Vraag

• Merreck
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 31-01 18:46
Beste Slimme Tweakers,

ik heb all een tijdje de Logitech G810 met Romer-G switches, en was voor een lange tijd blij met de keyboard, ik vindt het eigenlijk jammer van de problemen die ik er mee heb omdat ik het een hele goeie keyboard vond.

wat gebeurt; sommige keys, nog niet helemaal duidelijk welke, maar in ieder geval de A,S,W,P toetsen worden twee keer geactiveerd wanneer er eens wordt gedrukt. de keycaps zijn eraf gegaan en er is schoon gemaakt, alleen aan de buitenzijde.

Valt dit te fixen zonder de keycaps los te solderen van de print eronder? is het uberhaupt te fixen? is dit inherent van de Romer-G switches of is dit een Logitech breed probleem?

hartelijk dank

Merreck

Alle reacties

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb jaren geleden die G810 gekocht en had al na redelijk korte tijd problemen, RGB die half uitviel etc, dubbele aanslagen of juist geen reactie en wilde de knop pas werken na hard indrukken. Van Logitech een nieuwe gekregen, oude mocht ik houden (Viel me vandaag pas op dat de layout net iets anders was vergeleken met de eerste die ik had).

De 2de die ik kreeg vertoonde binnen korte tijd weer dezelfde problemen en toen maar een Ducky One 2 RGB gekocht. Deze is toch een stuk beter en een stuk goedkoper.

Vandaag mijn G810 gerepareerd, dit is helaas niet al te makkelijk, het uitelkaar halen van het toetsenbord is het lastigste.
Je kan op Ali-Express wel losse switches vinden, of even rond Googlen.

Als je een beetje kan solderen is het wel te doen:

- Haal de 7 schroeven los aan de onderkant (ook onder de rubbers/stikker).
- Gebruik iets duns maar stevig om de behuizing uit elkaar te halen.
- Haal weer een stuk of 8 schroeven los (ook die van de volume knop).

- Haal voorzichtig de kleine PCB los van de volume knop!!
- Trek de USB kabel uit de PCB.

Nu kun je overal bij, op de achterkant staat welke knop wat is en kun je ze de-solderen.
Let wel je kan het beste een 'keycap verwijderaar' (keycap puller?) gebruiken, de pootjes van de keycaps zijn nogal kwetsbaar.

De switches passen maar op 1 manier, sluit na het omwisselen gewoon even je keyboard weer aan om te testen of ze werken.

Als je nog meer hulp nodig hebt stuur maar PM.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:08
Helaas is wat @prutser001 zegt het wel zo’n beetje :(
Je kan oerslechte proberen, dat hielp bij mij een aantal keer kort maar het dubbel typen kwam elke keer terug.
Bord is een draak om open te maken, k had er geen zin ineen heb het bord aan de kant gegooid en wat anders gekocht.
Dit was overigens 2 weken na de garantie en Logitechs antwoord was samengevat ongeveer iets als “jammer joh!”.

Gabriël ITX

• prutser001

prutser001

Mjah wat @sapphire zegt, pestpokke ding om open te maken. Ga morgen de oudste doen ;) kijk er nu al naar uit.

Maar voor de 10 euro aan switches is het nog best de moeite voor toetsenborden die 189 euro gekost hebben.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• penjon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:05
Zelfde probleem gehad, uiteindelijk vervangen voor een Logitech G413.

• DickvanMaurik
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:28
Logitech G910 Orion Spectrum hetzelfde probleem... Kan er mee leven atm omdat ik geen ander Logitech G toetsenbord kan vinden die ik nice vind... Wil perse alles Logitech G hebben ivm software.

• prutser001

prutser001

DickvanMaurik schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 07:49:
Logitech G910 Orion Spectrum hetzelfde probleem... Kan er mee leven atm omdat ik geen ander Logitech G toetsenbord kan vinden die ik nice vind... Wil perse alles Logitech G hebben ivm software.
Waarom niet repareren dan? Switches heb je zo 8 stuks voor 10 euro ofzo. Schroeven draaier, soldeerbout en geduld. Als je in de buurt zou wonen zou ik het zo doen, toch niet veel anders om handen.

//Edit

Om een idee te geven hoe een hele slechte er aan toe is :

Dit is een G810 Orion Spectrum,
- 5 leds defect, 1 mist blauw compleet.
- 37 keycaps defect, pootjes afgebroken.

Zou je dus de caps willen vervangen moet je dus ook de switches vervangen aangezien de stukjes die zijn afgebroken er niet uit te krijgen zijn in de meeste gevallen.

[Voor 31% gewijzigd door prutser001 op 31-12-2021 11:27]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee