Toon posts:

vraagje over geluid hq-08

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuwe kast kopen en had een vraagje over de HQ-08. Bij een van de postings had ik gelezen dat de HQ-08 niet zo stil zou zijn. Is dat waar? welke kast is het beste? Heb ze allemaal bekeken maar kan nog steeds geen beslissing nemen.

aopen hq08 (mooie kast )
aopen hx08 (ouder model???? )
inwin
chieftec dx01-wd

[edit]

Zou het kunnen zijn dat de hq08 p4 meer lawaai maakt dan de standaard hq08 of is er geen verschil tussen

[edit]

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Is inderdaad niet superstil, maar is niet zo erg dat ik er last van heb.

HQ08=HX08 intern, alleen de voorkant is anders (het plastic)

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik hoor mijne amper als hget stil is, toaal geen last van hoor!

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
hijs best stil :)
je hoord die voeding iig niet als je dat bedoeld.
en anders een andere fan erin? of koop de 300W versie, die heeft zon noise-control ding

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Ik vind dat ding nog redelijk stil...

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

de chieftec/antec/enermax kast schopt echt heel erg hard kont! :7

Verwijderd

Die Aopen voeding (300 watt) vond ik echt luidruchtig,
maar nu ik een enermax heb heb ik daar geen last meer van :)

Verwijderd

Topicstarter
Je zou dus de voeding moeten vervangen?

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Ik had eerst een HQ-08, en nu een Chieftec. Ik vond de HQ-08 met standaard Aopen voeding veel te veel herrie maken, nadat ik die had vervangen door een Enermax was ik daarvan af. Toen kon ik voor een zacht prijsje een nieuwe Chieftec zonder voeding kopen. En ik vind die Chieftec een VEEL fijnere kast dan die HQ-08. :9~ Het lijkt alsof je meer ruimte hebt, hoewel dat niet zo is. Je kunt je CDROM spelers er lekker " inklikken" , en de ijzeren randen zijn vanbinnen gefelst, zodat je dus geen scherpe randen hebt. Dus: Chieftec en Antec zijn voor mij de fijnste kasten.

Kubuntu

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb hier ook weleens in [DOC] gehoord dat het uitmaakt welk type voeding je had in je HQ08 (kon je effe aan het serienummer zien) Ik heb er zelf géén problemen mee, en ik heb hem pas, dus ik zal toch wel een "stille" hebben.

20*350ZO45°

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb wel eens hier gelezen dat het het beste is om een Hx/Hq 08 zonder voeding te kopen en er dan een Enermax oid in doen

Verwijderd

Wie ziet er nu af van een bepaalde kast te kopen omdat er een bepaalde voeding in zit?

Het lieft de kast zonder voeding kopen en er eentje van eigen keus inzetten.

Toch is die voeding bij mij wel stil geweest. Ik dacht eerst van niet, maar dat bleek de northbridge-fan van mn KT7 te zijn die zo'n herrie schopte...

Verwijderd

mijn in win is erg stil..stukken stiller dan de hx08 die ernaast staat iig...met dezelfde cpu cooler, en zelfs een outtake cooler erbij

Verwijderd

Het schijnt dat er ontzettend veel verschil in de voedingen van de xq/hx-08, die ik had was erg luidruchtig, ik heb hem nu ook doorverkocht, het schijnt echter zo te zijn dat a-open slechte voedingen kostenloos vervangt.

RGZ

MASH

Verwijderd

Topicstarter
Waar kun je ze zonder voeding kopen?

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Op woensdag 15 augustus 2001 01:13 schreef Mries! het volgende:
mijn in win is erg stil..stukken stiller dan de hx08 die ernaast staat iig...met dezelfde cpu cooler, en zelfs een outtake cooler erbij
Mijn huidige pc heeft ook een hq08 als verpakking; mijn 'good, old' p3 450 zat in een inwin 500 verpakking, en ik moet zeggen dat de aopen veel luidruchtiger is. Maar niet storend of zo, valt me alleen wel op ;)

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

er verschilt een beetje het schijnt aopen met 2 verschillende voedingen heeft gewerkt 1 met los noise control 1 zonder ik ben het haasje dat ik er eentje zonder heb :(

ik heb trouwens een 300 watt en dat raad ik je sowieso aan

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kun je dan zien of het de luidruchtige is.

Er zijn twee verschillende versies. Of heeft dit niet met de luidruchtigheid te maken?

hq08
hq08 p4

Verwijderd

Topicstarter
Zou het kunnen zijn dat de hq08 p4 meer lawaai maakt als de standaard hq08
Pagina: 1