Vraag

• Ciskedanny
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-05-2022
goedemorgen ,
ik ben op het punt gekomen 1 van deze 2 spelers aan te kopen , maar weet niet welke kiezen .
misschien hebben jullie er meer ervaring mee ?

Denon DBP 2010

Denon DVD 2500BT

deze komt in combinatie met (juist nieuwe ) Denon DRA 800H en Monitor Audio Bronze luidsprekers .

ik hoop dat ik hier wat meer in fo krijg , alvast bedankt !

grts Danny

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:30

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Wat een vraag over een Blu-rayspeler in Audio en HiFi doet is mij niet helemaal duidelijk. Waarbij aankoopadvies sowieso in Consumentenelektronica Aankoopadvies moet dus ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEA

Wat heb je zelf verder al gevonden wat de verschillen dan wel voor- en nadelen zijn tussen deze twee? Heb je ze naast elkaar gezet?

Maar vooral, vanwaar is de keuze gevallen op deze twee spelers? Het zijn erg oude modellen (2008 en 2009) dus ben vooral benieuwd waarom je daarvoor zou kiezen. Ik zou in deze tijd geen speler meer zoeken die nog met HDMI 1.3 zit en dus helemaal niets kan met de huidige technieken van 4K, HDR, et cetera. Of wil je ze alleen voor CD's gaan gebruiken? Dat zou nog iets verklaren waarom het topic in AUD stond....

Ik heb de Denon DVD-2500BT zelf gehad en zou hem nooit meer kopen. Het ziet er leuk uit en het ding is gebouwd als een tank (en dan nog blijft het een China build Denon die dus net wat minder in elkaar zit dan een Japan build Denon) maar het ding is ook extreem langzaam. Opstarttijd is letterlijk meerdere minuten.

[Voor 9% gewijzigd door FeaR op 14-02-2021 13:05]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ciskedanny
bedankt voor je reactie , bij de aankoop van de Denon receiver , en een nieuwe TV, had ik op de tv enkel HDMI die mijn dvd recorder niet had , dus ik heb het idee om mijn cd speler en dvd te vervangen door 1 toestel , vandaar .
de Denon zou bij mijn receiver passen , nieuw vind ik zoiets niet meer terug ?
de Denon is een vervanger van mijn Onkyo TX904 receiver en DX703 cd speler , 30jaar oud maar nog in prima staat , maar niet meer mee met de huidige aansluitmogelijkheden .

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:30

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Volgens mij is Denon gestopt met Blu-rayspelers na de XX13 reeks, de Denon DBT-1713UD en Denon DBT-3313UD. Nog steeds oud en geen 4K maar wel nieuwer dan door jou genoemd. Zou ik nog steeds niet kopen, dan maar geen merk wat matcht qua looks maar wel een merk dat de hedendaagse formaten en standaarden ondersteunt. Nu hoeft het niet het nieuwste te zijn met HDMI 2.1 omdat de Denon DRA-800H dat ook niet heeft maar HDMI 2.0 is toch aanzienlijk meer features dan HDMI 1.3 van de door jouw genoemde modellen of de HDMI 1.4 van Denon hun laatste modellen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ciskedanny
daarmee dat ik hier wat raad vraag , technisch ben ik niet zo goed op de hoogte.
of raad je me aan om een cd speler en aparte dvd speler te kopen ?

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-03 10:39
Een losse CD-speler en een 4k blu-ray speler is een optie.

CD-spelers weet ik niet zo wat goed is op dit moment.

Goedkope 4k blu-ray speler, Sony UBP-X800M2:
pricewatch: Sony UBP-X800M2

Of bijvoorbeeld een Panasonic DP-UB9004 en daar ook cd's mee afspelen:
pricewatch: Panasonic DP-UB9004

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ciskedanny schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:02:
daarmee dat ik hier wat raad vraag , technisch ben ik niet zo goed op de hoogte.
of raad je me aan om een cd speler en aparte dvd speler te kopen ?
Losse spelers idd. Ik dacht ook dat ik aan een DBP1611UD voldoende had, maar het trage opstarten (15+ sec wachten voor er uberhaupt een lade open kan) is echt een dingetje als je "even" muziek wilt luisteren. Dus een DCD520AE bijgekocht.

Als het puur voor DVD's is: koop een goedkoop BR spelertje. Losse DVD spelers zijn namelijk vrijwel niet meer verkrijgbaar. Wil jeveel cd's draaien, koop een goede CD speler.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee