Toon posts:

Wat moet ik Upgraden aan mijn gamepc?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AW2020
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-04-2021
Goeienavond allen,

Ik heb nu een weekje geleden een gamepc gekocht, alleen wil ik nu graag weten voor welke upgrades ik een beetje moet gaan sparen. Hierbij de specs:

Processor: Intel I5 8400
Processor cooler: NZXT X53 RGB
RAM: 16 GB
Moederbord: Gigabyte Z370-P
Videokaart: Gigabyte 1060 6 GB
SSD: 250 GB
HDD: 2 TB
Voeding 650 watt
Case: Phanteks P300A

Inprincipe run ik elke game ultra met 75-125 FPS maar ik zou wel een keer wat willen upgraden wat raden jullie aan?

Alle reacties

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:18

Kraz

Saving the world

Enige wat ik kan bedenken is je hdd vervangen voor een ssd, maar hangt wel van schijfgebruik af.

Voor de rest kan deze nog prima mee voorlopig. :)

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-03 22:49
Elke game op ultra met 75-125 is wel bijzonder met deze setup. Wat is dan precies het doel van je upgrade. Wat wil je spelen

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:20
Meestal bieden videokaarten de meeste performance-verbetering, maar eigenlijk is dat pas te zijner tijd van belang. Misschien dat een grotere SSD met veel bandbreedte (een PCI-e SSD) belangrijker wordt wanneer meer games ervan afhankelijk worden (als gevolg van de PS5 en Xbox Series X|S), maar dat is toekomstmuziek.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:54
pricewatch: Gigabyte Z370P D3 is het moederbord? Daar zou een 8700K de max op zijn gezien de nogal beperkte stroomvoorziening. 9900K gaat het bord van over zijn nek.

Videokaart is de snelste niet meer maar de markt ligt zodanig op zijn kop dat vervangen niet aan te raden is. 1060 6GB kan je voor €200 verkopen maar wat je terug moet kopen is nog veel meer in prijs gestegen.

SSD is klein, die zou je kunnen vervangen voor eentje met meer capaciteit en dan zodanig groot dat je de HDD eruit kunt gooien.

Welk merk en type voeding is het?

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:02
Het Gigabyte Z370P D3 moederbord heeft een M2 slot - je zou daar een grotere SSD in kunnen zetten, bv. Kingston A2000 1TB

De CPU is goed genoeg om een RTX 3060 Ti aan te sturen, als deze weer leverbaar worden voor een normale prijs zou dat een mooie upgrade zijn.

• AW2020
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-04-2021
En als ik een betere processor zou willen welke past dan in mijn moederbord?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:54
AW2020 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:28:
En als ik een betere processor zou willen welke past dan in mijn moederbord?
Zie mijn vorige reactie.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:36
Buiten een SSD is deze setup geen upgrade meer waardig. Paar jaar mee doen en doorsparen voor een nieuw systeem. Hoop voor jou dat je niet teveel betaald hebt voor deze hardware.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee