Toon posts:

Na nieuwe installatie Windows, geen bedraad internet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Markvdgraaf
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-06-2022
Mijn vraag
Ik heb na nieuwe installatie van Windows 8 (als het goed is na de update Windows 10:)) heb ik geen bedraad internet of WiFi.
Mijn internet bedraad internet werkt 100%

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 8 64bit legaal.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb Windows geactiveerd. Pc 2 keer opnieuw opgestart en Windows voor een 2de keer compleet erop gezet.
Zie foto’s.

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Markvdgraaf op 15-02-2021 11:34)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Ga even naar de site van Asus, naar het Maximus Ranger VII moederbord en download daar alle drivers. Mik die op een USB stick en installeer ze op je nieuws Win10 installatie. Dikke kans dat het probleem daarmee opgelost is.

En dat zal dan wel deze zijn voor je netwerk: https://drivers.eu/4XLn2G
(alhoewel een beetje vreemd, want Intel Gigabit drivers zitten gewoon in Win10).

En kijk eens in device manager (apparaat beheer), of daar gele uitroeptekens staan?

[Voor 35% gewijzigd door Microkid op 14-02-2021 17:40]

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:35
Kan me vergissen, maar volgens mij kun je direct win10 installeren, en ná de installatie (Dus de evalutie copy) de key ingeven.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:17
Je moet na een Windows 10 installatie nog wel even een netwerk setup doen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Markvdgraaf
Hoe doe ik dit dan? Ik heb alleen een Windows 8 dvd.

• Anoniem: 1441478
  • Registratie: Augustus 2020
  • Niet online
Markvdgraaf schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:33:
Je had jezelf moeten voorbereiden toen je nog windows draaiende had. Maar daar is het nu een beetje te laat voor vrees ik.

Heb je een andere computer of laptop ter beschikking? Eventueel van een vriend. kennis, ouders? Daar zal je moeten zoeken op stuurprogramma van je netwerkkaart. Zelfbouwpc: open je pckast en kijk wat de naam en modelnr is van je moederbord en google dan daarop en zoek naar stuurprogramma van je netwerkkaart. Merkpc: kijk aan de buitenkant van je pckast naar merk en modelnr en google daarop naar stuurprogrammas.

• Niet online
Ben(V) schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:29:
Je moet na een Windows 10 installatie nog wel even een netwerk setup doen.
Niet perse, hij heeft momenteel W8 en W10 beschikt over meer stuurprogramma's.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:01

Tens

fits the description

geen internet, maar wel geactiveerd??

- just checking: je ziet wel accespoint/router?

anders idd drivers van je machine ergens downloaden en met usb-stick naar jouw apparaat verhuizen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Niet online
Als je ooit al W10 op je systeem had draaien dan kan je na format meteen W10 installeren zonder eerst W8 te installeren want Microsoft herkent je systeem en je hebt dan een geldig licentie voor W10.

Heb je nooit W10 geinstalleerd dan krijg je niet automatisch een gratis licentie want die periode dat Microsoft dat aanbood is volgens mij alweer voorbij.

Voor de volgende keer dat je W10 rechtstreeks na een format wil installeren: Zoek Windows Media Creation en maak een opstartbare USB (mijn voorkeur maar CD kan ook)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 19:35
Anoniem: 1441478 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:56:
Heb je nooit W10 geinstalleerd dan krijg je niet automatisch een gratis licentie want die periode dat Microsoft dat aanbood is volgens mij alweer voorbij.
Officieel heeft Microsoft gezegd dat het aanbod voorbij is, maar als je van de site van Microsoft zelf de Windows 10 media creation tool draait (https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10) staat die het nog steeds gewoon toe om in ieder geval Windows 8 over te zetten naar een legale Windows 10 versie.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Tens schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:47:
geen internet, maar wel geactiveerd??

- just checking: je ziet wel accespoint/router?

anders idd drivers van je machine ergens downloaden en met usb-stick naar jouw apparaat verhuizen.
dus ff met je telfoon downloaden. usb aansluiten op je pc. overzetten en installeren

happy valentine

Iperf

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:41
Maak een install USB drive met media creator: YouTube: Make Windows 10 Bootable USB | Windows 10 Media Creation Tool

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Installeer de Windows versie welke overeen komt met je 8 (pro of home) en voer licentie code in na installatie.

Waarschijnlijk is je driver probleem dan ook opgelost.

Lekker Windows 10 gaan draaien vanaf nu. Installeer met de netwerkkabel erin, dan worden alle drivers gelijk al tijdens de installatie meegepakt, en mogelijk Windows zelfs meteen geactiveerd.

[Voor 26% gewijzigd door NimRod1337 op 14-02-2021 11:31]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:06

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Jongens, waar zijn we mee bezig? Ook een niet-gelicenseerde versie van Windows moet prima een netwerkverbinding kunnen opzetten. Hoe gaat Microsoft anders de ingevoerde key verifiëren?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Jeroenneman schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:30:
Jongens, waar zijn we mee bezig? Ook een niet-gelicenseerde versie van Windows moet prima een netwerkverbinding kunnen opzetten. Hoe gaat Microsoft anders de ingevoerde key verifiëren?
Euh .... een driver probleem ???

maybe ?

mischien ?

ik zeg maar even ...

[Voor 7% gewijzigd door Fish op 14-02-2021 11:31]

Iperf

• Jeroenneman
  • Laatst online: 13:06

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Fish schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:31:
[...]

Euh .... een driver probleem ???

maybe ?

mischien ?

ik zeg maar even ...
En wat gaat het wel of niet invoeren van een key daaraan precies oplossen
Misschien is het handig als TS even z'n exacte systeem neerzet. Voordat er een of andere exotische netwerkkaart aanwezig is, zonder W10 support.

[Voor 21% gewijzigd door Jeroenneman op 14-02-2021 11:36]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• NimRod1337
Jeroenneman schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:34:
[...]

En wat gaat het wel of niet invoeren van een key daaraan precies oplossen?
TS wil uiteindelijk Win 10. Wat hier gezegd wordt is installeer meteen 10 en ga niet naar Win 8 drivers lopen zoeken welke je uiteindelijk waarschijnlijk niet eens meer nodig zult hebben.

• NimRod1337
Jeroenneman schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:34:
[...]
Voordat er een of andere exotische netwerkkaart aanwezig is, zonder W10 support.
Onder 8 werkend is onder 10 werkend. Het heeft gewerkt onder 8 lees ik eruit.

[Voor 7% gewijzigd door NimRod1337 op 14-02-2021 11:38]

• Niet online
Jeroenneman schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:30:
Denk dat het zo is dat de netwerkkaart te nieuw is en dus niet op een W8 DVD staat. Microsoft kan moeilijk in te toekomst kijken welke netwerkkaarten er zoal zijn. Online is vast wel een bijgewerkte (eventueel servicepack) W8 te vinden maar ja als je niet online kan komen...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

NimRod1337 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:36:
[...]

TS wil uiteindelijk Win 10. Wat hier gezegd wordt is installeer meteen 10 en ga niet naar Win 8 drivers lopen zoeken welke je uiteindelijk waarschijnlijk niet eens meer nodig zult hebben.
is het beste met een anderer pc voorhanden.

anders moet ej even kutten

Iperf

• NimRod1337
Fish schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:37:
[...]

anders moet ej even kutten
Sws nodig om een de media creation tool te downloaden om een install usb te maken.

Maar als je die tool eenmaal hebt kan die ook met deze Win 8 pc uitgevoerd worden.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:28

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Fish schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:37:
Of gewoon met je telefoon en dan met USB overzetten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DukeBox schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:42:
[...]

Of gewoon met je telefoon en dan met USB overzetten.
Goh lees eens wat ik iets hoger heb gepost

Iperf

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:50
Markvdgraaf schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:07:

Ik heb na nieuwe installatie van Windows 8 (als het goed is na de update Windows 10:)) heb ik geen bedraad internet of WiFi.
Mijn internet bedraad internet werkt 100%
je bedoeld met dat 2e dat je netwerk kabels het moeten doen, want andere apparaten op je netwerk doen het wel bekabeld goed ?

dan gaan we eerst naar de stap : worden je netwerkkaarten wel herkend door windows ?
(start - tandwieltje - zoeken naar "apparaatbeheer" - netwerkadapters)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:28

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Fish schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:42:
Goh lees eens wat ik iets hoger heb gepost
Goh, als je dat gewoon in dezelfde post had ge-edit had ik er niet overheen gelezen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:17
In het netwerk center moet je een netwerk configureren, dat is er niet standaard na een installatie zoals in oudere Windows versies.
Of Windows 8 daaronder valt weet ik niet die buggy versie heb ik overgeslagen

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Markvdgraaf
Sorry voor de late reactie. Had niet zo snel zo veel reacties verwacht. Dank daarvoor :)
Ik heb een zelf bouw pc van 6 jaar oud.
Asus Maximus ranger Vll.
Voorheen altijd win 10 gedraaid.
Maar dat bedraad internet het niet doet vind ik zo vreemd. Komt dat dan door de drivers?
Ik zal vanavond als ik meer tijd heb nog even kijken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Ga even naar de site van Asus, naar het Maximus Ranger VII moederbord en download daar alle drivers. Mik die op een USB stick en installeer ze op je nieuws Win10 installatie. Dikke kans dat het probleem daarmee opgelost is.

En dat zal dan wel deze zijn voor je netwerk: https://drivers.eu/4XLn2G
(alhoewel een beetje vreemd, want Intel Gigabit drivers zitten gewoon in Win10).

En kijk eens in device manager (apparaat beheer), of daar gele uitroeptekens staan?

[Voor 35% gewijzigd door Microkid op 14-02-2021 17:40]

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:03
Markvdgraaf schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:31:
Sorry voor de late reactie. Had niet zo snel zo veel reacties verwacht. Dank daarvoor :)
Ik heb een zelf bouw pc van 6 jaar oud.
Asus Maximus ranger Vll.
Voorheen altijd win 10 gedraaid.
Maar dat bedraad internet het niet doet vind ik zo vreemd. Komt dat dan door de drivers?
Ik zal vanavond als ik meer tijd heb nog even kijken.
https://dlcdnets.asus.com...7-8-81-10_V1510-20190.zip
edit: zoals post boven mij zegt ;)

[Voor 11% gewijzigd door MoiZie op 14-02-2021 17:38]

• Markvdgraaf
Bedankt. Ik ben bezig met de driver te installeren.
Qua uitroeptekens in device manager heb ik ethernet controller en een paar andere. Zie foto.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Misschien moet je je nog even verdiepen in het plaatsen van foto's

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• rens-br
  • Laatst online: 17:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit wel een netwerkprobleem is, maar het probleem bij WIndows lijkt te liggen, verhuis ik je topic even van NT naar WOS.

• Niet online
Microkid schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:37:
Hij installeert momenteel niet met W10 maar met W8, dit staat ook duidelijk in de OP.

[Voor 178% gewijzigd door Gropah op 03-04-2021 22:01. Reden: Deels onterechte moderatie ongedaan gemaakt, tevens lichte aanpassing over iets wat als persoonlijke aanval gezien kan worden]

• Niet online
Microkid schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:37:
Nogmaals, TS gebruikt een W8 dvd en geen W10 dvd. B)

• Markvdgraaf
Inderdaad ik gebruikte Win 8 DVD, dus geen drivers :)
Maar het is me dankzij jullie gelukt.
Ik heb drivers op mijn win 8 gezet. Toen kon ik hem upgraden naar win 10.
En alles werkt nu naar behoren.
Super bedankt voor al jullie hulp en wellicht tot de volgende keer.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DukeBox schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:32:
[...]

Goh, als je dat gewoon in dezelfde post had ge-edit had ik er niet overheen gelezen.
laten we een limiet stellen dat iedereen maar 1 keer mag posten goed idee ... not

Iperf

• Niet online
Markvdgraaf schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:34:
Inderdaad ik gebruikte Win 8 DVD, dus geen drivers :)
Maar het is me dankzij jullie gelukt.
Ik heb drivers op mijn win 8 gezet. Toen kon ik hem upgraden naar win 10.
En alles werkt nu naar behoren.
Super bedankt voor al jullie hulp en wellicht tot de volgende keer.
Volgende keer de installatie van W8 overslaan en meteen W10 installeren, geen key nodig, activeren gaat vanzelf aangezien Microsoft je systeem herkent. Ff googelen op "windows media creation" en de rest volgt zichzelf. Maar mooi dat het opgelost is. d:)b

NB. door eerst W8 te installeren en daarna W10 heb je vrij grote kans dat er software of programma op je pc rondzwerft of stukken van je HDD bezet houdt die je niet zou hebben als je meteen W10 zou installeren.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee