Toon posts:

Verbindingen in Connectbox Ziggo vreemd?

Pagina: 1
Acties:

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:19
Kan iemand mij uitleggen waarom ik bij verbonden apparaten in mijn connectbox van Ziggo te zien krijg dat sommige Google mini’s zijn verbonden met ethernet en ook een Galaxy S10?
Ook heel vreemd is dat mijn S20 zo een lage snelheid heeft, dit klopt overigens ook als ik een speedtest doe.
Wat is hier (eventueel) mis? want ik snap dit niet.

[Voor 18% gewijzigd door MatMich op 14-02-2021 00:18]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:12
Snap ik de vraag nu goed?

Je vraagt je af waarom er diverse apparaten verbonden zijn met je eigen WiFi / internet en je vraagt je af waarom de s20 traag is?

Anoniem: 674295

@MatMich kan jij mij uitleggen hoe je netwerk er verder uitziet?

Het lijkt erop dat je meerdere apparaten (>4 ) bedraad hebt aangesloten, dus er moet ergens een switch/AP/router enz zijn. Dus dan kan het zijn dat die Google mini via een AP bedraad is aangesloten op je Ziggo modem.

Maarja, met zo'n summiere topicstart blijft dat giswerk natuurlijk.

• MatMich
ok sorry ik ben niet duidelijk maar dat komt ook omdat ik niet zo goed snap.
Waarom geeft de s10 aan dat hij verbonden is met ethernet en de s20 dat hij via wifi verbonden is.
ze zijn toch beide niet bekabeld verbonden?
het zijn 2 telefoons die naast me op tafel liggen.
hetzelfde voor de google home’s due zijn toch nooit bekabeld verbonden?
wat voor info hebben jullie nodig?

• MatMich
Ik heb een connect modem/router van ziggo en een tp link wifi booster bekabeld op mijn eerste verdieping

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-03 00:16
Die S10 en home's zijn verbonden met het TP link accespoint, die bedraad aan je connectbox hangt.

[Voor 3% gewijzigd door frickY op 14-02-2021 00:46]

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:49

ricardo246

Life's what you make it!

Je ziggo modem is het enige apparaat wat via WiFi kan laten zien wie connected is.
Alles wat vie de TP link gaat, ook al is het WiFi, wordt door je ziggo modem als ethernet gerapporteerd, want zo is tie ook aangesloten.

I have no special talent. I am only passionately curious.

• MatMich
thx dat is duidelijk.
Ik durf het bijna niet te vragen maar mijn S20 geeft nogal wisselende downloadsnelheden.
Moet ik dit bij het modem zoeken of heeft dat geen invloed?
vaak als ik de wifi op de s20 even uit en dan weer aanzet heeft hij de volledige snelheid (250Mb/sec) weer, maar na een tijdje valt de snelheid weer terug zoals op het modem wordt aangegeven.

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:49

ricardo246

Life's what you make it!

Ik heb een s20 ultra en helaas blijft die vaak plakken aan de laatste router (ik heb 4 routers met 1 ziggo modem). De routers bij mij zijn veredelde access points. Zorg voor verschillende kanalen, 1 SSID, en speel eens met de power output van de WiFi. Hoger is niet altijd beter.
In je topic start zag ik trouwens prima waardes, hij is toch niet traag?

Edit, je S10 laat de Max snelheden zien over de kabel, wat niet klopt, aangezien hij de WiFi doet via de TP link.
Die 1000 is de bekabelde snelheid van je TP link.
Je s20 snelheid is prima imho.

[Voor 23% gewijzigd door ricardo246 op 14-02-2021 01:21]

I have no special talent. I am only passionately curious.

• MatMich
Ok ik snap alleen niet dat ik de ene keer met speedtest de volle snelheid haal en de andere keer maar een fractie daarvan.
Maar goed is goed zal ik maar denken dan en "perfect is de vijand van goed" ;-)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MatMich schreef op zondag 14 februari 2021 @ 01:54:
Ok ik snap alleen niet dat ik de ene keer met speedtest de volle snelheid haal en de andere keer maar een fractie daarvan.
Maar goed is goed zal ik maar denken dan en "perfect is de vijand van goed" ;-)
Je hebt aparte SSID's voor 2.4GHz en 5GHz. Als je verbonden bent via 2.4GHz gaan prestaties veel lager zijn dan 5GHz. Dat kan er alvast mee te maken hebben. Ik zie daar iig een iPad (die prima 5GHz aankan) op 2.4GHz zitten. Kan eea verklaren.

Soittakaa Paranoid!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 20:44
MatMich schreef op zondag 14 februari 2021 @ 01:02:
mijn S20 geeft nogal wisselende downloadsnelheden.
Moet ik dit bij het modem zoeken of heeft dat geen invloed?
vaak als ik de wifi op de s20 even uit en dan weer aanzet heeft hij de volledige snelheid (250Mb/sec) weer, maar na een tijdje valt de snelheid weer terug zoals op het modem wordt aangegeven.
Wat voor snelheid word er dan na een tijdje aangegeven op de modem en hoe laag zijn je langzame speedtest resultaten? In je screenshot is ie verbonden via 5GHz wifi met een verbindingssnelheid van 457 Mbit. Aangezien die op 5GHz zit zal de verbinding gevoeliger zijn voor obstakels die de directe "line of sight" verstoren.

AMD Ryzen 2600 / Asrock b450 fatality K4 / 16GB 3200mhz / 512GB 970 EVO M2 nvme + HDD's / GTX 1080 Ti

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

MatMich schreef op zondag 14 februari 2021 @ 01:54:
Ok ik snap alleen niet dat ik de ene keer met speedtest de volle snelheid haal en de andere keer maar een fractie daarvan...
Die andere keren zijn de keren dat je in de buurt bent geweest van je wifi-booster en ondertussen bent teruggelopen naar daar waar je ziggo modem staat. Maar helaas had je S20 dat nog niet door en bleef hij connecten met de ver verwijderde wifi-booster

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• MatMich
Dank voor al jullie hulp. _/-\o_
Er is mij veel duidelijk geworden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee