Ik heb 10 jaar geleden m'n laatste pc gebouwd en ben er dus al enige tijd uit.
Ik wil graag m'n pc upgraden en weer future proof maken.
Doel is snel opstarten van applicaties.
Graag zou ik de AMD Ryzen 7 5800x willen gaan gebruiken maar loop momenteel vast op moederbord, ram en voeding.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen om tot de juiste beslissing te komen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Windows 10 Pro standaard applicaties, Office 365 (excel, word etc.) PC gaat voornamelijk gebruikt worden voor mail, internet en in de toekomst wellicht gaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- €1000,- excl. grafische kaart.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik een ATX kast van Coolermaster merk/type is helaas onbekend (ik gok Cooler Master CM 690 II). Denk zelf dat deze vervangen moet worden voor een nieuw model.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
NvMe 1tb SSD, 16gb ram. Moet geschikt zijn voor +- 6 jaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk behalve de AMD Ryzen 7 5800x mocht dit een onhandige/onlogische keuze zijn dan hoor ik dit graag!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc moet future proof zijn (+- 6 jaar) en voorbereid zijn voor 4k gaming (mocht ik dit in de toekomst willen gaan doen).
Ga je overklokken?
Nee, tot op heden nog niet nodig gehad.
Wat verwacht je van ons?
Advies m.b.t. juiste moederbord, ram geheugen en voeding en eventueel advies met betrekking tot de toekomst en waar ik op moet letten.
Als uit dit verhaal blijkt dat mijn gegeven informatie onvoldoende is dan verneem ik dit graag!
Alvast bedankt!
Ik wil graag m'n pc upgraden en weer future proof maken.
Doel is snel opstarten van applicaties.
Graag zou ik de AMD Ryzen 7 5800x willen gaan gebruiken maar loop momenteel vast op moederbord, ram en voeding.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen om tot de juiste beslissing te komen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Windows 10 Pro standaard applicaties, Office 365 (excel, word etc.) PC gaat voornamelijk gebruikt worden voor mail, internet en in de toekomst wellicht gaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- €1000,- excl. grafische kaart.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik een ATX kast van Coolermaster merk/type is helaas onbekend (ik gok Cooler Master CM 690 II). Denk zelf dat deze vervangen moet worden voor een nieuw model.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
NvMe 1tb SSD, 16gb ram. Moet geschikt zijn voor +- 6 jaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk behalve de AMD Ryzen 7 5800x mocht dit een onhandige/onlogische keuze zijn dan hoor ik dit graag!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc moet future proof zijn (+- 6 jaar) en voorbereid zijn voor 4k gaming (mocht ik dit in de toekomst willen gaan doen).
Ga je overklokken?
Nee, tot op heden nog niet nodig gehad.
Wat verwacht je van ons?
Advies m.b.t. juiste moederbord, ram geheugen en voeding en eventueel advies met betrekking tot de toekomst en waar ik op moet letten.
Als uit dit verhaal blijkt dat mijn gegeven informatie onvoldoende is dan verneem ik dit graag!
Alvast bedankt!

[Voor 0% gewijzigd door MusicAddict1995 op 14-02-2021 13:28. Reden: Tekst aangepast.]