Toon posts:

4k films op LG oled tv afspelen

Pagina: 1
Acties:

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-06 19:43
Momenteel spelen wij 4k filmbestanden (mkv) af via een mechanische externe harde schijf die we aansluiten via usb op onze LG OLED C7V. We hebben echter veel problemen hiermee.

- Meestal werken de hardcoded subtitles niet, en moet ik nog aparte subtitles gaan downloaden
- Sommige geluid/videoformaten worden niet ondersteund
- Haperingen/vervormingen bij grote bestanden
- Op heel grote 4k bestanden kan het zijn dat als ik probeer te skippen, het bestand vastloopt en we niet meer kunnen kijken

Wat is de beste mediaspeler/oplossing om onze 4k bestanden af te spelen op onze tv? Deze tv is ook aangesloten op een surround systeem met een denon AVRX2300W.

Ik dacht aan een nvidia shield pro met daarop een externe SSD op aangesloten? Het probleem is natuurlijk dat je telkens ook die SSD moet gaan verplaatsen tussen je pc en je nvidia shield dan om die films te kunnen afspelen. Bestaat er ook een soort NAS oplossing waardoor ik vanop mijn pc gewoon de gedownloade bestanden op een soort server kan zetten en die dan meteen afspelen op mijn tv?

Wat is de beste oplossing voor zoveel mogelijk gemak en de beste kwaliteit? Dankuwel voor de info.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 13:24

aex351

I am the one

Koop een Synology NAS en zet er Plex op. Werkt heel erg fijn en prettig. En het geeft je meteen de mogelijkheid om je films op alle apparatencl af te spelen.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
ardana123 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:05:
Ik dacht aan een nvidia shield pro met daarop een externe SSD op aangesloten?
SSD is helemaal niet nodig natuurlijk, de snelheid tov een normale HD speelt geen rol. En een Shield kan ook gewoon in een netwerk met je pc. Zeker met Plex of Kodi.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:31

Sharky

Skamn Dippy!

aex351 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:14:
Koop een Synology NAS en zet er Plex op. Werkt heel erg fijn en prettig. En het geeft je meteen de mogelijkheid om je films op alle apparatencl af te spelen.
4K transcoden op een NAS zou ik niet aan beginnen. Zelfs als je de bestanden door Plex laat optimaliseren zodat transcoden niet meer hoeft werkt het verre van vlekkeloos.
ardana123 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:05:
Momenteel spelen wij 4k filmbestanden (mkv) af via een mechanische externe harde schijf die we aansluiten via usb op onze LG OLED C7V. We hebben echter veel problemen hiermee.

- Meestal werken de hardcoded subtitles niet, en moet ik nog aparte subtitles gaan downloaden
- Sommige geluid/videoformaten worden niet ondersteund
- Haperingen/vervormingen bij grote bestanden
- Op heel grote 4k bestanden kan het zijn dat als ik probeer te skippen, het bestand vastloopt en we niet meer kunnen kijken

Wat is de beste mediaspeler/oplossing om onze 4k bestanden af te spelen op onze tv? Deze tv is ook aangesloten op een surround systeem met een denon AVRX2300W.

Ik dacht aan een nvidia shield pro met daarop een externe SSD op aangesloten? Het probleem is natuurlijk dat je telkens ook die SSD moet gaan verplaatsen tussen je pc en je nvidia shield dan om die films te kunnen afspelen. Bestaat er ook een soort NAS oplossing waardoor ik vanop mijn pc gewoon de gedownloade bestanden op een soort server kan zetten en die dan meteen afspelen op mijn tv?

Wat is de beste oplossing voor zoveel mogelijk gemak en de beste kwaliteit? Dankuwel voor de info.
Iets als een eenvoudige NAS met een shield zou wellicht een goede combi zijn. Dan heb je opslag die overal benaderbaar is en je shield doet het zware werk.

This too shall pass

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:09
Wat Sharky voorstelt. De LG oled televisies kunnen de max bitrate van een 4K hdr met b.v. atmos geluid niet aan bij pieken. We hebben het dan over REMUX blu-rays van +- 60gb.
Zelf gebruik ik ook PLEX op mijn synology nas (en een 2e server op mijn PC) en speel ik het af met de PLEX app op de TV. Geluid staat op passthrough naar mijn onkyo receiver.
Dit gaat verbazingwekkend goed voor films!

De reden waarom ikzelf toch een Shield Pro erbij ga kopen is voor beter atmos & DTS support. Ook kan de shield hogere bitrates makkelijker aan, en zo haal ik alle moeite bij de TV weg.

• ardana123
Yowzawood schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:19:
[...]

SSD is helemaal niet nodig natuurlijk, de snelheid tov een normale HD speelt geen rol. En een Shield kan ook gewoon in een netwerk met je pc. Zeker met Plex of Kodi.
Hoe gaat dat dan in z'n werk op mijn pc? Ik installeer plex op mijn pc, verbind dan met de Shield en zo kan ik afspelen?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 15:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Pak gewoon een RPI4 met kodi en hang de schijf daar aan.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
ardana123 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:25:
[...]Hoe gaat dat dan in z'n werk op mijn pc? Ik installeer plex op mijn pc, verbind dan met de Shield en zo kan ik afspelen?
Zo simpel kan het inderdaad zijn..... Een Shield is gewoon erg flexibel en draait nagenoeg alles zonder problemen. Maar als je er een USB hub op aansluit dan is even die HD of stick wisselen tussen je apparaten ook geen hele opgave :-).

Bijkomend voordeel van een Shield is ook dat hij zeker een paar jaar langer alle smart diensten zoals de streaming aanbieders blijft ondersteunen. De meeste TV's stoppen daar sneller mee dan wenselijk.

[Voor 17% gewijzigd door Yowzawood op 14-02-2021 13:47]

• ardana123
Ik ga de NAS nog even laten voor wat het is want dat kost wel veel geld.

Dus ik heb besloten om zo'n Shield te kopen en dan gewoon te streamen vanaf mijn laptop op Plex. Zal dat problemen geven om via wifi te streamen via het lokale netwerk naar de shield? Of moet dat via een netwerkkabel voor 100+gb 4k films?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ardana123 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:22:

Dus ik heb besloten om zo'n Shield te kopen en dan gewoon te streamen vanaf mijn laptop op Plex. Zal dat problemen geven om via wifi te streamen via het lokale netwerk naar de shield? Of moet dat via een netwerkkabel voor 100+gb 4k films?
Als jij een degelijk wifi signaal in huis hebt dan is er veel mogelijk. Die 100+GB 4k als film zegt nog steeds niet zo heel erg veel, die grootte zegt niets over de maximale bitrate (al zal deze met +100GB wel aardig hoog zijn). Het gaat dus om de maximale bitrates, niet over de totaalgrootte van het media wat wordt afgespeeld.

Kwestie van proberen of het via wifi probleemloos zal gaan, theoretisch kan de Shield 2019 Pro het prima verwerken, hoewel er niets boven een lekkere degelijke bekabelde Gbit verbinding gaat op dat apparaat ;)

Testing, one, two ...

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:53
Mijn setup is als volgt:

PC met Plex geinstalleerd > Apple TV 4K met Infuse Pro > Sony TV.

Speelt alles vlekkeloos af, HDR, 4K, etc. Wel goede HDMI kabels gebruiken :) En bij voorkeur alles bekabelen (mijn router en pc staan in de tv kast dus dat is een eitje).

Aan de PC kan je nog een aparte HDD hangen natuurlijk, of inbouw. Ik heb een Intel NUC9, best compact en heel stil. Aanrader!

Geen ervaring met de Shield.

[Voor 12% gewijzigd door Ad Hox op 17-02-2021 20:14]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
moet je geen verdomd goede internet hebben om 4K HDR remux bestanden af te kunnen spelen via plex? geen oplossing voor de meeste mensen.

[Voor 16% gewijzigd door Farabi op 17-02-2021 20:17]

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 19:53
Farabi schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:17:
moet je geen verdomd goede internet hebben om 4K HDR remux bestanden af te kunnen spelen via plex? geen oplossing voor de meeste mensen.
Die bestanden staan toch gewoon lokaal? Ethernet kabel tussen je NAS en Plex device en klaar.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Basekid schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:31:
[...]

Die bestanden staan toch gewoon lokaal? Ethernet kabel tussen je NAS en Plex device en klaar.
dus mijn 50mbit/s internet trekt dan een film met 90mbps dan?

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 19:53
Farabi schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:32:
[...]

dus mijn 50mbit/s internet trekt dan een film met 90mbps dan?
Zodra die film op je eigen netwerk staat wel, dan gaat er niks meer via het internet. Plex is voor je eigen digitale thuisbibliotheek.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:55
ardana123 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:22:

Je kan ook gewoon je laptop aansluiten via HDMI. Hoef je niets te kopen (behalve misschien een HDMI-kabel/adapter).

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ramon schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:03:
[...]
Je kan ook gewoon je laptop aansluiten via HDMI. Hoef je niets te kopen (behalve misschien een HDMI-kabel/adapter).
Dan moet die laptop wel beschikken over een juiste uitgang en over de juiste hardware (CPU/GPU), om 4k/HDR als zodanig ook weer te kunnen geven. Geschikte uitgang als zijnde minimaal HDMI 2.0a of Displayport met daaraan een actieve DP>HDMI2.0x adapter.

Testing, one, two ...

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

prutser001 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:43:
Pak gewoon een RPI4 met kodi en hang de schijf daar aan.
Die doet geen HDR, en dat komt steeds meer en meer op in 4K bestanden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee