Dag mensen, ik ben eigenlijk geen die hard gamer maar er zijn enkele games die ik heel graag zou willen spelen op PC zoals Red Dead Redemption 2, Metro Exodus, Escape From Tarkov, ... Ik heb zelf een vrij oude videokaart van heel lang geleden en ik heb het nieuws rond videokaarten ook lange tijd niet gevolgd. RTX is wel iets dat mij interesseert maar ik vraag me af of dat zou ondersteund worden op een niet zo dure videokaart.
Omdat ik nooit op 4- of 8K speel, wil ik ook geen meer geld uitgeven dan dat het nodig zou zijn. Daarom ben ik aan het zoeken naar een recent uitgebracht "best value" videokaart.
Wat denken jullie bv. van de MSI GeForce GTX 1650 Super Gaming X? Zou deze de bovenvermelde games vlot draaien op 40+ fps? deze is wel al meer dan een jaar oud denk ik. Zijn er misschien recentere/betere? Ik zou ook graag zeker op high/ultra settings willen spelen.
Alvast bedankt voor enige informatie.
EDIT
Wat ik ook wou vragen, momenteel heb ik volgende setup:
- CPU: Core i5 Sandy Bridge 2500K @3.30Ghz
- MOBO: ASRock P67 Pro3
De moederbord is vrij oud. Maar normaal kan ik er PCI-e kaarten op installeren. Kan ik een moderne videokaart daarop installeren en zou het dan feilloos werken? Of zal dat niet ondersteund worden?
Omdat ik nooit op 4- of 8K speel, wil ik ook geen meer geld uitgeven dan dat het nodig zou zijn. Daarom ben ik aan het zoeken naar een recent uitgebracht "best value" videokaart.
Wat denken jullie bv. van de MSI GeForce GTX 1650 Super Gaming X? Zou deze de bovenvermelde games vlot draaien op 40+ fps? deze is wel al meer dan een jaar oud denk ik. Zijn er misschien recentere/betere? Ik zou ook graag zeker op high/ultra settings willen spelen.
Alvast bedankt voor enige informatie.
EDIT
Wat ik ook wou vragen, momenteel heb ik volgende setup:
- CPU: Core i5 Sandy Bridge 2500K @3.30Ghz
- MOBO: ASRock P67 Pro3
De moederbord is vrij oud. Maar normaal kan ik er PCI-e kaarten op installeren. Kan ik een moderne videokaart daarop installeren en zou het dan feilloos werken? Of zal dat niet ondersteund worden?
[Voor 22% gewijzigd door ozkaaan op 14-02-2021 10:27]