Vraag

• Milankeh
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-08-2021
Mijn vraag

ik heb een nieuwe tv gekocht voor boven mijn setup te hangen... de Samsung 8 series TU8000 50inch 2020 had een nieuwe pc met een RTX 2060 en het werkte perfrect was gewoon plug and play (hdmi van de videokaart naar de tv) heb deze pc verkocht omdat ik nog een andere pc heb met een gtx 960 en dit wilt niet werken met de tv... de tv zegt de hele tijd geen signaal

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

*heb de tv naar fabrieksinstellingen gezet
*heb verschillende hdmi's en hdmi's poorten in de tv geprobeerd
*drivers en windows zijn full up-to-date
*pc naar fabrieks instellingen gezet
*andere pc (van men vader) geprobeerd met een GTX 760 en dit werkte ook gewoon perfect

dit had allemaal geen effect... nog steeds het zelfde probleem

weet niet meer wat ik moet doen kan er iemand helpen aub ?

alvast bedankt :)
Milan

[Voor 7% gewijzigd door Milankeh op 13-02-2021 22:56]

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:54
Aansluiten met DP>HDMI kabel.

• Milankeh
@Uszka

Zou dat werken ? Want dan moet ik wel een nieuwe kabel kopen… want heb niet zo’n kabel

• Uszka
Bij mij was dat de oplossing, mede door de lengte van de kabel.

GTX 760 doet maar 4K @30Hz zodat de kwaliteit en bandbreedte van de kabel er veel minder toe doet.

• Milankeh
Top! Zal dit proberen. Alvast bedankt

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:36
Op wat voor afstand wil je hem aansluiten?

• Milankeh
Is een kabel van nog geen 2m nu maar wil wel een kabel kopen van 3m om hem netjes weg te stoppen

• PEBKAC
Milankeh schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:45:
Is een kabel van nog geen 2m nu maar wil wel een kabel kopen van 3m om hem netjes weg te stoppen
Een goede HDMI kabel van 3 meter zou prima moeten zijn. Veel hoger zou ik niet gaan.

@Uszka Mag ik vragen waarom je een DP=>HDMI kabel aanraad? (Just curious) ;)

• Uszka
Omdat DP signaal beter is voor hogere resoluties, zeker over een grotere afstand. Bij mij ging het om 5 meter waarbij geen enkele HDMI kabel, van €10 - €40, fatsoenlijk 4K@60Hz door kon geven. Sommige deden helemaal niets. Met een DP>HDMI kabel was het opgelost.

• PEBKAC
Uszka schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:37:
Omdat DP signaal beter is voor hogere resoluties, zeker over een grotere afstand. Bij mij ging het om 5 meter waarbij geen enkele HDMI kabel, van €10 - €40, fatsoenlijk 4K@60Hz door kon geven. Sommige deden helemaal niets. Met een DP>HDMI kabel was het opgelost.
vandaar, dat wist ik niet :)

Volgens mij is de maximale afstand voor 4K 60Hz met HDMI 3 meter, maar hij zou dan inderdaad beter een DP=>HDMI kabel kunnen kopen.

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-03 14:12
Het zou ook zomaar kunnen zijn dat de HDMI aansluiting op je GTX 960 defect is. Probeer eens een ander scherm op deze aansluiting als je dit nog niet gedaan hebt.

• Milankeh
@gravitone

Mijn pc staat standaard gekoppeld aan een monitor van 27inch (HDMI to HDMI) en dit werkt al jaren perfect! Maar nu allen met de nieuwe tv boven men setup wilt die niet werken…

• Milankeh
Maar mijn vraag is dan als die wel werkt met een andere pc met een Gtx 760 met dezelfde HDMI kabel die ik gebruik voor men pc met de Gtx 960 ? Waarom werkt die wel ? Dan kan het toch niet aan de kabel liggen ?

• Uszka
Milankeh schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:41:
Maar mijn vraag is dan als die wel werkt met een andere pc met een Gtx 760 met dezelfde HDMI kabel die ik gebruik voor men pc met de Gtx 960 ? Waarom werkt die wel ? Dan kan het toch niet aan de kabel liggen ?
Omdat je GTX 760 geen 4K @60Hz via HDMI door kan sturen. Die doet dat maar op 24 of 30Hz en dat scheelt de helft aan bandbreedte.

• Milankeh
@Uszka
dus als ik het goed begrijp kan ik via het nvidia configuratie scherm de hz veranderen naar 30 en dan zal dit wel moeten lukken
?

• PEBKAC
Milankeh schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:48:
@Uszka
dus als ik het goed begrijp kan ik via het nvidia configuratie scherm de hz veranderen naar 30 en dan zal dit wel moeten lukken
?
Probeer het eens ;) Als dat niet werkt probeer dan 1080P.

[Voor 6% gewijzigd door PEBKAC op 14-02-2021 20:56]

• Milankeh
@PEBKAC
heb ik gedaan en geen resultaat

• PEBKAC
Ik zou gewoon met een andere kabel proberen te testen.

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:30
PEBKAC schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:59:
[...]

vandaar, dat wist ik niet :)

Volgens mij is de maximale afstand voor 4K 60Hz met HDMI 3 meter, maar hij zou dan inderdaad beter een DP=>HDMI kabel kunnen kopen.
4k 60Hz gaat ook prima op een hdmi kabel van 5 meter, mits fatsoenlijke kwaliteit. Ik heb deze nu liggen en de lengte echt nodig. Vanaf 4K 120 Hz gaat het complexer worden, maar zou een degelijke kabel het nog steeds moeten lukken. DP kent overigens ook genoeg problemen bij langere afstanden (ook ervaring). Zodra je de limiteten gaat zoeken van de overdracht, dan kan die ook al vlot issues geven.

• PEBKAC
sjekneck schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:04:
[...]

4k 60Hz gaat ook prima op een hdmi kabel van 5 meter, mits fatsoenlijke kwaliteit. Ik heb deze nu liggen en de lengte echt nodig. Vanaf 4K 120 Hz gaat het complexer worden, maar zou een degelijke kabel het nog steeds moeten lukken. DP kent overigens ook genoeg problemen bij langere afstanden (ook ervaring). Zodra je de limiteten gaat zoeken van de overdracht, dan kan die ook al vlot issues geven.
Klopt, maar dat heeft alles met de kwaliteit van de kabel te maken. Beste is om zo kort mogelijk kabels te gebruiken.

@Milankeh Niet toevallig een korte kabel liggen waarmee je zou kunnen testen?

• Milankeh
@PEBKAC

Ja dit heb ik liggen en ook al geprobeerd maar ik snap niet waarom het aan de kabel kan liggen als ik net met dezelfde kabel van net geen 2m wel beeld krijg met een oude pc met een Gtx 750 in 🤷🏼‍♂️

• Milankeh
Het zal dan toch aan een instelling moeten liggen vrees ik ?

• PEBKAC
Tja, zeg het maar.. soms werken componenten niet goed met elkaar of de HDMI poort is brak.

Persoonlijk zou ik een kwalitatief goede DP=> HDMI Kabel kopen (heb je gelijk een andere poort, en niet te lang)
Je zou eventueel ook nog een goede HDMI kabel kunnen bestellen, dan kun je mooi testen ;)

mocht dat niet werken dan kan je hem altijd nog terugsturen.

Herkent je PC het beeldscherm wel als je hem inplugt?

[Voor 25% gewijzigd door PEBKAC op 15-02-2021 15:14]

• Milankeh
@PEBKAC

ja want ik krijg wel het bekende windows geluidje... maar meer niet...

• PEBKAC
Milankeh schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:34:
@PEBKAC

ja want ik krijg wel het bekende windows geluidje... maar meer niet...
Als je de resolutie verlaagt krijg je dan wel beeld?

• Milankeh
@PEBKAC nee

• PEBKAC
@Milankeh ik zou toch proberen te testen met andere kabels, zoals ik al eerder aangaf.

• Milankeh
ga ik doen!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee