Toon posts:

Advies videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• unluzaf
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-02 17:07
Ik wil graag mijn oude PC nieuwe leven schenken door enkele onderdelen te vervangen. De volgende onderdelen heb ik momenteel al:

Case: Cooler Master Elite 431 Plus
CPU: AMD FX-8350
Moederbord: Asus M5a97 EVO R2.0
RAM: 8GB (type niet bij de hand)

De volgende onderdelen ben ik van plan om aan te schaffen:
CPU Koeler: Scythe Fuma 2
SSD: Samsung 860 evo
Voeding: Corsair rm70-2019

Waar ik vooral advies over wil is welke videokaart ik het beste kan aanschaffen met een budget van rond de €300,-. Ik wil spellen als League of Legends, Diablo 3 (en het liefst ook Diablo 4) met hoge FPS kunnen draaien op high. 4K gamen hoeft niet aan gedacht te worden.

Verder is feedback welkom over de overige componenten die ik hierboven benoemd heb.

Alle advies wordt erg gewaardeerd! Bedankt voor het lezen en alvast bedankt voor je reactie.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:25
Tweedehands pakken is enige optie.

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-03 13:53
Ik zou er eerlijk gezegd geen € 300 aan geven om op 1080p te gamen, eerder € 150-200. Dan zit je in de prijscategorie van de GTX 1650 Super. (al is die momenteel wel duurder, waardoor tweedehands de beste optie is). Probleem met een videokaart van € 300 is dat je CPU wel eens de bottleneck zou kunnen zijn.

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-03 22:49
Gtx 970 of 980 zou prima passen bij die spellen. Je cpu uit 2012 zal wel een probleem worden

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:59
Zonde om zoveel geld in die oude hardware te stoppen. FX-8350 is traag. Een nieuwe i3-10100F (WTF van inmiddels €100, was €80 toen ik hem 2 maanden geleden kocht) is 2x zo snel. Prijs ligt echter veel te dicht bij de 10400F.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 135,78€ 135,78
1MoederbordenAsus Prime H410M-A€ 69,90€ 69,90
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 81,51€ 81,51
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 46,-€ 46,-
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 60,91€ 60,91
Totaal€ 394,10

Behuizing hergebruiken.
En dan voor rond €100 een GTX 1050Ti/970 RX470/570 al zal dat een behoorlijke opgave worden want de meeste zie ik voor meer weg gaan wat ze eigenlijk niet waard zijn.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee