hosts file aan de slag gaat zet er dan gewoon een url in. Dus bv Synology 192.168.1.7 of iets dergelijks.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee