Toon posts:

miniPC voor office en internet - voor rond de €500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• utilman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 13:15
Wil graag een lekker klein PC-tje maken waar we weer jaren mee vooruit kunnen. Dus waar we
niet snel met nieuwere windows en office versies of eens photoshop incidenteel gebruiken tegen
hardware problemen aanlopen. Lekker stil is een vereiste, daarom ben ik voor een zelfbouw gegaan ipv
voor een NUC of iets dergelijks. Ben ook voor een i5-10400 gegaan ipv een i3-10100, omdat de prijs
niet veel scheelt en ik geen risico's wil lopen, al vraag ik me af of je dit verschil gaat merken.

Adviezen zijn welkom.. alle opmerkingen zijn goed zoals als bepaalde combi's niet goed werken of beter kunnen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gewoon het normale office/internet werk, en af en toe misschien een photoshop of virtualbox/vmware.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor met dvi/dsub/displayport en een laserprinter met usb, en toetsenbord en muis met usb.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niet veel. Maar wil niet te snel in te toekomst tegen opslag issues aanlopen, of te weinig geheugen ofzo.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein en stil

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Hieronder al een config samen gesteld in de laatste dagen. graag hoor ik als er wat beter kan, of slimmer, etc.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed€ 155,-€ 155,-
1USB, audio en video-hubsLogiLink USB 2.0 4-Port Hub€ 4,57€ 4,57
1BarebonesASRock DeskMini H470 Series€ 160,85€ 160,85
1PC speakersetsTrust MiLa€ 12,70€ 12,70
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9i Bruin€ 38,99€ 38,99
1Geheugen internKingston 16GB DDR4 2666MHz Kit€ 78,17€ 78,17
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 60,91€ 60,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 511,19

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:46
Als je een monitor met speakers hebt is dat waarschijnlijk veel beter dan het Trust dingetje dat in de lijst staat.

Heb je niet genoeg aan de 6 aanwezige USB poorten? Zelf heb ik een hub op USB-C met pricewatch: Deltaco USBC-HUB2 Kost wat meer maar behoudt wel snelheid ipv terug te gaan naar USB2.0.

• utilman
die 4x USB achterop komen al vol te zitten met 2x een printer en een toetsenbord en muis.
op zich voldoende, maar dacht alvast iets meer uitbreiding erop te zetten. op zich is usb2.0 voldoende,
maar idd een beetje zonder als alle poorten al 3.2 Gen1 zijn om terug te gaan naar 2.0

De speakers moet ik even naar kijken.. maar zit geen 3,5mm achterop de Asrock, dus moet wel
een USB speaker oplossing kopen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:46
Geluid van de monitor gaat via HDMI of DP.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:53
Deze uitbreiding is ook nog te koop voor de deskmini:
pricewatch: ASRock DeskMini 2x USB 2.0 cable

Het enige voordeel is dat de poorten geïntegreerd zijn.

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:32
utilman schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:37:
die 4x USB achterop komen al vol te zitten met 2x een printer en een toetsenbord en muis.
op zich voldoende, maar dacht alvast iets meer uitbreiding erop te zetten. op zich is usb2.0 voldoende,
maar idd een beetje zonder als alle poorten al 3.2 Gen1 zijn om terug te gaan naar 2.0

De speakers moet ik even naar kijken.. maar zit geen 3,5mm achterop de Asrock, dus moet wel
een USB speaker oplossing kopen.
Jawel toch, vooraan zie ik twee aansluitingen voor microfoon en headset? Is dat een probleem of mis ik iets?

• utilman
Djarune schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:18:
Deze uitbreiding is ook nog te koop voor de deskmini:
pricewatch: ASRock DeskMini 2x USB 2.0 cable

Het enige voordeel is dat de poorten geïntegreerd zijn.
Klopt.. Maar dan zitten die poorten wel aan de zijkant.. niet zo handig.
Zie onderaan deze pagina https://www.asrock.com/ne...20H470%20Series/index.asp

• utilman
Uszka schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:41:
Geluid van de monitor gaat via HDMI of DP.
Klopt dat daar geluid over heen gaat.. maar heb geen speakers in de monitoren..

Nou heb je ook nog een aparte rear audio kabel.. pricewatch: ASRock Rear Audio Cable
Dat is zeker een optie... al kan je dan natuurlijk ook een setje speakers kopen..
En voorop de speakers aansluiten is ook niet een heel mooie gezicht.. is meer voor een headset ofzo

• utilman
Dan zal het deze configuratie worden obv een i5 en 16GB geheugen en een 500GB M2

1ProcessorsIntel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed€ 155,-€ 155,-
1Computer accessoiresASRock DeskMini 110 VESA Mount Kit€ 9,45€ 9,45
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9i Bruin€ 36,95€ 36,95
1Geheugen internKingston 16GB DDR4 2666MHz Kit€ 70,91€ 70,91
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 62,75€ 62,75
1Overige componentenASRock Rear Audio Cable€ 12,60€ 12,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 508,51

Als je goedkoper wilt kan het ook obv een i3 met 8GB en 256GB M2

1ProcessorsIntel Core i3-10100 Boxed€ 114,90€ 114,90
1Computer accessoiresASRock DeskMini 110 VESA Mount Kit€ 9,45€ 9,45
1Geheugen internKingston HyperX Impact HX426S15IB2/8€ 38,-€ 38,-
1Solid state drivesKingston A2000 250GB€ 38,90€ 38,90
1Overige componentenASRock Rear Audio Cable€ 12,60€ 12,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 374,70

Acties:
  • +3Henk 'm!

• utilman
Heb ruim een maand geleden de i5 en 16GB geheugen en een 500GB M2 in elkaar gezet.
Dacht heel kort nog even een reactie te geven voor mensen die ook zoiets willen en zich af
vragen hoe dit systeem loopt.

Kan kort zijn: een klein bommetje..!
Systeem is super stil met die CPU-fan erop, en ook super snel.. Alles reageert super snappie.
Als ik nog een keer een systeempje voor iemand nodig hebt voor normale doeleinde, dan zou
ik zo weer hetzelfde systeem bouwen zonder twijfels!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee