Vraag

• anchrist
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-02-2021
Hallo,

Ik heb vandaag een nieuwe Philips 245E monitor gekocht en merkte meteen na ingebruikname een zweem rechts bovenaan het scherm. Deze zweem is enkel zichtbaar op een zwarte achtergrond. Nu weet ik niet of dit een defect is en terug naar de winkel moet of dit normaal is bij een dergelijke monitor. :/
Iemand die dit herkent?

Beste antwoord (via anchrist op 15-02-2021 10:55)

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-03 23:39
Het lijkt mij gewoon standaard IPS/AHVA glow te zijn.
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:08:
Zoek op de term back light bleeding. Als je het te erg vind gewoon gebruik maken van wet koop op afstand.

Dit lijkt mij geen IPS glow (wat je vaak bij goedkopere IPS schermen ziet).
Dit is wel het goedkoopste 1440P IPS scherm atm.

Bijvoorbeeld:

Via: https://www.limscave.com/reduce-ips-glow

[Voor 48% gewijzigd door daanwth op 13-02-2021 22:37]

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

Alle reacties

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Zoek op de term back light bleeding. Als je het te erg vind gewoon gebruik maken van wet koop op afstand.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-03 23:39
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:08:

Bijvoorbeeld:

[Voor 48% gewijzigd door daanwth op 13-02-2021 22:37]

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• anchrist
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-02-2021
daanwth schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:36:

[...]

Bijvoorbeeld:
[Afbeelding]

Bedankt voor het artikel. Ik heb alvast wat bijgeleerd. :)

Mij lijkt het ook blacklight bleeding te zijn aangezien er één duidelijke ~grijze~ vlek op het scherm staat, terwijl de hoeken een eerder blauwe gloed hebben die ik minder storend ervaar.

Ik zal eens terug naar de winkel gaan.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

daanwth schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:36:

[...]

Bijvoorbeeld:
[Afbeelding]

Het lijkt te lokaal voor IPS glow.
Ik zou juist links onder als IPS glow bestempellen :P.

IPS glow is juist zichtbaar bij een bepaalde hoek en veel minder zichtbaar vanuit een andere hoek.

@anchrist
Als je van hoek veranderd en het erger/minder erg wordt dan is het IPS glow, anders is het BLB. Niet dat het veel uitmaakt, als je dit niet acceptabel vind dan kan hij terug.

Helaas zie je beiden eerder bij goedkopere schermen. Bij duurdere is betere kwaliteits controle en die krijgen de panelen die hier het minst last van hebben.
Mijn pricewatch: LG UltraGear 34GK950F Rood, Zwart heeft geen BLB en IPS glow. Het scherm dat ik daarvoor een tijdje heb geprobeerd de pricewatch: BenQ EX3501R Zilver, Zwart, 35" ultra wide maar een VA type paneel had slechte inkijkhoeken en last van BLB. Dit scherm koste ook maar de helft op dat moment.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee