Mechanisch stil toetsenbord tot 100 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 11:41
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuw mechanisch toetsenbord die qua toetsaanslagen stiller is dan mijn huidige Sharkoon Skiller mech toetsenbord.

Toetsenbord wordt gebruikt voor 90% gaming.

Afgaande op informatie kan ik dan volgens mij het beste Cherry Red of Cherry black switches nemen ?

Ik zoek een basic toetsenbord zonder allerlei extra functies, verlichting is wel makkelijk maar niet per se noodzakelijk.

Budget hiervoor is 100 euro ongeveer. Hebben jullie goede suggesties of overige tips?

Grt,

Jeroen

[ Voor 4% gewijzigd door jerrot op 14-02-2021 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:25
En wat had je zelf al gevonden? Neem aan dat je ook gezocht hebt.
Welke vielen je op en waarom zijn ze in gedachten het niet geworden?

Ikzelf heb overigens een Logitecht G910 toetsenbord, maar ook die hoor je. die heeft weer andere soort switches.

[ Voor 30% gewijzigd door Arunia op 14-02-2021 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Arunia schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:42:
En wat had je zelf al gevonden? Neem aan dat je ook gezocht hebt.
Welke vielen je op en waarom zijn ze in gedachten het niet geworden?

Ikzelf heb overigens een Logitecht G910 toetsenbord, maar ook die hoor je. die heeft weer andere soort switches.
Ik had zelf gekeken naar Cherry Red switches toetsenborden, en denk met name corsair. De toetsenborden met de silent switches zijn boven budget dus zoek ik de gulden middenweg.

Het is niet dat ik een toetsenbord wil die je niet hoort maar aanzienlijk minder klik geluid is wel wenselijk. Echter ben ik niet heel bekend met de verschillende types switches qua geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:25
@jerrot er staat me iets bij dat je ook ringetjes kunt kopen om tussen de switches en het bord te zetten dit zou het geluid ook moeten dempen.
Wellicht is dat wat?
Weet alleen niet hoe ze heten.

O-ringen.
reviews: Mechanische toetsenborden: top voor tweakers, nachtmerrie voor colle....

[ Voor 51% gewijzigd door Arunia op 14-02-2021 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Arunia schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:01:
@jerrot er staat me iets bij dat je ook ringetjes kunt kopen om tussen de switches en het bord te zetten dit zou het geluid ook moeten dempen.
Wellicht is dat wat?

O-ringen.
reviews: Mechanische toetsenborden: top voor tweakers, nachtmerrie voor colle....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerrot
Arunia schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:01:
Wellicht is dat wat?

O-ringen.
Ik zal eens gaan kijken naar die ringetjes. Denk wel dat ik liever een nieuw toetsenbord koop aangezien bij deze de letters er ook af aan het slijten zijn op sommige toetsen.

Voor zover ik kan vinden zijn de cherry mx red en black wel de beste opties voor stille switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move OH -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.