Toon posts:

allround werkpaard laptop tweedehands

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-03 00:19
Ik wil graag een tweedehands allround Windows laptop die van alle markten thuis is.
De Pricewatch laat me voor oudere laptops in de steek.
Voorbeeld: ik wil graag dat de laptop nog Firewire heeft.
Als ik dat aanvink krijg ik bijvoobeeld wel de Dell Latitude E6520 maar niet de Dell Latitude E5520. Beide hebben volgens de specs Firewire. Vandaar dit beroep op jullie :)

Wensen: i3, i5, i7 of vergelijkbaar. Zeker geen Celerons.
14 tot 16 inch beeldscherm.
4Gb geheugen, liefst uitbreidbaar.
Opslag maakt niet uit, als ik er zelf maar een SSD in kan zetten.

Daarnaast zoveel mogelijk aansluitingen: natuurlijk USB.
VGA en HDMI.
Ethernet aansluiting (snelheid niet belangrijk).
Wifi
DVD-brander.
(SD) Cardreader
Firewire
PC-card/PCMCIA
eSata
Bluetooth

Upgradable processor zou mooi zijn.

Gewicht en accuduur niet belangrijk.

Alle reacties

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:39
Ga je niet vinden, je eisen zijn veel te specifiek. Firewire zit slechts op een handvol laptops, en als je daarbij dan nog zowel VGA als HDMI wenst, plus een DVD-brander, eSata en een ethernet aansluiting, schiet er niks meer over.

En een tweedehands laptop, bedoel je daarmee een relatief recent model, laat ons zeggen 2 tot 4 jaar oud?
Ik heb de indruk dat als je firewire wenst, je op vraag en aanbod laptops krijgt van 8-10 jaar oud.

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Is het niet gewoon verstandiger om een wat recenter model te zoeken met een Thunderbolt aansluiting en dan voor je FireWire requirement een verloopje te kopen als deze:
Apple Thunderbolt-naar-FireWire-adapter

Daarnaast is het zo dat het gros van je "eisen" heel veel courante modellen uitsluit waardoor je voor je aansluitingen extreem aan algemene performance inboet. Heel veel van je requirements zijn namelijk prima in te vullen met externe apparaten via USB of een verloopje. De vraag is dan meer of je daar bezwaren tegen hebt.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• riffey#4
Vast wel, de twee voorbeelden die ik noem komen al een heel eind. Het is alleen zo lastig zoeken, vandaar mijn vraag.
8-10 jaar oud.
Klopt. De voorbeelden die ik noem zijn ook zo oud. En die kunnen nog best meekomen.
Dat had ik inderdaad niet goed aangegeven, maar een PC-card en Firewire vind je tegenwoordig niet meer.

• riffey#4
Ik raak altijd verloopjes kwijt, en een laptop is zo groot dat ik 'm wel terug vind. :)
Heel veel van je requirements zijn namelijk prima in te vullen met externe apparaten via USB of een verloopje. De vraag is dan meer of je daar bezwaren tegen hebt.
Zie hierboven. Ik wil graag alles aan boord. Gewoon een laptop die alles kan, al is het misschien niet snel.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
pcmcia ga je ook al niet echt meer vinden denk ik.. Expresscard 34(/54) misschien wel..

en firewire kan je dan weer via een expresscard toevoegen...

sowieso laptops met een arsenaal aan poorten er direct op zijn zeldzaam! (met een docking station krijg je wel meer keuzes ) maar ja dan is het mobiele van een laptop wel wat weg aan het geraken denk ik :)

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:05
Op een oude workstation van 5-6 jaar moet het toch wel lukken lijkt me?
Ik denk dan aan Dell of een HP ofzo.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• riffey#4
Ja precies. Als het 10 tot 5 jaar geleden een topklasse business laptop was zitten veel van mijn wensen er al in. Zoiets zoek ik dus.
Ik ben alleen een beetje moe aan het worden van bij elke laptop weer uit te zoeken wat er nou precies aan aansluitingen op zit.
Zoals ik in mijn TS al zei: Pricewatch laat heel veel niet zien.
Vandaar mijn post hier. Als iemand een site weet (nederlands of internationaal) waar ik gewoon de vinkjes kan zetten ben ik ook al geholpen.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:05
V&A aangeboden: HP EliteBook 8570w laptop
Blijkbaar ook alweer ruim 8jaar oud...

V&A aangeboden: HP Elitebook 8570p incl. dockingstation (i5-3320M, 8GB, HD757...

Blijkbaar de 8570 series sowieso.
Die zijn veelal bij van die 2ehands handelaren volop verkrijgbaar.

[Voor 56% gewijzigd door Sinned123 op 14-02-2021 20:47]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• riffey#4
Dank, dat is er één die ik zelf nog niet was tegengekomen.

Staat nu op mijn lijstje Zoekopdrachten op Marktplaats.

(hoewel, Nvidia Quattro en 32 Gb intern is weer overkill :)

• Antonius
  • Laatst online: 23-03 20:44
Lenovo W540 was een pittige workstation laptop, even zelf nagaan of dat nog recent genoeg voor je is. Ze worden regelmatig tweedehands aangeboden, ook hier in V&A. Deze laptops zijn vooral voor performance gebouwd, licht gewicht en accuduur stond lager op de prio lijst. Een werkdag zonder stopcontact kun je wel vergeten.

• riffey#4
Da's een mooie laptop :) alleen jammer dat 'ie alleen HDMI heeft via miniDP.
Mijn voorkeur gaat uit naar VGA en HDMI zodat je 'm ook makkelijk aan een beamer of TV kunt hangen.

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

route99

just passionately curious...

Mijn zwager heeft deze Dell
https://www.google.com/se...d=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Hij heeft er 24GB RAM inzitten en een SSD en ondanks dat ie ca 6-7 jaren jong is, deze stevige laptop werkt uitstekend, Hij heeft hem nu 2 jaar en is nog steeds zeer tevreden.
Mini-review/specs: https://www.notebookcheck...ision-M4800.109603.0.html
Koop hem refurbished met garantie en check de shop via de bekende reviews.

Je eigen geluk bepaal je zelf!

• riffey#4
Da's inderdaad ook een mooie. Geen Firewire, maar wel veel andere aansluitingen.

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
riffey#4 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:57:
jammer dat 'ie alleen HDMI heeft via miniDP.
Dell E6410, als een adapter bij nader inzien toch niet erg is.
Ik heb het niet getest, maar HDMI via DP kan denk ik wel.
Heeft volgens mij al je andere wensen zoals 14", i5, firewire, VGA en DP. Heb er zelf een 2.5" SSD SATA ingezet.

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 23:55

Echt niet.

Gewoon niet.

Moet alles op de laptop zelf zitten, of is het ook goed als het op een port replicator/docking zit?

• route99
  • Nu online

route99

Die dockings zijn er voor zo'n refurbished Dell Precision M4800...
https://www.remarkt.nl/de...king-station-usb-2-0.html

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-03 22:42

M2M

medicijnman

Mag ik vragen wat je met zo'n ding doet? Alle aansluitingen die je noemt zijn zowat obsolete... Tenzij je nog met oude camcorders rondloopt bijvoorbeeld?

-_-

• riffey#4
Echt niet. schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:09:
Moet alles op de laptop zelf zitten, of is het ook goed als het op een port replicator/docking zit?
Liefst alles op de laptop.
Als ik dan bij iemand ben heb ik ook alles bij me.

• riffey#4
M2M schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:32:
Mag ik vragen wat je met zo'n ding doet? Alle aansluitingen die je noemt zijn zowat obsolete... Tenzij je nog met oude camcorders rondloopt bijvoorbeeld?
Yep, allemaal gewoon voor het geval dat.
Laatst nog voor iemand een ZIP drive geregeld. Ook vorig jaar nog voor iemand een oude DV-video via Firewire omgezet.

En als Tweaker wil ik natuurlijk alles hebben :P

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-03 22:42

M2M

medicijnman

riffey#4 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:48:
[...]

Yep, allemaal gewoon voor het geval dat.
Laatst nog voor iemand een ZIP drive geregeld. Ook vorig jaar nog voor iemand een oude DV-video via Firewire omgezet.

En als Tweaker wil ik natuurlijk alles hebben :P
Je zou dan bijna voor een klassieke computer gaan met een handvat eraan. Is minder mobiel, maar je kunt wel alles inprikken met een insteekkaart. Enigszins moderne laptops hebben dit soort aansluiten allemaal niet meer, maar dat is reeds duidelijk. Je zou bijna zo'n toughbook rugged ding nodig hebben. Die hebben ook altijd RS232, firewire, dvd-drives en andere uitbreidingssloten. Maar een bijzonder niche krappe markt, moge duidelijkz ijn.

-_-

• riffey#4
M2M schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:01:
[...]

Je zou dan bijna voor een klassieke computer gaan met een handvat eraan. Is minder mobiel, maar je kunt wel alles inprikken met een insteekkaart. Enigszins moderne laptops hebben dit soort aansluiten allemaal niet meer, maar dat is reeds duidelijk. Je zou bijna zo'n toughbook rugged ding nodig hebben. Die hebben ook altijd RS232, firewire, dvd-drives en andere uitbreidingssloten. Maar een bijzonder niche krappe markt, moge duidelijkz ijn.
Klopt, maar bijvoorbeeld een Dell Latitude E5520 komt al een heel eind.
Zoals gezegd: zoeken is lastig, vandaar dat ik hier vraag.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-03 12:45
vanwaar je verzoek voor een dvd station/brander en firewire? Zijn er eventueel ook geen verloop/dockings te gebruiken die je alsnog kunnen voorzien van hetgeen je zoekt? Apparatuur die inmiddels 10 jaar oud is wil je denk ik niet direct 2de hands aanschaffen... Maar kan uit je start-post ook niet heel duidelijk halen waar je het voor wil gaan gebruiken..

...

• route99
  • Nu online

route99

Als je nog een Dell Precision M4700 CORE i7 3740QM zou vinden tegen een redelijke prijs dan zit daar een Firewire 400 op.
Is vrijwel net zo snel als de M4800.
Zorg wel dat je minimaal 16GB RAM erin krijgt.
De rest van de specs vind je vast bij Dell of hier (PW)?
Ze leken me op wat ik gezien heb verder aardig als de M4800.

• riffey#4
route99 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:28:
Als je nog een Dell Precision M4700 CORE i7 3740QM zou vinden tegen een redelijke prijs dan zit daar een Firewire 400 op.
Is vrijwel net zo snel als de M4800.
Zorg wel dat je minimaal 16GB RAM erin krijgt.
De rest van de specs vind je vast bij Dell of hier (PW)?
Ze leken me op wat ik gezien heb verder aardig als de M4800.
Dank. Ja, die 2 heb ik nu onder andere in mijn zoekopdrachten staan, samen met de E6250 en de E6430.
Zoiets gaat het waarschijnlijk worden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee